Передплата 2025 «Добре здоров’я»

Військові літаки будуть і далі падати у росії. Це не може не тішити!

У Волгоградській області під час тренувального польоту зазнав аварії навчально-бойовий літак «Як-130». Попередня причина — технічна несправність. Загалом, нічого дивного

Станом на сьогодні «Як-130» — це найаварійніший навчально-бойовий літак. Нещодавно, у травні цього року, в Бангладеш розбився «Як-130» через загоряння двигуна. І в цьому також не було нічого дивного.

Річ у тому, що двигуни АІ-222−25, які використовуються на «Як-130», з 2004 року вироблялися на московському машинобудівному виробничому підприємстві «Салют» спільно з запорізьким машинобудівним конструкторським бюро «Прогрес» імені академіка Івченка. Саме «Прогрес» був одним із розробників АІ-222−25. На «Салюті» в основному займалися збиранням двигунів з уже переважно готових деталей, що надходили з України.

Після того, як росія напала на Україну у 2014 році, постачання деталей припинилося. росіяни у себе розгорнули неліцензійне кустарне виробництво. Саме із цих несертифікованих деталей і збираються нинішні АІ-222−25 для «Як-130». Тобто це один суцільний несертифікований кустарний літак.

Ефектом від випуску літаків з кустарно виконаними елементами стала їх регулярна згадка в стрічках новин у хроніці подій.

У 2021 році «Ростех» відкрив перший сервісний центр для обслуговування двигунів літаків «Як-130», оскільки через інтенсивну експлуатацію у літаків фіксувалася швидше вироблення встановленого ресурсу силової установки. Простіше кажучи, знос двигуна АІ-222−25 збільшився у кілька разів.

Звичайно, це в умовах «інтенсивної» експлуатації цілком логічно. Однак ось у тому й річ — кількість нальоту годин на літаках «Як-130» не відрізняється феноменальною інтенсивністю і зростанням. Тобто знос був зумовлений неякісним кустарним виготовленням двигуна.

Але альтернативи дефективним «Як-130» у росії як не було, так і не буде. Це не може не тішити!

Джерело