«Щоб вийти з зони дискомфорту, треба перемагати себе і постійно рухатися вперед»

У Львові відбувся сімейний фестиваль JuniorZ, партнером якого є компанія «Київстар»

Попри сильний дощ, сімейний фестиваль JuniorZ з Олександром Педаном відбувся у місті Лева і був приурочений до Дня міста. У Парку культури та відпочинку ім. Б. Хмельницького зібралося багато дітей різного віку — усі хотіли взяти участь у руханці, пройти квест з цікавих видів спорту, зробити кілька фото в яскравій фотозоні та зустрітися з відомими блогерами.

У 14 містах України у шкільні програми фізкультури вже запроваджено новітні види спорту, такі як петанк, флорбол, корфбол, чирлідинг та інші. Це заслуга відомого телеведучого Олександра Педана та його команди зі Спортивного руху JuniorZ. Уже півтора року вони їздять областями країни та роблять усе можливе, аби школярі мали доступ до цікавих, легких та гендернорівних видів спорту. З якою метою Олександр Педан пропагує нові види спорту, та для чого проводить такі сімейні фестивалі в Україні, телеведучий розповів в ексклюзивному інтерв’ю журналістові «ВЗ».

— Олександре, яка мета проведення сімейного фестивалю JuniorZ, засновником якого ви є, саме у Львові?

— Мета JuniorZ в цілому — це запровадження нових видів спорту у шкільну програму на уроках фізкультури. Іншими словами: реформувати фізкультуру у школах. Нарешті маємо нову українську школу, тож ми, за підтримки Міністерства освіти України, підписали меморандум, згідно з яким змінюємо систему уроків фізкультури. Робимо ці уроки доступнішими для дітей, цікавішими, вводимо у програму нові види спорту — чирлідинг, флорбол, петанк, бадмінтон, трізбі, регбі-5 і навіть сумо. Усе це робимо для того, щоб діти хотіли йти на урок фізкультури, щоб відмовилися від тих «липових» довідок, щоб мами не боялися їх туди відпускати. Тому й використовуємо усі можливі методи. Одним з них є фестиваль, який ми провели у Львові за підтримки оператора «Київстар». А все почалося з того, що торік ми приїхали до Львова і запрезентували нашу програму вчителям фізкультури. Опісля дехто з них почав запроваджувати ці види спорту у своїх школах. Тепер ми приїхали продемонструвати, наскільки це легко і доступно.

— А хто вам допомагає у проведенні таких фестивалів?

— На початку я вкладав свої гроші. А зараз ми співпрацюємо з найкращими компаніями України. Насамперед, компанією-партнером «Київстар», яка допомагає створювати нам ось такі масові заходи і обдаровує дітей подарунками. На кожному такому святі діти хочуть отримувати не лише увагу і селфі з Педаном, а й сувеніри. Сьогодні ми роздали близько 200 футболок, майже 100 рюкзаків, комплекти петанку. Такі подарунки можливі лише завдяки нашим партнерам. А ще вони встановили шикарну зону 4G, де діти робили фото, які їм відразу роздрукували і подарували.

— Окрім того, що ви — обличчя цього фестивалю, ви ще й батько двох дітей. Мабуть, бачите усі ці проблеми, тому можете порадити, як дітей забрати від гаджетів?

— Я придумав JuniorZ, коли у мене народився син Марк. У мене є мрія, щоб він, коли піде до школи, йшов на урок фізкультури із задоволенням, мав змогу обирати, які види спорту його цікавлять. Мій син у свої два роки займається спортом, але не тому, що я його примушую, а тому, що він — активна дитина. Діти у школі не повинні здавати нормативи, скажімо, бігти крос на тисячу метрів. Наше бачення таке: якщо дитина з азартом грає у фролбол — хокей із ключкою з м’ячиком у спортзалі, отримує велике навантаження та задоволення, то через три місяці пробіжить цей крос елементарно.

У програмі JuniorZ передбачена така дисципліна як черлідинг. Це нереально крута штука для дівчат. Дівчата цим займаються із задоволенням, бо бачили це в кіно. Вони мають можливість придумувати собі костюми та готувати танці. Звісно, знімати на відео та викладати у соцмережах. І таким чином гаджети будуть не лише для ігор, а слугуватимуть для популяризації на сторінках.

— Попри те, що у день вашого приїзду і справді була дощова погода, я побачила багато дітей, яких не злякав дощ і холод. Що дітям на сьогодні найбільше потрібно з цих видів спорту, які ви пропонуєте?

