«На перший гонорар накрив стіл у гуртожитку»
Ексклюзивне інтерв’ю з відомим «кварталівцем» під час зйомок фільму «Я, ти, він, вона» у Львові
/wz.lviv.ua/images/interview/_cover/378031/koshovyj.jpg)
Євгена Кошового не сплутаєш з іншим актором. Фактурний чоловік, з величезним почуттям гумору і поголеною головою, яку він перед кожним концертом ретельно доголює. Це його правило, а може, й забобон. Євген — єдиний у команді «кварталівців», хто має акторську освіту. Він приїхав до Львова для участі у фінальних сценах нової комедійної стрічки «Я, ти, він, вона». Із задоволенням роздавав автографи, фотографувався з шанувальниками і сипав жартами…
— Яким є ваш герой у фільмі «Я, ти, він, вона»?
— Це коханець головної героїні, роль якої виконує Настя Коротка. А роль чоловіка грає Володимир Зеленський. Вони мають намір розлучитися після десяти років шлюбу, бо їм нецікаво жити одне з одним. Мій герой — пластичний хірург, у якого є величезний шикарний дім. Ми цей будинок показуємо у кадрі.
— У фільмі ваш герой-любовник, мабуть, не лише дивиться закоханими очима на героїню Насті, яку відбив у Макса (Зеленського). Мабуть, доводиться цілуватися? Як ваша дружина ставиться до таких сцен?
— Якщо порівнювати з першим сезоном «Слуга народу», то там поцілунків було більше. А тут ми з Настею в губи цьом-цьом, та й розійшлися. А от у Володі з Настею сцени конкретніші. Як ставиться до цього моя дружина? Вона розуміє, що це — частина моєї роботи, бо професія актора передбачає багато чого. Але я завжди попереджаю дружину, коли мені треба якусь «гаряченьку» сцену зіграти.
— Щоб залагодити ймовірний конфлікт, попереджаєте з букетом квітів?
— Ні. Я таким не займаюся. Але у нас квіти вдома часто бувають. Розумієте, вдома живуть чотири жінки — дружина, дві доньки і теща! То я не уявляю, як можна приходити додому без квітів. І не чекаю, поки настане свято.
— Ваша дружина ревнива?
— Коли був проект «Танці з зірками», була ревнива. Але, думаю, протягом майже тринадцяти років нашого спільного життя Ксюша стала дорослішою, мудрішою і простіше до цього ставиться. Маю на увазі стосунки у кадрі чи на сцені. Та й мала можливість переконатися, що підстав для ревнощів немає.
— А ви ревнивий?
— Я — так! Я її дуже кохаю, тому, можливо, і більше ревную. Особливо, коли вона танцювала у балеті «Фрідом»…
— На роботі ви — людина-свято. Зал сміється, як тільки ви з’являєтеся на сцені. Вдома ви також такий?
— По-різному буває. Якщо кожен день вдома буде свято, від нього можна швидко втомитися. Як і у кожній родині, у нас також є свої проблеми чи негаразди.
— Якщо сваритеся, хто першим іде на перемир’я?
— Усе залежить від того, хто першим це почав. У нас рівноправ’я і демократія. Ми обоє стали мудрішими, з віком зрозуміли, що життя треба любити, не витрачати час на суперечки і негаразди.
— Більшість артистів мають свої забобони. У вас теж є?
— У мене він один — на зйомку «Вечірнього кварталу» або на якийсь інший відповідальний проект не вийду, поки не поголю гладенько голову.
— Але ж у вас колись була густа шевелюра. Не хочете відпустити волосся?
— О… У мене колись була модельна зачіска. І носив я її до 25 травня 2001 року, до першого свого приїзду у столицю України. Треба було поголитися заради двох ролей. 17 років тому не було таких технологій, щоб сховати волосся під «лисою перукою». Старші товариші мені тоді сказали, що мистецтво вимагає жертв, стояли наді мною і чекали, поки мене поголять. А потім мене голили одноразовими станками… Як згадую, досі страшно. Так ось, коли я 2001 року вперше вийшов на сцену поголеним, наступного ранку прокинувся популярним. Мене почали впізнавати на вулиці.
— Зіркова хвороба вам тоді дах не знесла?
— О, звісно, і таке було! Зіркову хворобу я переборов на другому курсі інституту. Розумієте, мене всюди впускали, бо моєю контрамаркою було моє обличчя. Я «забив» на навчання, на стосунки з викладачами, навіть з друзями, з якими жив поруч. Мене ж показували по «тєлєку», я був знаменитістю! А вони ким були? А потім мені оголосили бойкот, зі мною два тижні ніхто не розмовляв, навіть не відповідали на моє привітання, усі відверталися — і викладачі, і студенти. Одного дня я зачинився у кімнаті і зрозумів: якщо далі так піде, нічого доброго з того не буде. Ті два тижні здалися мені вічністю. Я вдячний своїм друзям, що вони тоді так вчинили. Інакше я би тої зірковості не позбувся, мабуть. І якщо зараз з’являються навіть якісь натяки на зірковість, я собі відразу кажу: «Стоп!». Я би вже не зміг пережити оті два тижні.
— Ви самі придумуєте жарти? Чи дотримуєтеся написаного тексту?
— До написання сценарію і авторського процесу Студії «Квартал 95» не маю відношення. Насправді, авторська робота — величезна праця. Сам дивуюся, як вони встигають: раненько приходять і не раніше десятої вечора йдуть додому. І це у кращому випадку, бо можуть сидіти і писати навіть до ранку. Це ж треба написати і для «Вечірнього кварталу», і для «Жіночого кварталу». А вони йдуть з різницею у два тижні. Імпровізація також присутня на сцені, особливо, якщо граєш номер із Зеленським. Іноді це може бути навіть 50 на 50.
