Передплата 2024 «Добра кухня»

“Саакашвілі, дай мільйон”, або “Літайте літаками “Аерофлоту”

Активний стиль роботи голови Одеської ОДА Міхеїла Саакашвілі вітчизняним високопосадовцям - як кістка в горлі. Після “погрому”, який Саакашвілі влаштував одеським прокурорам, своє “фе” висловив прокурор Івано-Франківщини Ігор Настасяк. Мовляв, так жорстко з прокурорами говорити не можна, і взагалі мій губернатор без мого дозволу навіть кроку не зробить... Настасяка оперативно звільнили. Як і голову Державіаслужби Дениса Антонюка, якому дісталося від Саакашвілі у Києві, на комісії цього відомства. Антонюк, одначе, усною критикою на адресу одеського губернатора не обмежився. Через кілька днів “накатав” на Саакашвілі “тєлегу” до Генеральної прокуратури.

 На комісії Державіаслужби Саакашвілі вимагав від Антонюка, аби той дав дозвіл на виконання рейсів за маршрутом Київ-Одеса бюджетним авіаперевізникам. Антонюк відмовив, тому що, переконаний Саакашвілі,  захищає інтереси компанії “Міжнародні авіалінії України” (МАУ), яку пов'язують з олігархом Ігорем Коломойським. У МАУ ж кажуть, лобістом є якраз Саакашвілі, який, мовляв, хоче завести на маршрут Київ-Одеса турецький лоукостер “Атлас Джет”. "Ця компанія обіцяла Саакашвілі, що інвестуватиме мільярди доларів в Одесу, - але за умови отримання маршруту з Одеси до Стамбула”, - розкрив “кримінал” голова наглядової ради МАУ Арон Майберг. Антонюк же у своїй заяві на ім'я генпрокурора Віктора Шокіна вимагає від Саакашвілі... цілий мільйон гривень! У таку суму Антонюк оцінив шкоду, завдану йому через відсторонення від посади. І це саме Саакашвілі, вважає Антонюк, треба притягнути до криміналу. Бо, лобіюючи прихід на маршрут Одеса-Київ “Атлас Джету”, одеський губернатор начебто хотів одержати неправомірну вигоду... “Антонюк, як відомий одеський літературний герой Паніковський, вимагає у мене мільйон, - з гумором відповів Саакашвілі. - Цього збитку він зазнав за хвилину, за день, за тиждень, за місяць або за рік?".

 Чомусь зда ється, що “день-тиждень-місяць” є більш вірогідними версіями... Але нас цікавлять не статки пана Антонюка, а наші власні, еге ж? А вони будуть більшими, якщо за авіаквитки платитимемо менше. Саме цього і добивається у суперечці з Державіаслужбою Саакашвілі. Адже чим більше на  маршруті Київ-Одеса (чи іншому) різних авіаперевізників, тим дешевші квитки. І яка різниця, хто кому лобіст? Головне, аби виграв пасажир. А як при цьому ще “мільярди доларів” закордонних інвестицій в Україну прийдуть - взагалі супер!   

 Ефективність  ринкової конкуренції, яку відстоює Саакашвілі, доводить приклад сусідньої Польщі. Невеличкий порівняльний аналіз (зроблений 8 липня). Ірландський бюджетний авіаперевізник Ryanair пропонує квиток із Варшави до Гданська на 14 липня за 106 злотих (один злотий - близько 6 гривень). На той же день найдешевший квиток від МАУ на маршруті Київ-Одеса я знайшов (на сайті pilot.ua) за 1269 гривень. На 9 липня Варшава-Гданськ - 160 злотих, натомість Київ-Одеса - 3766 гривень.  На 21 липня Ryanair пропонував квиток  Варшава-Гданськ за 29 злотих. (Загалом, на дати після 28 липня квитки на цьому маршруті - по 29 злотих. У “низький” сезон були по 19). МАУ ж пропонує на 21 липня Київ-Одеса за 1269 гривень, на 28-ме - за 1063 гривні. Висновок? Як не крути, а у монополіста МАУ квитки у кілька разів дорожчі, ніж у Ryanair, який конкурує з іншими авіакомпаніями (а також із швидкісними потягами та автобусами, на які бувають квитки навіть по... злотому). В ірландців навіть “сьогодні на завтра” ціни доступні.  Я вже не кажу про те, що реальні доходи людей у Польщі разів у 6-7 більші, ніж в Україні.   

 Хтось заперечить: Ryanair - це лоукостер, а МАУ - “нормальна” авіакомпанія, їх ціни не можуть бути однаковими... Але йдеться не про те, щоб в адміністративному порядку змусити МАУ опустити ціни! Хай на маршруті буде конкуренція, і хай сам пасажир обирає собі ту авіакомпанію, ціни і послуги якої йому до вподоби. Наразі ж виходить, як за радянських часів - “Літайте літаками “Аерофлоту”...

Схожі новини