До кінця року у Львові з’явиться 150 нових автобусів

Львівська міська рада ощасливила львів’ян: до кінця року у місті з’явиться 150 новеньких автобусів! Комунальники планують закупити 50 «Електронів» та 100 білоруських автобусів МАЗ.


Комунальники планують закупити 50 «Електронів» та 100 білоруських автобусів МАЗ.

«Наше підприємство уклало угоду з АБ „Укргазбанком“ на придбання автобусів на умовах фінансового лізингу, зокрема, на придбання 50 автобусів „Електрон“ і 100 автобусів МАЗ», — заявив директор ЛК «АТП-1» Орест Хамула. Лізинговий договір між АТП та банком оформили на 3 роки.

На зустрічі з журналістами міський голова Львова Андрій Садовий заявив: «Я хочу навести порядок на ринку перевезень. Готівка, яку мають приватні перевізники, йде до їхньої кишені. Податки вони не платять, купувати нові автобуси не хочуть… Брати участь у тендерах — не готові. Сьогодні цей бізнес не є настільки рентабельним, як шість-сім років тому. Тому від них чуємо лише обіцянки про оновлення транспорту…».

Цікаво, чому мер так довго виношував думку про комунальний транспорт? Невже чиновники не бачили, у якому стані міські маршрутки? Заступник міського голови з питань житлово-комунального господарства Сергій Бабак каже, відповідно до нової постанови Кабміну перевізники зобов'язані оновлювати транспорт. «Проводиться конкурс, — каже пан Бабак. — Той, хто цей конкурс виграє, підписує договори, і вони мають виконувати свої зобов'язання».

«Перевізники нарікають, що їхній бізнес неприбутковий», — кажу. «Вони займаються цим бізнесом у тих умовах, які є. Вартість автобусів, запчастин, палива, що в Україні, що в Європі є однаковою. Але у нас проїзд 15 центів, у Європі 2 євро. При цьому у Європі бюджети дотують. Та ж Польща отримує від Євросоюзу не кредити, а дотації. Скажімо, бюджет Кракова більший, ніж Львова у 26 разів. І тут економіка „не пляше“. І ми у цих умовах виживаємо, бо ми розуміємо, що населення у нас неплатоспроможне».

«Комунальний транспорт врятує ситуацію?» — запитую чиновника. «Звичайно. У Польщі, до прикладу, 80% - це комунальний транспорт. Тому місто пішло цим шляхом, щоб врятувати ситуацію. Львів'янини будуть їздити на сучасному транспорті».

Відтепер координуватиме питання транспорту у Львові новопризначений заступник директора департаменту житлового господарства та інфраструктури ЛМР Андрій Білий. До речі, міський голова пообіцяв закупити не лише нові автобуси, але й трамваї та тролейбуси. А ще місто запровадить електронний квиток! Тьфу-тьфу, щоб не вректи!