Як дилер Коломойського виграє тендери?

  • 15.09.2022, 12:55
  • 282

«Укрзалізниця» зняла суттєві умови та виявилася готовою заплатити у півтора раза більше, ніж на попередньому аналогічному тендері

«Укрзалізниця» вирішила побудувати кількасот вантажних вагонів, оголосивши тендер за 154 мільйони на купівлю запчастин для їх збірки, і в процесі тендерної процедури раптом зняла вимоги до єдиного учасника тендера. У результаті - перемогла фірма, що була зареєстрована лише рік тому, мала у своєму багажі єдиний контракт на експедицію дизелю з «труби Медведчука» та, як з’ясували ЗМІ, виявилася пов’язаною зі структурами Ігоря Коломойського, пишуть «Наші гроші», передає zn.ua.

Переможець — ТОВ «Українська Спеціалізована Логістика», виявився єдиним учасником тендеру, попри привабливі умови, після того, як «Укрзалізниця» зняла вимоги мати необхідний досвід у вказаній сфері, та річний дохід 30% від вартості цього тендеру. Причому, ці умови були зняті саме на вимогу «Української спецлогістики». Остання заявила, що вважає такі вимоги дискримінацією. І «Укрзалізниця» пішла на зустріч.

«Наші гроші» також звертають увагу, що після зняття всіх цих вимог до Укрзалізниці ніхто окрім «Укрспецлогістики» на такі «відкриті для всіх» торги чомусь так ніхто і не прийшов. А пропозиція «Української спецлогістики» до копієчки відповідала очікуваній вартості.

Причому, «Укрзалізниця» виявилася готовою заплатити у півтора раза більше, ніж на попередньому аналогічному тендері, який проводився перед війною.

Що до «Української Спеціалізованої Логістики», то вона отримала свій єдиний підряд у квітні 2022 року. АТ «Укртранснафта» без торгів за «воєнною процедурою» замовило їй комплекс транспортно-експедиторських послуг для об'єктів МНПП «Самара-Західний напрямок» за 2,24 млн грн. Мова про відвантаження нафтопродуктів «Укртранснафти» із ЛВДС «Новоград-Волинський» у цистерни «Укрзалізниці» та подальший експедиційний супровід туди, куди скаже «Укртранснафта». Ці послуги коштували 80 грн/т. Закупівлю провели на підставі договору, за яким АРМА в червні 2021 року передала в управління «Укртранснафти» так звану «трубу Медведчука» — українську частину трубопроводу «Самара-Західний напрямок». Для управління нею «Укртранснафта» створила окремий департамент, підзвітний тодішньому гендиректору «Укртранснафти» Миколі Гавриленку.

«Українська Спеціалізована Логістика» зареєстрована в Києві в липні 2021 року під назвою «Піксара». Тоді її засновником і директором був Олександр Черната, який керує реєстраційним ТОВ «Фірм.ЮА». Однак уже через місяць, у серпні 2021 року «Піксара» змінила назву на нинішню «Українська Спеціалізована Логістика», а також основний вид діяльності з «Неспеціалізованої оптової торгівлі» на «Іншу допоміжну діяльність у сфері транспорту». При цьому одним із засновників компанії став Олег Зименков. Однак уже в жовтні 2021 року Зименков вийшов зі складу засновників.

Олег Зименков володіє ТОВ «Укргеоенергоальянс», яке займається добуванням газу та нафти. Ще він є директором ТОВ «Експрес Маркет» Святослава Лавриненка та Олексія Яроша (останній як засновник вказаний громадянином України, а як кінцевий бенефіціар — росії).

До 2012 року цією фірмою керував Андрій Пасішник, який після Майдану певний час виконував обов’язки заступника голови правління АТ «НАК «Нафтогаз України», а в 2016 році став першим заступником гендиректора «Укртранснафти» Миколи Гавриленка.

Також Зименков у 2011 році був засновником і директором ТОВ «Торгівельна компанія «Славнафтопостач», яким зараз володіє та керує Ігор Яснолобов. До Зименкова фірмою в 2010 році володіло ЗАТ «Вік Оіл». Нагадаємо, гендиректор «Укртранснафти» (2015 рік — травень 2022 року) Микола Гавриленко раніше був директором мережі АЗС «Вік Ойл».

Імовірно, Зименков Олег Володимирович є також родичем донецького бізнесмена Зименкова Вячеслава Володимировича, який у 2000-их роках також був менеджером «Вік Оіл».

«Укртранснафта» є оператором нафтотранспортної системи України та на 100% належить «Нафтогазу». Проте, в 2009—2015 роках управлялася менеджментом на чолі з Олександром Лазорком, який є наближеним до Ігоря Коломойського.

У травні 2015 року Лазорка відсторонили від посади, а в серпні 2015 року звільнили через закінчення дії контракту. Основною причиною його відсторонення послужили маніпуляції з викачування технологічної нафти і її розміщення на зберігання на заводах групи «Приват».

Схожі новини

Популярне за добу

Популярне за тиждень