Передплата 2024 «Добре здоров’я»

Проїзд у маршрутках може подешевшати – на 50 копійок

Перевізники проти, бо кажуть, запчастини «прив’язані» до курсу долара...

Активісти громадської організації “За якісний транспорт” звернулися із листом до міського голови Львова Андрія Садового, щоб мерія ініціювала процедуру зниження тарифів за проїзд у маршрутках. Мовляв, ціни на пальне суттєво знизилися, тоді чому тарифи мають стояти на місці? Вартість пального становить левову частку витрат на проїзд у маршрутках.

Як розповів “ВЗ” голова ГО “За якісний транспорт” Святослав Товстига, більшість перевізників закуповують пальне за гуртовою вартістю — по 12 гривень за літр. “Просимо відділ економічної політики Львівської міської ради зробити перерахунок вартості проїзду в бік зменшення, - каже пан Святослав. - За нашими підрахунками, тариф за проїзд має подешевшати на 50 копійок і становити 3,5 гривні. Після фахових розрахунків мерії новий тариф треба винести на громадські слухання і затвердити на засіданні виконавчого комітету”.

Керівництво управління транспорту і зв’язку Львівської міської ради наразі відмовляється від коментарів. А львів’яни неабияк зраділи такій ініціативі. “Однозначно треба знижувати тариф на проїзд у маршрутці, - написала в соцмережі львів’янка Оксана. - Якщо не покращують якість послуг, то нехай знижують ціну. За більшу плату перевізники обіцяли купити кращі автобуси. Але насправді нічого не роблять, і ціну не знижують. Треба власників маршрутів ставити на місце!”.

“Враховуючи інфляційні процеси та здешевлення дизельного пального, тариф на перевезення має знизитися на 17-21%”, - вважає львів’янин Володимир. Львів’янин Богдан Івануса має іншу думку: “Краще не ініціювати зниження тарифів, а заставити перевізників за ці гроші купити низькопідлогові автобуси, і щоб вони їздили на їх маршрутах”.

Журналіст “ВЗ” шокована станом машин, які курсують на 44-му маршруті. По всьому салону — діри, оббивка стара, обдерта. Одного разу водій вирішив “з’їхати” з маршруту, бо... задні та передні двері були поламані, не відчинялися. Натомість власники маршруту не хочуть бачити проблеми... “А я вам кажу, що наші маршрутки чисті! Не маю інформації про результати перевірок машин громадськими активістами”, - відрізав директор АТП-14630 Степан Кузбит.

Що думають про ініціативу зменшення тарифу перевізники? Директор ТзОВ “Міра і К0” Микола Шкурган зазначив, що ціну за проїзд можна зменшувати лише тоді, коли пальне буде коштувати менше 11 гривень за літр. “У вартість тарифу за проїзд входять також витрати на запчастини, які прив’язані до курсу долара, - пояснює пан Микола. - Курс долара зараз зріс. З теперішнім тарифом (4 гривні) перевізники не бідують, не працюють у збиток, а трохи зводять кінці з кінцями. Ще одне — як можна говорити про зменшення ціни, коли нам скасували обмеження для безкоштовного проїзду пільговиків (від 10-ї до 16-ї години). Зараз возимо пільгові категорії пасажирів безкоштовно”.

А тим часом...

У графіки руху нічних маршрутів внесено зміни. Автобуси відправлятимуться з кінцевих зупинок на 10-45 хвилин пізніше. Такі зміни зумовлені адаптацією графіків руху нічного транспорту до роботи підприємства «Фуджікура», яке працює у дві зміни. Про це повідомив “ВЗ” начальник управління транспорту та зв’язку Львівської міської ради Віктор Щир. Нічні маршрути запрацювали у Львові з 1 липня 2015 року. Вартість проїзду - 8 гривень. Найпопулярніший маршрут - №4 Н, який сполучає залізничний вокзал зі Сиховом.

Схожі новини