Боржникам за електрику влаштують «темну»…
Набула чинності постанова Кабміну, яка припиняє мораторій на відключення житлово-комунальних послуг
Через воєнні дії у країні майже два роки споживачі житлово-комунальних послуг мали змогу оплачувати комуналку «за можливістю». Адже від 5 березня 2022-го уряд ввів мораторій на відключення ЖКП, нарахування штрафів і пені, стягнення заборгованості. Зробили це з огляду на складне матеріальне становище громадян після початку повномасштабного вторгнення рф в Україну.
Час ішов, і багато хто наробив боргів за комуналку. У масштабах країни це вилилося у гігантські суми. Радник прем'єр-міністра та член наглядової ради НЕК «Укренерго» Юрій Бойко повідомив, що борги побутових споживачів за електроенергію з початку великої війни зросли на 15 мільярдів гривень, зокрема 2023 року — на 7,7 мільярда, пише «Економічна правда». За його словами, «рекордсменами» з боргів є Київ та Київська область, Дніпропетровщина та Харківщина.
І ось «час Ч» настав: від 29 січня набула чинності постанова Кабміну № 1405, яка скасовує заборону на припинення житлово-комунальних послуг, нарахування штрафів і пені, а також на стягнення заборгованості за ЖКП.
Столична компанія-енергопостачальник Yasno запланувала розпочати відключення боржників від електроенергії з 29 січня. А як у Львові? Чи будуть у нас відключення, штрафи, судові позови? Про це «Високому Замку» розповіла менеджерка з комунікацій ТОВ «Львівенергозбут» Юлія Потієвська.
«ТОВ «Львівенергозбут» — енергопостачальна компанія, продає споживачам електроенергію і газ, — розповіла Юлія Потієвська. — Відключеннями займаються оператори системи розподілу (ОСР) — наприклад, ПрАТ «Львівобленерго». Часто споживачі плутають постачальника з оператором системи розподілу, а це все окремі структури з різними функціями.
Щодо суми заборгованості за електрику по Львову й області, то ми такої інформації не розголошуємо. Відключення боржників будуть, але не одразу. Попередження про відключення споживач отримає поштою, рекомендованим листом. Якщо його телефон є у нашій базі, також додатково отримає повідомлення від кол-центру ТОВ «Львівенергозбут» — з проханням погасити борг. Після отримання рекомендованого листа споживач матиме десять робочих днів на погашення заборгованості. Якщо не погасить борг, ТОВ «Львівенергозбут» буде змушене рекомендувати такого споживача оператору системи розподілу (ОСР) на відключення від послуг електропостачання. Відключення проводить той ОСР, який обслуговує споживача. У разі відключення споживач буде змушений додатково оплатити послуги ОСР з відключення та повторного підключення до мережі. Це досить дорогі послуги. Повторне підключення триватиме від трьох днів у містах та від п’яти — у сільській місцевості. Тому краще постаратись закрити питання з боргом до десяти робочих днів.
Проводимо індивідуальну роботу з кожним клієнтом, який до нас звертається. Завжди готові допомогти знайти комфортне рішення щодо будь-якого складного питання. Якщо споживач не реагує на повідомлення, відбуваються стягнення у судовому порядку — з подальшим виконанням рішення через органи примусового виконання, зокрема через державну виконавчу службу".
Юлія Потієвська нагадала, що дізнатись суму заборгованості, а також швидко та легко оплатити послуги з електропостачання можна за допомогою застосунку ЛЕЗ, доступного для всіх смартфонів. Там можна стежити одразу за кількома рахунками — наприклад, долучити рахунок ваших батьків чи інших близьких.