Смерть Кузьми як привід згадати про Правила дорожнього руху

Робімо висновки!

Тисячі людей на площах міст запалюють лампадки, а по радіо і в плеєрах у багатьох звучать улюблені треки з останніх альбомів «Скрябіна»... Усім страшенно шкода, усі згадують цитати веселого і життєрадісного Кузьми. Прикро, що така талановита особа як Андрій Кузьменко пішла від нас такою молодою. Нам усім це натяк, що слід поспішати жити, втілювати свої таланти, робити більше. Адже невідомо, коли настане «кінець фільму»...

Але я бачив мало повідомлень на кшталт «Робімо висновки!». Де гарантія, що завтра хтось із наших близьких своїм авто не потрапить у схожу аварію? Не виїде на швидкості 160 км/год. на зустрічну смугу мокрої та паскудної дороги? Чи когось із пішоходів дорогою на роботу чи в супермаркет не зіб’є фатальна машина... На жаль, ми значно менше шануємо своє та чуже життя і здоров’я, ніж у цивілізованих західних країнах, на які хочемо рівнятися. Зараз маємо привід! Чому б не почати антиаварійну кампанію по країні? Чи хоча би масовий авто-флешмоб «давайте їздити за правилами». Може, лише один день врятував би кількадесят людей?

У Швеції за 18 років державної програми безпеки руху Vision Zero вдалося зменшити смертність з 541 жертви на рік у 1997-му до 286 у 2012-му.

Того ж 2012-го в Україні в ДТП загинуло 4633 особи... Базовий принцип шведської програми — неприпустимість ДТП зі смертельними наслідками. Тобто не можна ставитися до смертей на дорозі як до неминучого зла, пов’язаного з автомобілізацією. У Швеції за смерть на дорозі відповідальний не лише водій, а й ті, хто будує і обслуговує дороги, виробники авто, пішоходи та ін.

За цією програмою у Швеції встановили замість перехресть зі світлофорами кільця (на кільцях більша пропускна здатність і менше серйозних аварій). Почали будувати дороги з розділовим бар’єром (аби уникнути зіткнень лоб в лоб). Вивели магістралі за населені пункти і обмежили швидкість в населених пунктах до 30 км/год. (це межа, за якої більшість пішоходів виживають під час наїзду). Очистили прилеглі до доріг території (прибрали небезпечні предмети: камені, дерева). Докладно розслідували всі аварії зі смертельним результатом (їх розслідує спеціальна комісія, яка пропонує рішення, які б дозволили уникнути повторення трагедії). Оснастили всі авто в країні системами нагадування про ремені безпеки (використання ременів близько 100%). Ввели алкозамки (авто не рушить з місця, якщо водій п’яний). Встановили фоторадари обмеження швидкості практично на всіх дорогах.

Як наслідок, Швеція має один із найнижчих показників смертності від ДТП у світі. Досвід Швеції так чи інакше перейняли Велика Британія, Норвегія, Голландія... Може, Україні теж варто переймати такі речі з цивілізованих країн Заходу? А не лише кричати «Україна — це Європа!».