Передплата 2024 «Добре здоров’я»

«Рейс Рава-Руська-Варшава опинився під загрозою через стан польських потягів»

Його відкрили 15 жовтня 2023 року, аби розвантажити автомобільні пункти пропуску на польському кордоні

Журналістка «ВЗ» була на відкритті довгоочікуваного рейсу зі Львова до Рави-Руської
Журналістка «ВЗ» була на відкритті довгоочікуваного рейсу зі Львова до Рави-Руської

23 та 24 січня потяг Рава-Руська-Варшава, що запрацював з 15 жовтня минулого року та є найшвидшим шляхом зі Львова до столиці Польщі, не їздитиме. Робота маршруту опинилася під загрозою через технічний стан польського рухомого складу. І справа не тільки у некомфортності не пристосованого до дальніх поїздок старого приміського дизель-поїзда SN84, на яку постійно скаржаться українські пасажири. В екстремальних умовах експлуатації рухомий склад почав швидко зношуватись…

Про це повідомив для «ВЗ» член правління громадської організації «Лінія 102. Ua» Віктор Гальчинський.

Нагадаємо, у жовтні минулого року «Укрзалізниця» відкрила рейс з Коломиї до польської Варшави (через Львів, Рава-Руську). Через залізничну станцію у Рава-Руській потяги не їздили вісімнадцять років. Новий залізничний рейс мав розвантажити автомобільні пункти пропуску на польському кордоні. Та наприкінці минулого року «Укрзалізниця» повідомляла, що польський перевізник, який везе пасажирів зі станції у Рава-Руській до Любліна та Варшави робить кількаденну паузу в своїх рейсах з технічних питань. Ситуація повторилася і на початку 2024 року.

«Польський перевізник SKPL не має технічної спроможності, — наголосив Віктор Гальчинський. — Потяг старенький і пристосований до приміських перевезень. Потяг, який їздить і сиплеться, був погоджений для роботи в червні 2023 року. Але під час роботи не витримував навантажень. Водночас SKPL — єдиний з іноземних пасажирських перевізників, який має сміливість їздити до воєнної України. Є державні польські оператори, які мають хороші гібридні поїзди, але бояться сюди їхати. Не знають, чи зможуть застрахувати ризики. Перевізник SKPL придбав трохи новіші вагони потягу для роботи. Тепер, аби забезпечити маршрут новішим та зручнішим потягом DM90, польський перевізник кілька місяців очікує на згоду польського регулятора залізничних перевезень. Це питання взяв на особистий контроль новий заступник міністра інфраструктури Польщі з питань залізниці Пйотр Малепшак».

За словами Віктора Гальчинського, до кінця січня польський регулятор має погодити експлуатацію новішого потяга Рава-Руська-Варшава. «Це зніме проблему, бо той потяг молодший, — відзначив Віктор Гальчинський. — Для пасажирів буде кращий комфорт. Насправді це теж не потяг для далекого прямування, але в Голландії він їздить на ті самі відстані».

Схожі новини