Передплата 2024 «Добре здоров’я»

Нобелівську премію з фізіології та медицини отримали вчені, що відкрили мікроРНК

• 07.10.2024, 20:15

Нобелівську премію з фізіології та медицини цьогоріч присудили вченим Віктору Амбросу і Гері Рувкуну за відкриття мікроРНК та її ролі в посттранскрипційній регуляції генів

Фото: Нобелівський комітет

Про це повідомив Нобелівський комітет.

У комітеті зазначають, що вчені виявили новий клас крихітних молекул РНК, які відіграють вирішальну роль у регуляції генів.

«Їхнє новаторське відкриття виявило абсолютно новий принцип регуляції генів, який виявився важливим для багатоклітинних організмів, включно з людьми. Зараз відомо, що геном людини кодує понад тисячу мікроРНК. Їхнє дивовижне відкриття показало абсолютно новий вимір регуляції генів. МікроРНК виявилися фундаментально важливими для розвитку та функціонування організмів», — йдеться в повідомленні.

Наприкінці 1980-х років Віктор Амброс і Гері Рувкун були докторантами в лабораторії Роберта Горвіца, який сам отримав Нобелівську премію 2002 року разом із Сіднеєм Бреннером і Джоном Салстоном.

Амброс і Рувкун цікавилися генами, які контролюють час активації різних генетичних програм, забезпечуючи розвиток різних типів клітин у потрібний час. Вони досліджували два мутантних штами хробаків, які демонстрували дефекти в часі активації генетичних програм під час розвитку. Лауреати хотіли ідентифікувати мутовані гени та зрозуміти їхню функцію.

Амброс після свого докторського дослідження продовжив роботу в лабораторії Гарвардського університету. Паралельно Гері Рувкун проводив дослідження у своїй лабораторії в Массачусетській лікарні загального профілю та Гарвардській медичній школі.