Передплата 2024 «Добре здоров’я»

Чи має Львів моральне право купувати автобуси в Білорусі?

У міжнародному тендері переміг український виробник. А у мерії переймаються, чи купувати транспорт у союзної з Росією держави...

У Львові — політично-транспортний скандал. Міський голова Львова Андрій Садовий на своїй сторінці у ФБ звернувся до львів’ян із пропозицією висловити свою думку щодо закупівлі для міста ста нових автобусів у білоруської компанії «МАЗ».

«Маємо ситуацію, яку треба обгово­рити в широкому колі і ухвалити мудре рішення, — написав Андрій Садовий. — Завершується тендер на закупівлю 100 12-метрових низькопідлогових ав­тобусів. Думаю, ніхто не сумнівається, що ці автобуси Львову необхідні. Заку­півля відбувається в рамках співпраці з Європейським інвестиційним банком. Також за підтримки банку ми вже замо­вили 10 30-метрових низькопідлогових трамваїв львівського виробника „Елек­трон“. За оцінками міжнародних екс­пертів, найвигіднішу пропозицію подала бі­лоруська компанія „МАЗ“. І тут питання. Чи маємо ми мораль­не право купувати ав­тобуси в Білорусі? Це непроста ситуація, бо у випадку скасуван­ня тендеру ми втрати­мо ще рік. Але без чіт­кого розуміння ситуації та державної позиції Львів не купува­тиме білоруських авто­бусів. А яка ваша дум­ка?».

Ясна річ, що питання львів’ян зачепило. За два дні пост Садового набрав близько тисячі коментарів. Думки ви­словлюють зовсім різні, але більше кри­тикують.

«Садовий робитиме все можливе, щоб фінансово підтримувати режим Лу­кашенка: така воля його кураторів з Мо­скви, — стверджує громадський діяч, ексдепутат ЛМР Теодор Дяків. — Са­довий спочатку заводить ситуацію із за­купівлею автобусів в тупик, під загрозу реальних втрат (у випадку відмови від попередніх його рішень), а потім дуже демократично питає поради…».

«А де автобуси класнючі, закуплені до Євро-2012? Поїздили півтора міся­ця і всьо? Спочили у Бозі?» — питає ди­ректор музею «Тюрма на Лонцького» Руслан Забілий.

Громадський активіст-транспорт­ник Святослав Товстига обурюється: «Так треба вміти: прописати технічні ха­рактеристики ну дуже наближені до ха­рактеристик автобуса із Білорусі (не під Mersedes чи Man), у середині літа оголо­сити, що «Богдан» подав найкращу ціну-пропозицію.

Затягнути на сім місяців визначен­ня переможця, тим самим заморозити мільйонні кошти компаній претендентів-виробників через банківську гарантію під час пандемії. За дивних обставин чомусь вилітає із конкурсу наш вироб­ник-переможець «Богдан» і перемагає «МАЗ» (судячи з поста міського голови), який мав друге місце за ціновою пропо­зицією. А зараз міський голова питає: «Що ро­бити?».

Одразу ж відреагу­вали на одіозну інфор­мацію в самій автомо­білебудівній корпорації «Богдан Моторс». «На Луцькому автозаво­ді здивовані заявами міського голови Льво­ва, — повідомили „ВЗ“ у прес-службі підпри­ємства. — Оскільки ще 15 квітня минулого року стало відомо, що най­кращою ціновою про­позицією з-поміж п’яти учасників тендеру ста­ла ціна, запропонова­на ДП „АСЗ № 1“ (Луць­кий автозавод. Авт.). Крім того, супутні показники, як то ви­трати на технічне обслуговування, в українського автобуса також одні з най­кращих. Усе це підтверджується прото­колом розкриття тендерних пропозицій, примірник якого, безумовно, є й у Львів­ській міській раді. Але вже вісім місяців реалізація цього тендеру відкладаєть­ся з різних причин. І це не може не непо­коїти, оскільки кожна партія української техніки — це не лише оновлення парків міського транспорту, а й заробітна плат­ня сотень працівників та чималі відраху­вання до бюджетів усіх рівнів. Як можна без офіційних висновків спеціалістів Єв­ропейського інвестиційного банку ого­лошувати переможцем білоруського ви­робника, а також давати оцінку технічної відповідності продукції учасників тенде­ру, залишається загадкою для україн­ських автовиробників».

Схожі новини