Передплата 2024 ВЗ

Українці — заради галицької атмосфери, поляки — на екскурсії, білоруси — на шопінг…

Журналіст «ВЗ» дізнавалася, які види туризму розвивають у Львові гості з України та з-за кордону

Уже два роки поспіль до міста Лева приїжджає 2,6 мільйона туристів, цього року очікують на 10−17% більше. Традиційно їх притягнуть заходи, які не потребують реклами, — Великдень, травневі вакації, вихідні з нагоди Дня Конституції, фестиваль «Ніч у Львові», урочистості до Дня Незалежності України… Статистика управління туризму Львівської міської ради розповідає і про іншу версію туристичного буму — левова частка гостей, особливо з України, їде до Львова саме за галицькою атмосферою (щоб розвінчати міфи про бандерівців, західняків). Саме українці розвивають тут культурно-пізнавальний та відпочинковий види туризму. Які ще ключові види туризму розвивають у Львові мандрівники з різних куточків Європи та світу?

Як розповіла «ВЗ» начальник управління туризму Львівської міської ради Галина Малець, торік частка українських гостей у Львові становила лише 41,3% (для порівняння, минулих років було плюс-мінус 65%). «Українців цікавить подієвий та фестивальний Львів, їдуть спеціально на святкові заходи», — каже пані Галина.

Друге місце — за польськими туристами (22%). «Наших західних сусідів цікавить у Львові екскурсійний туризм, — наголошує Галина Малець. — У ТОПах їхньої програми — піднятися на вежу Ратуші, щоб побачити Львів з висоти пташиного польоту, мандрівки площею Ринок, екскурсія Личаківським цвинтарем. Також поляки відвідують Оперний театр».

На третьому місці рейтингу — білоруські гості (7,9%). Виявилося, вони переважно їздять до Львова на шопінг. Півдня зависають у торгових центрах, купують одяг брендів Zara, Reserved, Orsay, Bershka, Pull&Bear, Stradivarius… Крім шопінг-туризму, білорусів цікавить у Львові і відпочинковий, і гастрономічний туризм. Відвідують концептуальні кафе, куштують страви української кухні — вареники, борщ, голубці, деруни… Як презенти купують каву та шоколад.

«Білоруси люблять самостійно гуляти містом. Послугами екскурсоводів користуються одиниці. 9,1% приїжджають саме на львівські фестивалі», — наголосила керівник туристичної галузі Львова.

На четвертій сходинці — турки (7,3%), які розвивають у Львові кілька видів туризму — відпочинковий, клубний та сімейний. За словами Галини Малець, останніми роками до Львова приїжджають турецькі сімейні пари. Цьому, зокрема, сприяють бюджетні авіарейси зі Стамбула. «Особисто бачила, як турецькі жінки зі своїми половинками купували у магазинах львівські сувеніри, — каже вона. — Цікавляться екскурсіями містом, дуже полюбили наш Оперний театр. Також вони люблять екскурсії, де можна побачити місто з висоти. Частина турків включають у свою подорожню програму до Львова і відвідини Рогатина, що на Івано-Франківщині. Там ходять стежками Роксолани (Гюррем Султан) — дружини володаря Османської імперії Сулеймана Пишного».

На п’ятому місці — німці (3,6%), які їдуть у так звані гастрономічні тури та заради культурно-пізнавального туризму. «Німців цікавить львівська архітектура, занесена до списку ЮНЕСКО, — продовжує розмову Галина Малець. — Ще їх цікавить історія, фестивалі, події Львова…».

Наступні у туристичному рейтингу — американці (2%). Їдуть, щоб відпочити, відвідати концептуальні кафе та на екскурсії. Саме американці — той багатий турист, який залишає у Львові найбільше грошей (131 євро в день — за станом на 2017 рік). Відпочинок у Львові поєднують з відвідинами європейських міст. Інший варіант американців — тур до Львова, який включає подорож до західноукраїнських міст та Києва.

Схожі новини