— Дітям потрібна альтернатива. Вони побачили щось в інтернеті, і мають право обирати. Ми їм це і пропонуємо. Торік ми нагородили грошовим сертифікатом на 15 тисяч гривень двох вчителів фізкультури за те, що вони запровадили п’ять нових видів спорту у своїй шкільній програмі. Це Ігор Магльона з маленького села Заміхів на Хмельниччині та Олена Шаніна з Херсонської області. Приклади дуже показові, бо їхні діти хочуть якомога більше спробувати нових видів спорту. За останньою програмою, на уроці фізкультури можна одночасно викладати навіть чотири види спорту. Вчителі, які проходять у нас перекваліфікацію, зобов’язані вибрати всі вісім видів спорту, але вони вибирають ті, які їм легше викладати. Якщо вчитель має хореографічну освіту, зрозуміло, що обере черлідинг. Хто колись грав у хокей, обере фролбол. У них є можливість обирати те, що їм зрозуміло, а діти також мають альтернативу.

— На усіх заходах ви — у гарному настрої. Навіть зараз, коли намокли і замерзли, усміхаєтеся. Але, мабуть, не завжди у вас все гладко буває. Як виходите із зони некомфорту?

— Я навпаки себе змушую заходити у зону некомфорту. Якщо людина постійно у зоні комфорту, вона зупиняється. Я себе навмисно заганяю у зону дискомфорту. Наприклад, нещодавно я відкрив на ютюбі свій канал. З мене кепкували колеги, але тепер у мене 225 тисяч підписників. Діти кажуть: «Педан може!». Вони дивляться, спілкуються. Щоб досягти цієї мети, мені треба було змінити себе — зі серйозного телебачення на ютюбі робити дитячий контент. Але якщо це потрібно для того, аби мене сприймали діти, я це роблю і буду робити. Моя зона комфорту — це моя сім’я. Моя робота — також зона комфорту, однак кожен раз кожен проект — це новий виклик, і мені це цікаво. Я люблю виклики. Бо не можу робити постійно одну й ту ж саму роботу. Для мене це зона дискомфорту. Я — екстраверт. Щоб вийти з зони дискомфорту, треба перемагати себе і постійно рухатися вперед.

Завдяки 4G переглядати ролики Олександра можна прямо на телефоні, не турбуючись про якість та швидкість відео. До речі, Київстар надає абонентам великий вибір безлімітних тарифних планів з вигідними умовами для використання мобільного інтернету, в тому числі необмежений трафік на популярні сервіси YouTube, соціальні мережі, базу знань Wikipedia, освітню платформу Prometheus та ін.

Упродовж 20 років соціальна відповідальність є невід'ємною частиною діяльності Київстар, і за ці роки компанія підтримала велику кількість людей, які потребували допомоги.

Соціальні ініціативи- це дитяча безпека, розвиток освіти, підтримка здоров'я та здорового способу життя, благодійність і волонтерство.

Саме до таких соціальних ініціатив і належить JuniorZ — проект Олександра Педана з розвитку спорту серед школярів. Спортивний рух JuniorZ підтримала компанія Київстар у співпраці з Міністерство освіти і науки України.

Важлива соціальна складова закладена в ініціативі «Дитяча Надія». Цей проект від Київстару та Міжнародного Благодійного Фонду «Українська Біржа Благодійності» (МБФ УББ) полягає у можливості перераховувати кошти найбільш потребуючим дітям за допомогою благодійних SMS-повідомлень. Зокрема, із вадами серця або онкологічними захворюваннями, які проходять лікування в українських медичних закладах.

Цікавий та корисний проект Київстару і Національної поліції України «Пошук дітей» успішно запрацював у всіх регіонах України і став дієвим допоміжним інструментом розшуку дітей, які зникли і потребують захисту та допомоги.

Спільно з Міністерством освіти України Київстар підтримав Всеукраїнський фестиваль інновацій та виступив генеральним партнером конкурсу стартапів. Крім того, компанія виділяє призовий фонд на реалізацію ідеї переможцям конкурсу. Ще одним напрямком співпраці в рамках меморандуму є проведення літніх таборів Go Camp та допомога школярам у розвитку навичок підприємницької діяльності.

«Ми живемо в дуже динамічний час. 4G-швидкості, штучний інтелект, інтернет речей, комунікації в онлайн — це вже реальність, і вона постійно змінюється, потребує нових і нових інноваційних рішень, — говорить Олександр Комаров, Президент Київстар. - Тому дуже важливо, щоб закінчуючи навчання, молодь відчувала себе вільно у дорослому підприємницькому середовищі: мала відповідні знання, була готова впроваджувати свої ідеї та змінювати на краще світ навколо себе. Київстар радий допомагати школярам та студентам уже зараз готуватися до майбутнього та розкривати свій потенціал».