Передплата 2024 «Добре здоров’я»

Гряде «дорожній Майдан»

Львівські траси, за оцінками експертів, найбільш розбиті в країні

Львівські безгосподарники знову знеславилися. Тутешні дороги потрапили до першого десятка рейтингу найбільш розбитих трас України. Дослідження провів журнал «Кореспондент». За його оцінкою, до національних «танкодромів» увійшли аварійні автошляхи за маршрутами Львів — Тернопіль, Львів — Луцьк. До цього переліку сміливо можна додавати всі інші напрямки у наших краях. Проїхати ними без валідолу неможливо. Через глибокі вибоїни затримка в дорозі триває не одну годину…

Наслідком «турботи» про ці ділянки шляху стала відставка начальників Служби автомобільних доріг області та «Львівоблавтодору», яку ініціював вражений дорожнім бардаком голова ОДА Віктор Шемчук. Але водіям і пасажирам, які гроблять техніку і себе, від цього не легше. Вони готові до радикальних дій. До «дорожнього Майдану».

При в’їзді у місто хіміків Новий Розділ висить саморобний банер, автори якого закликають прем’єр-міністра Миколу Азарова показати, де саме ті 98% відремонтованих доріг, про які він з підлеглими не раз звітував перед українцями. У Коломиї її жителі висаджували в дорожні ями... тюльпани, в Івано-Франківську — дерева. У Тернополі відбулися урочисті похорони колеса, яке «загинуло» на місцевих горе-асфальтівках. Під стінами Кабміну виведені з рівноваги водії влаштували «ремонтну» акцію протесту — заблокувавши рух, міняли деформовані колеса. Чи не у кожному райцентрі доведені бездоріжжям до відчаю громадяни перекривають зруйновані шляхи, вимагаючи припинити знущання над собою. Люди обривають телефони держ­адміністрацій, нервово запитуючи, куди пішли «дорожні податки», які закладені у ціну купленого ними дорогого бензину. У неділю автор цих рядків був свідком того, як водій, якому з Бережан потрібно було добиратися до Львова, свідомо звернув з центральної траси (через Перемишляни) і обрав знач­но довший маршрут через села — лиш би не поламати ресори і амортизатори, лиш би не розгубити колеса…

Як стверджують фахівці, 80 відсотків віт­чизняних доріг удвічі, а то й утричі вичерпали відведений їм ресурс. Ми з вами їздимо по залишках асфальту, який було прокладено ще задовго до Незалежності. Куди ж тоді пішли бюджетні кошти, які щороку щедро виділяють з парламентської каси на «ямкові ремонти»? Не інакше — вкрали…

Недавно один із владних «спеців» пояснював катастрофічний стан доріг небувалою негодою. Мовляв, нічого не вдієш проти гніву небесної канцелярії. Але чому ж тоді ця негода аніскілечки не нашкодила автобанам, які ведуть у напрямку елітної Кончі-Заспи і президентського «Межигір’я»?