Передплатити Підтримати

Трагічний інцидент, а не військовий злочин

Французько-американська компанія CFM, що виготовляє двигуни, встановлені на літаках Боїнг-737-800, заявила, що  будь-які висловлювання щодо причин загорання двигуна на рейсі 752 за маршрутом Тегеран-Київ 8 січня 2020 року є передчасними. Цю дипломатичну мову можна перекласти так: "Ми тут ні при чому. І ми у цьому впевнені!”.

Літак Міжнародних Авіаліній України Боїнг 737−800 піднявся у повітря зі смуги тегеранського аеропорту о 6:12 і зник з радарів на висоті 2415 метрів через три хвилини по тому.

Судячи з непрямих доказів (раптове припинення зв'язку з екіпажем), на борту стався раптовий катастрофічний випадок, який вивів з ладу обладнання радіозв'язку.

Виліт літака відбувся трьома годинами по тому, як Іран випустив 15 балістичних ракет по американських базах в Іраку.

Цей факт дає підстави припустити, що на момент вильоту пасажирського літака сили протиповітряної оборони Ірану були у стані повної бойової готовності на випадок контратаки американської авіації.

Ця катастрофа нагадує про нещасний випадок з іранським пасажирським літаком компанії IranAir 655, що слідував за маршрутом Тегеран-Дубай, який 3 липня 1988 року був збитий ракетою з американського корабля Вінсенс. Кілька днів тому президент Ірану Хасан Роухані нагадав у Твіттері американцям про цей трагічний випадок у контексті взаємних звинувачень…

У часи ірано-іракської війни Іран намагався затримувати іракську нафту в Ормузькій протоці, а американський флот навпаки — забезпечував прохід танкерів. Оскільки військові інциденти на той час вже траплялися між кораблями США та Ірану, Генштаб Сполучених Штатів видав розпорядження, щоб цивільні літаки зголошувалися на хвилі 121.5 мегагерц, аби відрізняти їх від військових. Літак рейсу 655 не відповідав на запити американських військових. Після загибелі цивільного літака з 290 пасажирами, президент Рейган у спеціальному зверненні висловив своє глибоке співчуття Ірану через трагічні наслідки військового протистояння в Ормузькій протоці. Згодом, у 1996 році, уряд США виплатив компенсацію родинам загиблих.

Іранська влада не закрила повітряний простір країни для цивільних літаків, що свідчить на неузгодженість дій між цивільною та військовою владами. Більшість авіакомпаній світу припинили польоти у повітряному просторі Ірану та Іраку після трагічної новини про катастрофу українського літака.

Згідно з міжнародними правилами, розслідування вестиме іранська сторона. Іранська влада вже заявила, що частина записів чорних скриньок пошкоджена і не підлягає розшифровці. Тому очікувати швидких висновків щодо причин катастрофи не варто.

І все ж, увесь світ очікує від іранської влади швидкої заяви, що це був трагічний інцидент, а не свідомі дії військових злочинців.

Президент Рейган зробив таку заяву. Бо це було питанням моралі, а не політики.

Ще більше новин від «Високого Замку»?
Долучайтеся до нас у Telegram