Передплата 2024 «Добра кухня»

Житлові субсидії та карантин: що змінилось

Попри карантин та початок опалювального сезону, подавати заяви на отримання субсидій на оплату комуналки ще можна

Вже звична для багатьох справа — оформлення субсидій, у час пандемії коронавірусу ускладнюється. Як це зробити, максимально убезпечивши себе, які з’явилися нововведення та які є винятки з правил при призначенні допомоги, — все роз’яснили у відділі житлових субсидій, соціальних виплат та допомог департаменту соціального захисту населення Львівської ОДА.

Кому автоматично перепризначать субсидії?

Всім, хто отримував субсидії в минулому опалювальному періоді, на наступний сезон їх продовжать автоматично. Субсидія перераховується громадянам, у яких у порівняні з попереднім періодом, в який вони отримували субсидію, не змінилися обставини, які беруться до уваги при призначенні субсидії. Із новою заявою та декларацією необхідно звернутись лише тим домогосподарствам, у складі яких відбулися зміни (у тому числі й у сімейному стані), а також орендарям, у яких закінчився термін договору оренди.

Через що можна втратити субсидію?

Субсидію можна втратити, якщо заборгувати оплату комунальних послуг за 3 місяці на суму, що перевищує 20 неоподатковуваних мінімумів доходів. Зараз це 340 гривень. У такому разі субсидія втрачається. Доведеться її знову оформлювати після сплати боргу. Також:

  • за поданням підприємств, що надають житлово-комунальні послуги, якщо громадянин, якому призначено субсидію, не сплачує вартість фактично спожитої послуги з урахуванням розміру призначеної субсидії;
  • якщо громадянин приховав або свідомо подав неправдиві дані про доходи (не зазначив один із видів доходів) та майновий стан, що вплинули на встановлення права на субсидію, або не повідомив про купівлю товару на суму понад 50 тис. гривень, внаслідок чого йому була надміру перерахована сума субсидії;
  • у разі переїзду сім’ї в іншу місцевість та настання обставин, що унеможливлюють надання субсидії (зокрема смерть одинокої особи);
  • за заявою особи яка звернулася за призначенням субсидії.
  • якщо під час вибіркового обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства державним соціальним інспектором виявлені ознаки порушення норм законодавства щодо призначення субсидії, які вплинули (могли вплинути) на право призначення субсидії або визначення її розміру.

У разі, коли через несплату громадянином вартості фактично спожитої послуги з урахуванням розміру призначеної субсидії, надання допомоги для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг припинено, громадянин набуває право на її призначення на наступний період після подання документів, що підтверджують погашення заборгованості, яка виникла за період отримання субсидії.

Які терміни призначення субсидій?

Структурний підрозділ з питань соцзахисту протягом 10 календарних днів з дня подання документів приймає рішення про:

  • призначення житлової субсидії;
  • непризначення житлової субсидії (у разі, коли за результатами розрахунку житлової субсидії її розмір має нульове або від’ємне значення);
  • відмову в призначенні житлової субсидії;
  • подання документів на розгляд комісії.

Які документи потрібні для отримання субсидії?

Для призначення житлової субсидії громадянин, особа якого посвідчується паспортом або іншим документом, подає структурному підрозділу з питань соціального захисту за зареєстрованим місцем проживання (орендарі, внутрішньо переміщені особи — за фактичним місцем проживання):

  • заяву про призначення та надання житлової субсидії у грошовій формі за формою, встановленою Мінсоцполітики;
  • декларацію про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії, за формою, встановленою Мінсоцполітики;
  • довідки про доходи — у разі зазначення в декларації доходів, інформація про які відсутня у ДПС, Пенсійному фонді України, фондах соціального страхування тощо і відповідно до законодавства не може бути отримана за запитом структурного підрозділу з питань соціального захисту населення у порядку, встановленому цим Положенням. У разі неможливості підтвердити такі доходи довідкою до декларації додається письмове пояснення із зазначенням їх розміру;
  • копію договору про реструктуризацію заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг (у разі наявності);
  • договір наймання (оренди) житла (у разі наявності).

Як під час карантину подати документи на оформлення субсидії?

Під час карантину вищевказані документи можна надіслати поштою або в електронній формі через офіційний вебсайт Мінсоцполітики або інтегровані з ним інформаційні системи органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування з накладенням кваліфікованого електронного підпису.

Як оформити субсидію онлайн?

Щоб оформити субсидію онлайн треба:

  • перейти за посиланням на сайт Мінсоцполітики;
  • зареєструватися за допомогою електронної пошти або електронного підпису чи BankID;
  • заповнити заяву про призначення cубсидії й зазначити банк, через який будете її отримувати;
  • заповнити декларацію про доходи й витрати;
  • перевірити правильність даних і відправити е-документи.

Повідомлення щодо надання допомоги та її розмір або відмова мають надійти протягом кількох тижнів. Субсидія призначається до кінця опалювального сезону і автоматично перераховується на наступний термін без додаткових заяв.

Детальна інструкція за посиланням.

У яких випадках субсидія не нараховується?

