У канатну дорогу на Високий Замок «вбухають» майже 400 мільйонів

Канатна дорога у Львові стане атракцією для туристів та «повітряною маршруткою».

Уже цього року у Львові почнуть зведення канатної дороги на Високий Замок. Цю дискусійну ідею обговорюють, як мінімум, два роки. Канатка має з’єднати замок з центром, дорога пролягатиме через Підзамче, зокрема через вулицю Богдана Хмельницького. Завдяки «повітряному транспорту» місто Лева збирається не лише у рази покращити туристичну привабливість, а й вирішити проблему пасажирських перевезень. Головний архітектор Львова Юліан Чаплінськимй запевнив: канатна дорога виконуватиме роль «маршрутки у повітрі», тобто возитиме і туристів, і пасажирів.

У Львівській міській раді відбулося фінальне засідання робочої групи щодо підготовки інвестиційного проекту з будівництва підвісної оглядової канатної дороги на «Високий Замок». Група погодила напрацьоване техніко-економічне обґрунтування проекту та проект ухвали про затвердження інвестиційного проекту і інвестиційного договору.

«Проект є амбітним та неординарним. Ми вивчали досвід європейський міст (зокрема, німецького Кобленца. — Авт.), де вже функціонують подібні підвісні оглядові канатні дороги, — сказав у коментарі для „ВЗ“ керівник управління інвестицій та проектів департаменту економічного розвитку Львівської міської ради Роман Старецький. — Будівництво цілого комплексу для використання рекреаційних можливостей парку „Високий Замок“, що включає музеї, станції канатної дороги, сервіс, інші допоміжні приміщення. Також буде безбар’єрний доступ для маломобільних груп населення до комплексу підвісної оглядової канатної дороги та пішохідного мосту».

Роман Старецький сподівається, що процес запуску проекту стартує ще цієї весни. Після оголошення конкурсу і вибору інвестора, переможець має два роки, аби у столиці Галичини спорудити цей складний об’єкт інфраструктури. Чиновник сказав, що проект обійдеться у 395 мільйонів гривень. Канатна дорога не витягне з міської скарбниці жодної гривні, зведуть її за кошти інвестора.

Нагадаємо, торік до Львова приїжджав екс-мер німецького Кобленца Йоахім Гофман-Гьотінг, який допоміг нашим чиновникам здати документи в ЮНЕСКО. Подібна канатна дорога уже чимало років працює у Кобленці. Там канатка коштувала 13 мільйонів євро. Квиток на проїзд — 10,9 євро. У вартість квитка входить проїзд туди і назад, плюс відвідини фортеці, де прокладена дорога. Річний абонемент — 105 євро. «ЮНЕСКО нам продовжило термін експлуатації канатної дороги до 2026 року. За час роботи дороги кількість туристів у нашому місті зросла втричі. Наприклад, до початку роботи дороги наша фортеця мала 100 тисяч відвідувачів у рік. Тепер — 700 тисяч», — сказав для «ВЗ» Йоахім Гофман-Гьотінг.

З досьє «ВЗ»

Ідея будівництва канатки з’явилась після звернення до львівської мерії активного львів’янина Ярослава Грибальського. Пояснив потребу у такій дорозі тим, що люди з інвалідністю ніколи не були на вершині Високого замку і не мають змоги туди добратися. Тому було розроблено концепцію маршруту від площі Ринок. Це новинка для України.