Психолог допоможе водіям маршруток позбутися радянської звички «бути жертвою»?

Є надія, що після майстер-класів у рамках Європейського тижня мобільності вони не хамитимуть пасажирам і не провокуватимуть конфлікти.

Водіїв львівських маршруток та електротранспорту навчать правил ввічливого спілкування з пасажирами та мистецтва уникати конфліктів під час роботи. У рамках Європейського тижня мобільності, який триватиме до кінця тижня відбудуться тренінги з етики. Зокрема, психолог бізнесу та управління персоналом Олена Нагірна переконає водіїв позбутися радянської звички «бути жертвою і думати, що їм хтось щось винен». Рецепт - водіям треба бути ввічливими, усміхатися і не вестися на конфлікт.

«Намагаюся їх переконати, що автобус, трамвай чи тролейбус — не їхня квартира. Це робоче місце і громадський простір, а отже він не може бути обмежений водієм, його любов’ю до образків, іграшок, всіляких наліпок, куріння, насіння, і музики, — каже тренер Олена. — Його робоче місце належить усім, а отже має бути універсальним, і половина конфліктів вже відпаде. А далі елементарно — бути ввічливими і не вестися на конфлікт (якщо видно, що людина просто його нагнітає сама).

За її словами, найважче змусити водіїв усміхатися до пасажирів, адже вони вважають себе ображеними за те, що їх обмежують у курінні, музиці, їжі за кермом… Але тренери обіцяють, що ситуацію виправити можна, якщо відвідати кілька таких тренінгів.

Представник німецького товариства міжнародного співробітництва (GIZ) Уляна Вдовичин додала: Не хочемо і не будемо порівнювати наших водіїв з іноземними, бо це не має сенсу: у нас різні менталітети. Завдяки цим тренінгам намагаємося знайти свою «золоту середину» між водієм і пасажиром. Бо насправді проблема не тільки в водіях. Частенько пасажири самі є суцільним мотком нервів. Наша мета — навчити водіїв виходити з конфліктної ситуації, залагоджувати її ще до початку «бучі». Вони — люди, і часто також зриваються від втоми чи інших факторів, але водночас вони обличчя міста".