Привокзальний ринок знесуть?
Проєкт розвитку ринку і прилеглих територій передбачатиме побудову підземного паркінгу під усією територією
Львів’яни вже звикли до того, що Привокзальний ринок і довколишній мікрорайон мають трохи занедбаний вигляд. Як кажуть у народі, «базар-вокзал». Мовляв, що поробиш, сама природа цього місця ніби диктує певний безлад, хаотичне пересування великих мас людей, невикорінювану «вуличну» торгівлю… Але львів’яни люблять цей ринок саме таким, яким звикли бачити протягом кількох поколінь.
Проте навіть цієї території торкнувся подих сучасної європейської цивілізації. Львівська міськрада таки спромоглася відреставрувати площу Двірцеву (у народі — Привокзальну) та вулицю Чернівецьку, що веде до залізничного вокзалу. Як би хто не критикував ці ремонти, територія врешті-решт набула гарного, свіжого вигляду. Навіть спромоглися прибрати хаотичну речову торгівлю, яка тривалий час псувала вигляд перетину Чернівецької і Городоцької.
Після цього у мерії «дійшли руки» і до реновації території Привокзального ринку і довколишніх вулиць. Уже восени Львівська міська рада оголосить міжнародний архітектурний конкурс на розробку проєкту розвитку Привокзального ринку та довколишніх територій. Візія мерії: під ринком збудувати підземний паркінг, площу Липневу, де зараз паркується різний транспорт, перетворити на громадський простір, а ближче до Палацу залізничників збудувати офіси й готелі. Про це «ВЗ» розповів головний архітектор міста Львова Антон Коломєйцев.
«Планується поступова трансформація усього цього ареалу, — каже Антон Коломєйцев. — Нам важливо, щоб там був ринок саме сільськогосподарської продукції, щоб львів’яни могли придбати там якісну городину, локальні фермерські продукти тощо. І щоб продовольчий ринок був основою розвитку цього кварталу. Було рішення виконкому оголосити архітектурний конкурс на розробку проєкту розвитку цієї території. Загалом підприємці, які працюють на цьому ринку, погоджуються, щоб провели такий конкурс. Зараз готуємо масштабне архітектурне завдання, яке поширюється не тільки на територію самого ринку, а й на суміжні території — довкола є компанія-перевізник ТзОВ «Фіакр Львів», інші підприємства зі своїми земельними ділянками, об’єктами нерухомості. Важливо, щоб на конкурсі ми знайшли архітектурне рішення для цілого ареалу. Як мають виглядати вулиці Федьковича, Алли Горської, площа Липнева тощо. Щоб це був максимально гуманний і комфортний простір. Від реконструйованої площі Двірцевої йде прекрасний променад і впирається у… територію Привокзального ринку із його хаотичною торгівлею. Реально цей ринок не працює так, як мав би. Ми вивчали зразки того, як подібні об’єкти виглядають в Іспанії, Голландії. Там ринок — таке місце, де люди можуть поїсти, поспілкуватися і паралельно купити якісні продукти харчування. Так мало би бути й у Львові. Має бути зовсім інша культура цього об’єкта.
— Тобто для побудови підземного паркінгу планується спочатку знести ринок, побудувати паркінг, а потім зверху — новий ринок?
— Так, це буде поетапна трансформація — своєрідна головоломка для архітекторів, які братимуть участь у конкурсі. Але в такому місці це необхідно трансформувати. Ми бачимо, що в Європі так будують усі нові ринки. Наприклад, Центральний ринок у Роттердамі. Там кількарівнева підземна парковка під усім ринком, і це один із основних паркінгів у місті. Робити такий об’єкт без паркінгу — неправильно. Розташувати там наземний паркінг-«етажерку» не вдасться, бо поблизу є історичне житло, і загалом це буде «з"їдання» цінного простору. Тому треба формувати коректний підземний паркінг із заїздами. Ці всі технічні моменти опрацовуються під час формування технічного завдання, щоб усіх архітекторів поставити в однакові умови.
Читайте також: Замість площі Коліївщини — площа Сусідів