До Сервісного центру МВС черги — як на польському кордоні

Щоб перереєструвати «євробляху», треба півдня провести з авто в «колєйці», а брокери навіть не встигають готувати документи на розмитнення

Днями довелось побувати у Сервісному центрі МВС у Львові. Уже на повороті на зазвичай порожню вулицю Данила Апостола вишикувалась черга з авто. І це — о 9-й ранку. У приміщенні самого центру також яблуку ніде впасти — черга навіть на те, щоб взяти талон з номером черги. Кремезний чоловік каже, приїхав ще о четвертій ранку, аби зайняти чергу до експертів (перед тим, як перереєструвати авто, воно має пройти експертну оцінку). Серед натовпу людей, які очікують, коли на табло висвітиться їхній номерок з номером віконечка, бігають «рішали», які за певну суму обіцяють пришвидшити процедуру. Утім, навіть їм це не завжди вдається, бо, не витримуючи навантаження, електронна система періодично зависає… Здають нерви і у тих, хто проводить кілька годин в авто на морозі. Кажуть, напередодні виникла така бійка, що ледь не поліцію викликали.

Такий ажіотаж зараз — по всіх сервіс­них центрах МВС, адже 22 лютого закін­чується період, коли «євробляхи» мож­на розмитнити за пільговою ставкою. Загалом на розмитнення власники авто на іноземних номерах мали 90 днів, але, схоже, традиційно усі відкладали… На­разі саме Львів б’є рекорди з перереє­страції авто на іноземних номерах. За період з 1 по 26 січня українські номери тут видали 4339 автомобілям, на друго­му місці — Київ (3071), трохи більше, як по дві тисячі номерів, — у Чернівцях, Рівно­му та Луцьку.

«За рахунок реєстрації авто після роз­митнення кількість операцій у нас виросла у кілька разів. Якщо раніше за день реє­стрували в середньому 50−60 автомобілів, то тепер — понад двісті. В окремі дні про­водили і до чотирьох сотень реєстрацій. Звичайно, виникають черги, часом і кон­флікти між людьми. Але на це ми не може­мо вплинути», — каже прес-секретар ре­гіонального Сервісного центру МВС у Львівській області Денис Пилат. Відтак тим, хто купує чи успадковує авто на укра­їнських номерах, варто почекати з реє­страцією до кінця лютого.

Та, як виявляється, далеко не усі «бля­хери», які хочуть отримати українські но­мери, можуть встигнути розмитнити їх за пільговою ставкою. Як повідомив «ВЗ» очільник Львівської митниці Левко Прокопчук, за день вони зараз розмит­нюють по 350 автомобілів, хоча рекорд був 410 авто. «На кінець дня у нас немає неопрацьованих декларацій. Але броке­ри визнають, що через великий наплив охочих не встигають готувати докумен­ти на розмитнення. Є проблема і з тим, що тривалий час займає отримання сер­тифіката відповідності екостандартам, а без нього розмитнити авто неможливо. Тобто реально людей, які хочуть розмит­нити автомобілі, значно більше, — про­сто не встигають готувати документи», — каже Левко Прокопчук. При цьому додає: шанси, що термін пільгового розмитнен­ня продовжать після 22 лютого, мізерні, оскільки для цього треба приймати окре­мий закон. Загалом фахівці прогнозу­ють, що в період пільгового розмитнення українську реєстрацію отримають понад 200 тисяч авто. Утім, далеко не усі «бля­хи» є сенс розмитнювати. Враховуючи, що ставка мита множиться на коефіцієнт віку та коефіцієнт двигуна, то авто, яким два десятки років, з великим об’ємом двигуна, простіше вивезти за кордон, розібрати на запчастини, а решта здати на металобрухт. Непоодинокі випадки, коли в ту ж Польщу їдуть двома автомобі­лями, за кордоном стару «бляху» розби­рають і везуть назад уже в багажнику ін­шого авто. А решта неходових запчастин та корпуси так і валяються при дорозі.