«Жінка повинна мати щонайменше п’ять різних парфумів»
Консультант-продавець Орися Сікора знає «назубок» усі нотки та особливості понад тисячі ароматів!
/wz.lviv.ua/images/articles/_cover/379908/sikora.jpg)
Із консультантом-парфумером Орисею Сікорою я познайомилася в одному з магазинів у центрі Львова, коли купувала собі парфуми. Вразив її професійний підхід. Якщо клієнт вагається, який аромат підібрати, аби пасував стилю і підкреслював індивідуальність, жінка запитує про вік, уподобання, стиль життя. Мій смак пані Орися вгадала з першого разу. Сказала їй, що мені подобаються парфуми Gucci Intense, але хочу щось з пряними нотками Сходу…
Пані Орися працює у парфумерному магазині понад 14 років. За освітою економіст, спеціальність «Фінанси та кредит». Свого часу працювала у салоні весільного одягу, де, зокрема, продавала свої авторські віночки для наречених. «У парфумерний магазин потрапила не випадково, — розповідає Орися Сікора. — Про відкриття повідомила подруга. Прийшла на співбесіду, потім тривало навчання, вивчала парфумерні бренди. З нами на тренінгах працювали різні фахівці, зокрема психологи. Потрібно вміти спілкуватися з людьми. Працюємо з різними клієнтами. Деякі добре знаються на вишуканих парфумах».
Консультант хвалиться, що знає «назубок» усі нотки та особливості понад тисячі видів парфумів! Найбільше пані Орисі подобається працювати з нішевою парфумерією (це парфуми люкс-класу, які презентують лише постійним клієнтам). Консультант проводить мене у спеціальний зал для парфумерних гурманів. Тут кількасот різних парфумів вищого класу, які коштують від двох до двадцяти тисяч гривень. «Це обрані, ексклюзивні аромати, розраховані на індивідуальність, — пояснює пані Орися. — Нішева парфумерія — те саме, що й майстер-ювелір, який виготовляє виріб на ваше замовлення, під ваш смак і потреби. Інгредієнти цих парфумів дорожчі. У нішевому відділі маємо змогу зустрічатися із власниками бренду. Наприклад, приїжджала італійка Тіціана Теренці, власниця сімейного парфумерного бізнесу».
Запитую про незвичні випадки під час роботи. «Кілька років тому молода панянка прийшла до нас придбати декоративну косметику, я пішла її консультувати, — пригадує Орися Сікора. — Через п’ять хвилин до нас підбіг молодий чоловік (згодом виявилося, що це хлопець клієнтки), став на коліна і освідчився дівчині у коханні. Хлопець подарував їй вишуканий золотий перстень. Я аж розгубилася. Це було так зворушливо!».
Іноді приходять вдячні жінки, каже Орися Сікора, які отримали від коханих парфуми, що їх підібрала та чи інша консультантка. Приходять також клієнти, які самі не знають, що їм потрібно. Деякі просто хочуть побути наодинці, самостійно продегустувати аромати без допомоги і порад консультанта… Не бракує і таких клієнтів, які приходять… підняти собі настрій. Мовляв, «у мене такий паршивий настрій, така важка смуга в житті, що хочу просто тут походити по магазину, продегустувати красиві парфуми»…
— Із ким важче працювати — з чоловіками чи жінками?
— Чоловіки завжди знають, чого хочуть. Більшість чоловіків не довго обирають парфуми, вони практичні. В них інше бачення значення парфуму: як вони його почули під час дегустації, так цілий день аромат і має розкриватися… Серед великих парфумерів — 70% чоловіки.
— Як працюється з іноземними клієнтами?
— Оскільки Львів — туристичне місто, то в парфумерний магазин навідуються іноземці. Багато турків, які купують парфуми для себе особисто і своїх коханих. Надають перевагу східним ноткам. Але турки дуже люблять торгуватися. У Туреччині прийнято купувати все по знижках… Найбільше іноземних покупців маємо у червні, під час фестивалю Leopolis Jazz Fest. Серед наших постійних клієнтів є й кияни.
— Не уявляєте свого життя без вишуканих ароматів?
— Звичайно, ні. Великі парфумери кажуть так: «У жінки має бути щонайменше п’ять різних парфумів, а краще — значно більше». Парфуми — це емоція, характер жінки. Деякі панянки некомфортно без них почуваються. Вийти на вулицю не напарфумившись — це як іти на роботу без мобільного телефону чи сумочки… Приємно, що є вдячні клієнти, які вітаються на вулиці, впізнають, дякують. У 36 років я полюбила аромат від Nina Ricci, який має вишукані нотки гвоздики. Коли наношу цей аромат, отримую від друзів компліменти.