«Смердить у туалеті? Я вам в морду дам!»

Крім позитивних вражень про різдвяну атмосферу, туристи везуть додому також розчарування від «культури» деяких львів’ян.

До редакції “ВЗ” зателефонувала жителька Львівської області пані Лідія, яка на Різдвяні свята гостювала в рідних у Львові. Жінка відвідувала з сім’єю  Різдвяний ярмарок, храми, музеї, спілкувалася з туристами з інших регіонів країни. Каже, святкування по-львівськи їй сподобалося, якби не один прецедент. Зайшла у громадський туалет на площі Ринок, що при вході до ратуші. В цей клозет ходять переважно туристичні групи. У туалеті — антисанітарія, смерділо так, що аж очі виїдало. Плата — дві гривні.

«Зайшла туди з дітьми, — каже пані Лідія. — Справити нужду в таких умовах було складно. Звернулася до працівників туалету, мовляв, невже так дорого коштує “Білизні”, щоб хоч трішки продезінфікувати унітази. Сказала працівникам: “У вас тут смердить”. Вони (чоловік і жінка) відповіли: “Я вам зараз у морду дам!”. За мене заступилася туристка із Запоріжжя, яка присоромила невихованих працівників туалету. Жінка сказала їм, що таким чином компрометують  імідж туристичного Львова».

Як стало відомо “ВЗ”, приміщення підвального туалету належить Львівській міській раді. Тривалий час воно перебуває в оренді ТОВ “Клуб достойних львів’ян”. До когорти цього клубу належать колишні депутати Львівської міської ради… Джерела “ВЗ” повідомляють, що це не перша скарга туристів на поведінку обслуговуючого персоналу туалету. Крім хамства, нарікають, звичайно, на їдкий запах, бруд,  антисанітарію.

Представник “Клубу достойних львів’ян” Сергій Коваль став на захист персоналу, виправдовує хамство, мовляв, клієнти теж бувають різні, іноді дозволяють собі підвищувати тон спілкування. “Не був при тій розмові, нічого не можу сказати, — продовжує пан Сергій. — Бувають такі хамовиті клієнти… А черга — аж на вулицю, наші працівники не встигають прибирати, мити.  Треба комусь ще й на касі стояти. Як то треба рознервувати працівника, щоб так відповісти”.

Сергій Коваль пообіцяв провести з конфліктними працівниками туалету роз’яснювальну бесіду. За кілька хвилин передзвонив, розповів, яку відповідь отримав від своїх підлеглих. “У той час була велика черга. Наші прибиральниці ходили зі “шматами” поміж людьми, мили підлогу, — повідомив пан Сергій. — Хтось з жінок обурився, мовляв, за що платити дві гривні. Жінка сказала, що не заплатить. Їй відповіли, що… отримає в морду”.

Побачила у соцмережах пост одного киянина, який теж висловив свої “враження” від перебування у Львові на Різдвяні свята.  Чоловік каже, все сподобалося, але в культурі деяких львів’ян розчарувався. “Приїхав за галицькою ввічливістю, а побачив хамство, — каже пан Олег. — Водій маршрутки закрив задні двері перед моїми малими дітьми, малому притиснуло ногу. Дитина плакала, водій навіть не вибачився. За водія заступилася старша жінка-пасажирка, мовляв, “так вам рускім нада…”. Пояснив жінці, що не важливо, якою мовою ми спілкуємося, я був в АТО, вболіваю за Україну. Але марно. Жінка почала мене принижувати, її підтримували інші пасажири”.

Коментар для «ВЗ»

Андрій МОСКАЛЕНКО, заступник міського голови Львова з питань розвитку

На Різдво та Великдень до Львова збираються туристи не лише з України, а й з усього світу. Торік до нас на свята завітало близько трьохсот тисяч гостей, цього року очікуємо більше. Для багатьох гостей з України Львів є взірцем українських  традицій, мови, спілкування. Усім подобається атмосфера, яку створюють львів’яни. Плюс завдяки туризму маємо робочі місця, сплачуються податки.

Щодо таких ситуацій, як з туалетом на площі Ринок, скажу таке. Напередодні Євро-2012 у місті започатковано проект “Привітне місто”: від ресторанів до таксі. Цього року ми активно будемо впроваджувати цей проект і в інші сфери, зокрема, туалети в центральній частині Львова. Будемо вислуховувати скарги, зауваження львів’ян та туристів, реагувати, виправляти недоліки.