Передплатити Підтримати

«Ну вибачте, він мусив упасти…»

Обвалився міст на трасі Львів-Луцьк. Влада валить усе на водіїв вантажівок, які беруть забагато вантажу


Цього мосту, побудованого 1960 року, жодного разу капітально не ремонтували. Фото з відкритих джерел

Великодні дні на Львівщині, на жаль, не обійшлися без надзвичайної ситуації. У понеділок, 3 травня, близько 19.30 у селі Гайок Львівського району на автодорозі Н-17 Львів-Радехів-Луцьк обвалився міст через річку Західний Буг. Фото, зроблені на місці події, вражають… Обвал стався на другий день свят. Мабуть, сам Господь врятував людей (а заодно і «голови» місцевих чиновників) від трагедії, бо на Великдень тією дорогою ніхто не їхав.

Покриття мосту капіталь­но відремонтувала турець­ка компанія «Онур» 2017 року. Після урочистого відкрит­тя об’єкта тодішній прем’єр-міністр Володимир Гройсман написав на своїй сторінці у ФБ: «Це ще один приклад якісного ремонту. Скоро такі дороги будуть по всій Україні». Через чо­тири роки міст обрушився…

Нині соцмережі гудуть від обурення: «І це нова траса, на яку були витрачені колосаль­ні кошти! Перевірити підрядни­ка, який виконував роботи!». «То відкати обвалилися», «Може, це початок кінця сучасного Вели­кого будівництва?».

А що влада? Як повідомив заступник голови Львівської ОДА Юрій Бучко, на місце події виїхали директор департаменту дорожнього господарства ЛОДА Орест Шуліковський та керів­ник Служби автомобільних доріг у Львівській області Олег Бере­за. Після проведеної виїзної на­ради чиновники визначили місця об’їзду аварійної ділянки. На до­розі встановили відповідні зна­ки, трасу перекрили. У вівторок, 4 травня, у Львівській ОДА відбу­лося позачергове засідання ко­місії ТЕБ та НС. Говорили про на­прямки об’їзду, доручили Службі автомобільних доріг у Львівській області терміново організувати розроблення проєктно-кошто­рисної документації для капре­монту зруйнованого мосту. А та­кож дали доручення розглянути можливість забезпечення тим­часового проїзду через аварійну ділянку дороги.

Та невже не можна було пе­рекрити цю дорогу раніше, коли люди самі сигналізували про те, що там вже утворилися величезні ями? Адже недалеко було до біди! Так, дописувач Василь Поплав­ський ще за день до Великодня опублікував пост із кричущими фото цих ям і підписом «Владо, ти чекаєш на катастрофу!».

Львівська журналістка Вікто­рія Балицька написала у своє­му ФБ: «Уже після Пасхи»? Два дні тому Василь Поплавський написав пост про гостру ава­рійність моста і проілюстрував це фотографіями. У коментарях люди «тегнули» Максима Ко­зицького і Службу автомобіль­них доріг у Львівській області. Ніхто нічого не відписав під по­стом. У месенджері наче відре­агували: Укравтодор зобов’язав ПП «Рома» ліквідувати аварій­ність і навіть відписав, що це ПП розпочало роботи. Але, мабуть, лише у фантазіях розпочало… Роман Демчина, як то було? Хто накосячив? Укравтодор, відпи­савши неправду? Чи ви з вашим ПП вирішили, що почнете «вже після Пасхи»? А дорога була пе­рекрита до обвалу? Судячи з того, що об’їзд зробили вже піс­ля того, як міст завалився, то ні… Схожа ситуація, як із кана­лізаційним люком у Львові… На скрінах — яскрава ілюстрація по­вної прострації нашої влади…".

Вікторія Балицька опубліку­вала скрін, де Служба автомо­більних доріг у Львівській облас­ті повідомляє, що зобов’язала підрядну організацію ПП «Рома» ліквідувати аварійність. «Наразі підрядник уже починає роботи, — пише Служба. — Також на ділянці є відповідні ознакування, що пові­домляють про аварійність мосту».

Депутат Львівської облас­ної ради, засновник та ди­ректор дорожньо-будівель­ної компанії ПП «Рома» Роман Демчина розповів журналістці «ВЗ», що його підприємство не займається ремонтом цієї доро­ги, а лише обслуговує її, тобто латає ями, прибирає, встанов­лює дорожні знаки тощо. «Цей міст побудовано 60 років тому, — сказав Роман Демчина. — Є така властивість бетону і мета­лу, як старіння. Міст був розра­хований на проїзд машин до 30 тонн. А зараз машини возять по 22 тонни вантажу плюс тара — це вже виходить 40 тонн. До того ж наші водії стараються взяти ще більше вантажу. Якщо міст 60 ро­ків тому був розрахований на 30 тонн, а зараз йому дали 60 тонн — ну вибачте, він мусив упас­ти. До речі, відсотків 90 мостів в Україні, на мою думку, не в кра­щому стані, ніж цей міст, що об­валився. Ми поставили на цьо­му мості усі дорожні знаки, які мали бути згідно з картою доро­ги. Просто наші водії не дотри­муються цих знаків. Ви ж бачите, що на дорозі робиться…».

Керівник Служби автомо­більних доріг у Львівській об­ласті Олег Береза розповів «ВЗ»: «Причини обвалу в тому, що цим мостом їздила важко­вагова техніка, яка не відпові­дає стандартам. Ми досліджува­ли цей міст у лютому і визначили, що він би ще міг витримати на­вантаження, які б відповідали тим дорожнім знакам, що ми там поставили. Але недобросовіс­ні водії використовували понад­нормову вагову техніку. А за всі­ма не встежиш… Мають бути свідомі водії… У нас на цей рік була запланована реконструкція цього мосту. Ми б його і так мали би закрити. Цей обвал приско­рить нам реконструкцію, яку ми раніше планували. Зараз спе­ціалісти вивчають, як треба об­лаштувати альтернативний міст. Орієнтовний кошторис рекон­струкції зруйнованого мосту — від 74 до 85 мільйонів гривень».

Міст побудований у 1960-х ро­ках. Уже понад 60 років стояв. На ньому не проводилося значних капітальних робіт. Зараз ми за­планували його реконструкцію у зв’язку з тим, що він вузький, нестандартний, і ми його хотіли розширити. Тобто майже з нуля збудувати новий міст. 2017 року турецька фірма «Онур» робила реконструкцію не самого мосту, а дороги, що йде по ньому. Це був поточно-середній ремонт, не ка­пітальний".

Поліція Львівської облас­ті порушила кримінальне про­вадження за статтею «службова недбалість» через обвал мос­ту у селі Гайок. Про це повідо­мили «Варіанти» з посиланням на прес-службу Г У Нацполіції у Львівській області. Санкція стат­ті передбачає штраф від 2 до 4 тисяч неоподатковуваних міні­мумів доходів громадян, або ви­правні роботи на строк до двох років, або обмеження волі на строк до трьох років, з позбав­ленням права обіймати певні по­сади чи займатися певною ді­яльністю на строк до трьох років. Досудове розслідування триває.

А тим часом…

Відновлювальні роботи на мосту, що обвалився, розпоча­лися у вівторок, 4 травня. Про це «ВЗ» повідомила голова Львів­ської РДА Христина Замула. На місці працює техніка турець­кої фірми «Онур». Першочергово планується відновити пішохідне сполучення, облаштувати поруч тимчасовий міст для проїзду лег­кових автівок. А на комісії ТЕБ та НС 5 травня обвал мосту визнали надзвичайною ситуацією об'єктового рівня.