Передплата 2024 «Добре здоров’я»

Разом зі снігом із доріг «сходить» асфальт…

В управлінні інженерного господарства ЛМР запевнили: підрядники виправлять усі дефекти за власні кошти

Щороку напередодні весни разом зі снігом з доріг «сходить» частина асфаль­ту та бетонного покриття. Дається взнаки халтурний ремонт! Вибоїни та інші недоліки уже з’явилися не лише на старих зношених дорогах, а й на шляхах, які ремонтували торік-позато­рік. Така проблема стосу­ється не лише міста Лева, а й доріг міжнародного зна­чення. Якщо голова Львів­ської ОДА Олег Синютка другий рік поспіль оголошує війну підрядникам, і вони або ліквідовують халтуру за власні гроші, або не отри­мують жодної копійки на по­дальші ремонти, то у Львові, на жаль, цю проблему не вирішують. Нагадаємо, міський голова Андрій Садо­вий «пішов» у президенти, залишивши Львів на своїх заступників, які по черзі виконують функцію викону­вача обов’язків мера.

«Вулиця Липинського, на відрізку від вул. Хмельниць­кого до вул. Замарстинівської, після зими у жахливому стані, — пишуть учасники спільноти „Зручне місто“ у соцмережах. — Прикро дивитися на дороги, що „вигулькнули“ з-під снігу: на вулицях Городоцькій, Леван­дівській, Луганській, Кукуру­дзяній, Тракті Глинянському… Найкраще сходіть на Генерала Курмановича. Там яма на ямі! І хіба це можна назвати дорога­ми? Ближче до весни побачи­мо ще багато нових ям і халту­ри комунальників».

Журналіст «ВЗ» особисто звернула увагу на просідання дорожнього покриття на ву­лиці Городоцькій (біля слідчо­го ізолятора) та жахливі ями на вул. Джорджа Вашингто­на. Городоцьку капітально ремонтували до Євро-2012. А ось вулицю Вашингтона ніхто не доводив до ладу уже багато років. Влада мала би у першу чергу довести її до пуття, оскільки там запра­цював Перинатальний центр. Щоб добратися машиною чи «швидкою» до пологового будинку, породіллі змушені пройти крізь дорожнє пекло — жахливі ями… У Львівській ратуші журналіста «ВЗ» за­певнили, що за місяць-два на цій вулиці проведуть ямковий ремонт, — капітального на цей рік там не передбачено.

Телефоную по коментар до начальника управління інженерного господарства Львівської міської ради Олександра Одинця. Запи­тую, чому підрядники халту­рять з ремонтом і коли цьому буде покладено край? «До­роги навесні руйнуються че­рез кілька причин. Одна з го­ловних — по Львову їздить багато важкої техніки, зокре­ма бетономішалок, — відпові­дає чиновник. — Плюс остан­ні дві зими були несприятливі погодні умови — опади та ци­кли різких замерзань-роз­мерзань. Це й призвело до таких наслідків. За ямковий ремонт відповідають район­ні адміністрації. Чиновники дивляться на роботи, скла­дають план ліквідації аварій­них вибоїн. Якщо навесні під час огляду побачимо, що під­рядник допустив якісь недо­ліки, то змусимо виправити їх за його гроші. Дороги ма­ють гарантійні терміни. Якщо термін не дотримано, усі мі­нуси виправлятимуть під­рядники».

Чиновник не погоджуєть­ся з тим, що підрядники пога­но працюють. І вперто не хоче визнати, що дефекти, які во­дії виявляють навесні, є хал­турою. «Дороги ремонтують згідно з вимогами чинного за­конодавства, — у канцеляр­ському стилі відповів Олек­сандр Одинець. — До процесу залучають незалежний серти­фікований технічний нагляд».

Цього року на капітальний ремонт доріг з міської скарб­ниці виділять понад 300 міль­йонів гривень, на поточні ре­монти — 35 мільйонів. «2019 року плануємо кілька капі­тальних ремонтів. Стартує ре­конструкція площі Двірцевої і ремонт дороги, що веде до вокзалу. Буде ремонт части­ни вул. Богдана Хмельницько­го (на ділянці від „Епіцентру“ до вул. Гайдамацької), завер­шимо вул. Замарстинівську й Збиральну», — пообіцяв пан Одинець. Хотілося б у це віри­ти…

P. S. Цього тижня управ­ління житлово-комунально­го господарства ЛМР пре­зентувало на вул. Джорджа Вашингтона чеську маши­ну SILKOT Blue, аналогів якої немає в Україні. Кажуть, SILKOT Blue ефективніше за іншу техніку лататиме ями на асфальті, бо має інфрачер­воні пальники, які розігріва­ють пошкоджене дорожнє по­криття.