— Якщо ми заговорили про Зеленського, як ставитеся до чуток, що Володимир братиме участь у виборах президента? Чи не вбачаєте у цьому фарс та стьоб над українцями, які сплутали реальність з вигаданою реальністю «95 кварталу»?
— Не думаю, що хтось плутає реальність із вигаданою реальністю. Всьому свій час. Настане той день, коли ми все покладемо на терези. От подивіться: зараз молодь масово виїжджає з країни. Закінчуючи навчальний заклад, молода особа не бачить себе у цій країні, бо їй не дають можливості тут щось робити. Усі ми знаємо, в чиїх руках країна. Ми ж підписали угоду з ЄС, то чому ми з Європи усе беремо, але не хочемо будувати щось таке, щоб у нас це брала Європа? А для того, щоб збудувати, потрібні молоді люди, а не ті, хто там, при владі, зараз сидить.
— Але якщо би настав такий час, і Зеленський таки подав свою кандидатуру, ви особисто проголосували би за нього?
— Якби у мене було шість рук, або 6 тисяч можливостей проголосувати за Зеленського, як президента, я би усі 6 тисяч віддав йому. Я з ним працюю понад 15 років, і знаю, що кажу.
— Під час виступу «підколюєте» не лише простий народ, а й наших політиків. Чи не погрожували вам «великі мужі», а може, й кликали до себе на килим?
— Коли вийшов перший сезон «Слуги народу», на Банковій почали ходити чутки, що ми проводили паралелі з Банковою і Грушевського, де засідають політичні діячі. Насправді, у нас не було підстав таке робити. У нас була вигадана історія. Але якщо вони на себе її приміряли, значить, їм є чого боятися. Якщо вони пишуть у соцмережах факти, вирвані із життя, як це було з інцидентом у Юрмалі, я їх запитую: «А для чого ви таке пишете, якщо вас там не було?». Зате деякі наші політики, щоб знову прорватися до влади, дають пенсіонерам гречку, каву і 10 доларів. А чому не дати їм відповідну пенсію — бодай 500 доларів? Чому я не соромлюся казати, що у мене є заміський будинок? Ми, коли його будували з дружиною, просто фанатіли від цього, що у нас буде власний будинок. Наша мрія здійснилася. Ми мріяли про квартиру на лівому березі Дніпра. І ми її купили десять років тому, але кредит за неї виплачуємо досі! Усім здається, що «Квартал» гребе страшні гроші. Іноді читаю коментарі, коли пишуть, що мільйонери, і дивуюся. Я ці гроші заробив — я їх збирав і, можливо, доводилося собі у чомусь відмовляти. Так, у нас є дві машини. Але вони також у кредиті.
— На весіллях і корпоративах виступаєте?
— На корпоративах — так. А від весіль ми відійшли. Але якщо хтось захоче — будь ласка. Але це буде дуже дорого (сміється. — Г. Я.).
— Чи є у вас жарти, за які вам особисто соромно?
— Мабуть, ні. У нас є внутрішня самоцензура, яка не дозволяє вийти за рамки твого людського «я», і ми ніколи не будемо жартувати на якісь особисті теми на кшталт: от, доскакався, Господь тобі заплатив…
— А те, що Парубій картавить…
— Вибачте, але так воно є. Це знає вся країна. Якось я читав його інтерв’ю, де його запитували, як він ставиться до того, що його пародіює «95 квартал». Він відповів, що доньці дуже подобається, як ми жартуємо. Вона каже: «Тату, дивись, тут знову тебе пародіюють». Знаю, що деякі можновладці нас ненавидять, бо бояться. Але якби вони не робили того, що вони наробили в країні за ці 27 років, то ми б їх не пародіювали.
— А які би тоді теми були у «Кварталу»?
— Та я би й радий був, якби не було таких тем. У нас є море інших проектів, а у «Вечірньому кварталі» ми би жартували на побутові теми. Але якщо не будемо зачіпати політичні теми і не будемо висміювати політиків за те, що вони витворяють, я буду тільки щасливий.
— У «Кварталі» ви єдиний, хто має спеціальну акторську освіту. Коли зрозуміли, що сцена — ваше покликання?
— Я народився у селищі Ковшарівка, що на Харківщині. А коли мені було 6 років, батьки перебралися в Алчевськ, бо татові запропонували кращу роботу. Коли закінчував дев’ятий клас, мама хотіла, щоб я пішов у технікум вчитися на електрика, бо з грошима було сутужно, і на випускний після школи було важко зібрати. Брат вчився у технікумі, я — школяр, мама — вихователька у дитячому садочку. Ми не розкошували. Але батько сказав, що знайде гроші на випускний, і я вчився у школі ще два роки. У випускному класі, якщо мені загрожувала низька оцінка, тато «рішав» усі питання з вчителями. Пригадую, моя вчителька з української мови Любов Дмитрівна, завдяки якій я з вами розмовляю українською, поставила мені «трояк» за диктант. А це був випускний іспит. Вдома був шок. Тато прийшов і каже: «Любов Дмитрівна, давайте щось «порішаємо». А чому я написав на «трійку»? Бо готувався до випускного. У нас був театр естради, а це було головніше. Ба, більше, у мене навіть за чверть була двійка з одного предмета, бо я половину шкільного життя присвячував сцені. Те саме було і в інституті, коли ми виїжджали на гастролі на три місяці. Довелося брати «академку». У мене таке враження, що я і сцена завжди були нероздільними у моєму житті.
— На що потратили свій перший гонорар?
— Накрив стіл на п’ятому поверсі гуртожитку. Зараз не пригадую, скільки це було, але ми поставили шість столів, на яких було море продуктів з магазину і, звісно, шампанського. Гуляли всі!