Передплата 2024 «Неймовірні історії життя»

Бойкот «Формули-1»?

Пілоти погрожують не виїхати на трасу – через нові «покращені» шини італійської компанії Pirelli

Після гонки в британському Сильверстоуні минулий тиждень для «Формули-1» відзначився.. погрозою. Гонщики погрожували оголосити бойкот 9-го етапу чемпіонату світу — Гран Прі Німеччини! Причина — на фініші одразу п’ятеро пілотів опинилися “у пастці” своїх пошкоджених болідів. На щастя, ніхто не постраждав. «Мені просто поталанило уникнути аварії», — зізнався Фернандо Алонсо. Спочатку з дистанції зійшов Льюїс Гемілтон, який на той момент лідирував. Потім невдачі зазнав Феліппе Масса, який хотів виконати прорив. Невдовзі ще двоє гонщиків, Жан-Ерік Верн і Серхіо Перес, побачили, як частинки шин з їхніх болідів розлітаються по цілій трасі. До когорти жертв Сильверстоуна пізніше долучився і Себастьян Феттель. На задньому колесі від його боліда залишився тільки диск...

«Не ХОЧУ ГОВОРИТИ про бойкот, але це може стати тим рішенням, яке ми приймемо задля нашої безпеки»... Загрозу життю гонщиків спричинили нові шини італійської компанії «Піреллі», яка володіє монопольним правом постачання шин для “Формули-1”. В іспанській газеті Marca майже одразу по закінченні Гран Прі Великої Британії з’явилося повідомлення про те, що італійці спеціально змінили покриття шин для гонки в Сильверстоуні. Більше того, «Піреллі» нібито таємно покрили шини для заїзду шаром кевлару, попри те, що команди наклали своє вето на таку обробку, назвавши цю технологію небезпечною. (Втім, виявилося, що під резиною була сталева стрічка, а не кевларова). За понад столітню історію автоперегонів це вперше стався такий масовий технічний провал.

Компанія «Піреллі», провівши 48-годинне розслідування у своїй штаб-квартирі в Мілані, дійшла висновку, що таке могло статися лише за умови збігу кількох чинників. Італійці також кивають у бік регламенту “Формули-1”. Вони просять заборонити міняти місцями шини. Адже внаслідок перестановки шин зліва направо і навпаки бічна поверхня покриття зазнає нерозрахованих навантажень. Керівник компанії Пол Гембрі стверджує, що в майбутньому пошкодження болідів можна буде уникнути, якщо команди використовуватимуть покришки належним чином, а не як їм заманеться... ФІА вже зробила крок назустріч шинним монополістам і дозволила проводити додаткові тести.

Італійці запевняють, що вже на Гран Прі Угорщини у Будапешті на гонщиків чекають нові покращені шини зразка 2013 року. Втім, самі пілоти не поспішають вірити спортивним функціонерам і намагаються подбати про свою безпеку самостійно. У відповідь на засідання ФІА перед Гран Прі Німеччини гонщики провели зустріч Асоціації пілотів “Формули-1”. Вони заявили, що в разі повторення масових несправностей шин, бодай на тренуваннях, на трасу ніхто з них не виїде.