У разі, якщо:

  • протягом останнього року родина зробила покупку на 50 тисяч гривень (крім лікування та навчання);
  • особа не виплачувала аліменти за 3 місяці;
  • особа перебувала за кордоном більше 2 місяців;
  • особа не працює, не навчається і не перебуває на обліку в Центрі зайнятості;
  • особа володіє автомобілем, якому менше 5 років.
  • опалювальна площа квартири понад 120 кв. м, а житлового будинку — понад 200 кв. м. Норма не застосовується в дитбудинках сімейного типу, для багатодітних сімей (троє і більше дітей);
  • орендодавець не задекларував доходи від здачі майна в оренду;
  • особа, яка протягом 12 місяців перед зверненням по субсидію отримала в спадок або придбала право власності на земельну ділянку, квартиру (будинок), транспортний засіб;
  • субсидіанти, яким раніше нарахували більші субсидії, ніж належить, і переплату вони не повернули.

Які доходи сім'ї треба вказувати у заяві на субсидію?

При визначенні сукупного доходу сім'ї враховують: зарплату всіх працездатних членів сім'ї, стипендію, допомогу з безробіття, грошові перекази з-за кордону, виплати фондів соцстрахування, задекларовані доходи, доходи ФОП. Для жителів сіл враховують також доходи від реалізації молока (30% доходів).

Також враховують: житлові субсидії і пільги на оплату ЖКП, придбання палива та скрапленого газу; грошове забезпечення військовослужбовців, за винятком тих, що перебувають у зоні ООС.

Слід ретельно задекларувати види та суми доходів, інформація про які відсутня в Державному реєстрі фізичних осіб — платників податків та Державному реєстрі соціального страхування. Це може бути дохід від здачі майна в оренду, доходи від реалізації власної продукції, майно, не декларовані доходи, отримані під час роботи по договору цивільно-правового характеру, або стипендії, які отримують студенти — члени сім’ї одержувача субсидії, інші надходження (у тому числі — закордонні перекази).

Які доходи не треба вказувати у заяві на субсидію?

До сукупного доходу сім'ї не включають:

  • суму, яка виплачується одноразово при народженні чи усиновленні дитини — 10 320 грн;
  • держдопомогу дітям-сиротам;
  • аліменти;
  • відсотки по депозитах, допомогу від благодійних організацій;
  • адресну допомогу внутрішньо переміщеним особам на проживання і оплату житлокомпослуг;
  • разову виплату при присвоєнні статусу «Мати-героїня» (10 прожиткових мінімумів для працездатних на 1 січня поточного року, зараз 20 270 грн);
  • компенсацію в рамках послуги «муніципальна няня»;
  • соцдопомогу з надбавкою на догляд за дитиною з інвалідністю I групи підгрупи А;
  • щомісячну адресну допомогу внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг.
  • оплату праці членів виборчих комісій, а також осіб, які залучаються до роботи в комісії, у тому числі в день голосування, дні встановлення підсумків голосування та результатів виборів;
  • допомогу громадських та благодійних організацій;
  • допомогу на поховання;
  • одноразову допомогу, яка надається відповідно до законодавства або за рішеннями органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності;
  • вартість безоплатно отриманих санаторно-курортних путівок, технічних та інших засобів реабілітації, в тому числі грошова компенсація вартості за самостійно придбані технічні засоби реабілітації;
  • суми, які виплачуються в порядку відшкодування шкоди, заподіяної працівникові за ушкодження його здоров’я, що пов’язане з виконанням ним трудових обов’язків.

До середньомісячного доходу осіб, які беруть або брали безпосередню участь у проведенні АТО/ООС та до середньомісячного доходу членів їх сімей не враховуються:

отримані ними у період безпосередньої участі у проведенні АТО/ООС грошове забезпечення та інші виплати і види соціальної допомоги, що здійснюються працівникам правоохоронних органів, військовослужбовцям та працівникам ЗС, Нацгвардії, СБУ, Служби зовнішньої розвідки, Держприкордонслужби, Держспецтрансслужби, МВС, Нацполіції, УДО, Держспецзв’язку, іншим працівникам утворених відповідно до закону військових формувань;

отримана ними у період та/або після безпосередньої участі у проведенні антитерористичної операції (операції об’єднаних сил) благодійна допомога незалежно від розміру та джерела походження.

Як оформити субсидію на орендоване житло?

Для орендарів житла (квартирантів) дещо інші, як для власників житла, правила отримання субсидії. Відшкодування витрат на оплату комунальних послуг здійснюється за наявності договору найму (оренди). Субсидія надається до кінця місяця, в якому закінчується термін дії цієї угоди, але не більш ніж на один рік. Автоматичного переоформлення субсидії для квартирантів не передбачено. Тож для подальшого отримання компенсації на сплату ЖКГ орендарю необхідно особисто звернутися до місцевого органу соціального захисту населення. Крім заяви та декларації, необхідно подати ще й договір наймання (оренди) житла. При цьому право на призначення субсидії визначатиметься на засіданні комісії з питань соціального захисту населення райдержадміністрації чи міськвиконкому.

Чи втратили право на субсидію люди, які залишилися без роботи в умовах карантину?

Із запровадженням обмежувально-карантинних заходів особи, яких звільнили з роботи під час карантину і які перебувають на обліку у службі зайнятості, мають право на отримання субсидії. Проте це стосується не усіх, хто втратив роботу, а лише звільнених відповідно до пункту 1 частини першої статті 40 Кодексу законів про працю України («у зв’язку зі змінами в організації виробництва і праці…»). При цьому для розрахунку субсидії береться лише розмір призначеної допомоги по безробіттю без урахування отриманої заробітної плати.

Схожі новини