Передплата 2024 ВЗ

«Якщо подорож триває понад шість годин, потрібні „жіночі“ та „чоловічі“ вагони»

В «Укрзалізниці» обіцяють експериментально запровадити «жіночі купе»

Фото з відкритих джерел
Фото з відкритих джерел

На сайті Кабміну зареєстрована електронна петиція про запровадження в «Укрзалізниці» спеціальних «чоловічих» та «жіночих» вагонів. Авторкою цієї петиції є Ольга Ожогіна. Жінка вважає, що з цілей безпеки та особистого комфорту, потрібно виділити у потязі бодай один-два вагони спеціально для дам та чоловіків (якщо подорож залізницею триває понад шість годин). Таку ідею обговорюють в «Укрзалізниці» давно, але до реалізації наразі не дійшло.

«Поділ на „чоловічі“ та „жіночі“ вагони може зробити поїздки безпечнішими»

«На довгих маршрутах, коли є необхідність сну в купейних або плацкартних вагонах, пасажири можуть відчувати дискомфорт через сусідів протилежної статі. Непоодинокі випадки нав’язливої поведінки чи навмисні дотики до інших пасажирів у купейних вагонах. Відомі навіть випадки зґвалтування в купейних вагонах, — пояснює авторка петиції. — Тож поділ на «чоловічі» та «жіночі» вагони може «зробити поїздки безпечнішими» і запобігти негативному досвіду в пасажирів.

Петицію опубліковано на сайті Кабміну 15 травня. Станом на 22 травня, її підписали понад 22 тисячі українців (для запровадження новації потрібно назбирати 25 тисяч голосів). Поки петиція збирає голоси, українці сперечаються: чи потрібні в Україні вагони для чоловіків та жінок.

«Проблема безпеки полягає не в існуванні спільного простору в потязі, а в безкарності ґвалтівника. І для розв’язання цієї проблеми підійде наявність у купе тривожної кнопки, а в поїзді - кількох поліцейських, які патрулюватимуть вагони та реагуватимуть на виклик. Заодно і в інших ситуаціях це може допомогти — бійки, шум, крадіжки», — висловила свою думку в соцмережах мобілізована Марія Попова.

У Європі є окремі вагони для жінок — Німеччині та Чехії. Також окремі поїзди для жінок із дітьми (хлопчиків до 12 років) є у Мексиці.

Що кажуть в «Укрзалізниці»?

Речник філії «Укрзалізниці» «Пасажирська компанія» Олександр Шевченко повідомив, що жіночі купе будуть. Спочатку це працюватиме в тестовому режимі, якщо приживеться — на постійній основі. Кого допускатимуть до жіночих купе? Жінок, трансжінок, матерів з дітьми до шести років будь-якої статі. «Жіночі» купе запровадять на рейсах далекого сполучення, але конкретні напрямки ще не визначено.

«Для нас ця тема не нова, ми робили перший підхід до неї ще у 2021 і вже впродовж кількох місяців працювали, — наголошує Олександр Шевченко. — Добре вивчили світовий досвід (переважно азійський) і розуміємо, що жіночі купе — не панацея, а лише тимчасовий посилюючий елемент у комплексі рішень, які лікуватимуть корінь проблеми. А проблема глибша і потребує системної сексуальної освіти на національному рівні, розмежування понять мужності та агресії у виховному процесі (коли сила не трансформується у вседозволеність), а також реформ судової системи. Але безпека під час воєнного стану — пріоритет. Квитки в „жіночі“ купе можна буде купити через застосунок „Укрзалізниці“. Ця функція буде передбачена в одному з його наступних релізів, терміни поки що не деталізуємо. У 2010 році „Укрзалізниця“ вже запроваджувала таку послугу, але вона не мала попит, адже була доступною виключно в касах».

«Безпека українців незалежно від гендеру є нашим фундаментальним пріоритетом, особливо в період повномасштабної війни. Наші залізничники уважно вивчили світовий досвід, жіночі купе або вагони існують у деяких країнах Азії та були протестовані в Європі. Ми віримо в комплекс заходів, де тривожні кнопки та сигналізація в купе, відеоспостереження, посилене патрулювання і невідворотне покарання за будь-який доведений прояв домагань відіграватимуть ключову роль у викоріненні цього явища. Тому поточне рішення залізниці — допомогти жінкам почуватися комфортніше та безпечніше за допомогою комплексу заходів, одним з яких стане „пілот“ з жіночими купе. Тестуватимемо їх упродовж декількох місяців та разом з громадою і фахівцями приймемо рішення щодо масштабування. Це буде залежати від реального попиту та відгуків», — офіційно зазначив голова правління АТ «Укрзалізниця» Євген Лященко.

Схожі новини