Чи має Львів моральне право купувати автобуси в Білорусі?
У міжнародному тендері переміг український виробник. А у мерії переймаються, чи купувати транспорт у союзної з Росією держави...
У Львові — політично-транспортний скандал. Міський голова Львова Андрій Садовий на своїй сторінці у ФБ звернувся до львів’ян із пропозицією висловити свою думку щодо закупівлі для міста ста нових автобусів у білоруської компанії «МАЗ».
«Маємо ситуацію, яку треба обговорити в широкому колі і ухвалити мудре рішення, — написав Андрій Садовий. — Завершується тендер на закупівлю 100 12-метрових низькопідлогових автобусів. Думаю, ніхто не сумнівається, що ці автобуси Львову необхідні. Закупівля відбувається в рамках співпраці з Європейським інвестиційним банком. Також за підтримки банку ми вже замовили 10 30-метрових низькопідлогових трамваїв львівського виробника „Електрон“. За оцінками міжнародних експертів, найвигіднішу пропозицію подала білоруська компанія „МАЗ“. І тут питання. Чи маємо ми моральне право купувати автобуси в Білорусі? Це непроста ситуація, бо у випадку скасування тендеру ми втратимо ще рік. Але без чіткого розуміння ситуації та державної позиції Львів не купуватиме білоруських автобусів. А яка ваша думка?».
Ясна річ, що питання львів’ян зачепило. За два дні пост Садового набрав близько тисячі коментарів. Думки висловлюють зовсім різні, але більше критикують.
«Садовий робитиме все можливе, щоб фінансово підтримувати режим Лукашенка: така воля його кураторів з Москви, — стверджує громадський діяч, ексдепутат ЛМР Теодор Дяків. — Садовий спочатку заводить ситуацію із закупівлею автобусів в тупик, під загрозу реальних втрат (у випадку відмови від попередніх його рішень), а потім дуже демократично питає поради…».
«А де автобуси класнючі, закуплені до Євро-2012? Поїздили півтора місяця і всьо? Спочили у Бозі?» — питає директор музею «Тюрма на Лонцького» Руслан Забілий.
Громадський активіст-транспортник Святослав Товстига обурюється: «Так треба вміти: прописати технічні характеристики ну дуже наближені до характеристик автобуса із Білорусі (не під Mersedes чи Man), у середині літа оголосити, що «Богдан» подав найкращу ціну-пропозицію.
Затягнути на сім місяців визначення переможця, тим самим заморозити мільйонні кошти компаній претендентів-виробників через банківську гарантію під час пандемії. За дивних обставин чомусь вилітає із конкурсу наш виробник-переможець «Богдан» і перемагає «МАЗ» (судячи з поста міського голови), який мав друге місце за ціновою пропозицією. А зараз міський голова питає: «Що робити?».
Одразу ж відреагували на одіозну інформацію в самій автомобілебудівній корпорації «Богдан Моторс». «На Луцькому автозаводі здивовані заявами міського голови Львова, — повідомили „ВЗ“ у прес-службі підприємства. — Оскільки ще 15 квітня минулого року стало відомо, що найкращою ціновою пропозицією з-поміж п’яти учасників тендеру стала ціна, запропонована ДП „АСЗ № 1“ (Луцький автозавод. — Авт.). Крім того, супутні показники, як то витрати на технічне обслуговування, в українського автобуса також одні з найкращих. Усе це підтверджується протоколом розкриття тендерних пропозицій, примірник якого, безумовно, є й у Львівській міській раді. Але вже вісім місяців реалізація цього тендеру відкладається з різних причин. І це не може не непокоїти, оскільки кожна партія української техніки — це не лише оновлення парків міського транспорту, а й заробітна платня сотень працівників та чималі відрахування до бюджетів усіх рівнів. Як можна без офіційних висновків спеціалістів Європейського інвестиційного банку оголошувати переможцем білоруського виробника, а також давати оцінку технічної відповідності продукції учасників тендеру, залишається загадкою для українських автовиробників».