Передплата 2024 «Добрий господар»

Ізраїльські вчені спростували зв'язок між кажанами та коронавірусом

• 12.07.2021, 19:15

Дослідники лабораторії кажанів університету Тель-Авіва змогли реабілітувати цих ссавців, яких звинувачують у поширенні коронавірусної інфекції

Про це розповів увечері в неділю, 11 липня, сайт The Jerusalem Post.

У лабораторії кажанів ізраїльські вчені досліджують під керівництвом професора Йосі Йовель загін рукокрилих — єдиних ссавців, здатних літати. Він налічує понад 1400 видів, більшість з яких ведуть нічний спосіб життя і рідко контактують з людьми. Деякі з них корисні, оскільки поїдають комах і допомагають запилювати квіти.

Після пандемії COVID-19 публічний імідж цих унікальних крилатих істот сильно постраждав. Вважається, що коронавірус почався чи то з м'яса кажана, купленого на ринку в Ухані, чи то з якоїсь секретної лабораторії, де на кажанах тестували віруси. І хоча доказів цьому немає, упередження до кажанів розвіяти не вдається.

«Це така ж ідея-фікс, як теорія всесвітньої змови, — розповіла виданню The Media Line докторант університету Тель-Авіва Мая Вайнберг. — І те, як наукова спільнота підтримала цю ідею, просто обурливо. Популяції кажанів в усьому світі, а особливо в Китаї, це завдало величезної шкоди».

Дослідження, проведене нею і доктором Келсі Морено (Kelsey Moreno) й опубліковане в академічному журналі The Annals of the New York Academy of Sciences, допоможе реабілітувати цих ссавців.

Вченим вдалося довести, що хворі кажани зберігають соціальну дистанцію. Це інстинкт. Можливо така поведінка з`явилася через те, що лилики проживають у тісних колоніях, і соціальна дистанція — єдиний спосіб запобігти масовому зараженню.