Нацбанк оновив правила продажу пам’ятних монет

Національний банк оновив правила продажу пам’ятних монет України та сувенірної продукції через онлайн-замовлення.

Про це йдеться в повідомленні НБУ, передають «Українські Новини».

Зокрема Національний банк скоротив термін викупу замовником заброньованих монет та сувенірної продукції нових випусків з 45 до 35 календарних днів.

Це пов'язано з великою кількістю замовлень і високою популярністю системи.

При цьому, згідно з даними Нацбанку, більшість таких заброньованих замовлень реалізується протягом 10−15 днів.

НБУ отримав можливість блокувати замовників, які використовують автоматичні програми (боти).
Це допоможе уникнути зловживань під час роботи системи «On-line замовлення» та підвищити ефективність її функціонування.

Регулятор також встановив вимогу про купівлю монет і сувенірної продукції лише за нотаріально завіреної довіреності.
Таку вимогу введено з метою мінімізації зловживань, пов'язаних з викупом продукції однією особою на підставі довіреності, а також здійснення персоніфікації осіб, які замовляють нумізматичну продукцію.

Нові правила діють з 3 січня.

Всі замовлення, зроблені до зазначеної дати, будуть реалізовані відповідно до попередньої редакції правил (крім нотаріального оформлення довіреностей).

Крім того, Національний банк ввів новий порядок розподілу і реалізації пам'ятних монет України та сувенірної продукції між каналами продажів.

З нового року виконання онлайн-замовлень в усіх областях України (крім Києва та Київської області) буде здійснювати Ощадбанк як офіційний дистриб'ютор Національного банку з продажу пам'ятних монет і сувенірної продукції та уповноважений банк.

Регіональні підрозділи Національного банку з 2019 року припиняють продаж нових випусків пам'ятних монет України та сувенірної продукції, а замовлену онлайн в 2018 році нумізматичну продукцію вони будуть реалізовувати по мірі її отримання у встановлені терміни.

Надалі купувати пам'ятні монети та сувенірну продукцію Національного банку можна буде у банків-дистриб'юторів.

Всі ці новації Національного банку спрямовані на управління процесами випуску та організації реалізації пам'ятних монет та сувенірної продукції, а також мінімізацію зловживань при їх викупі.