Скаржаться, просять і навіть зміни до законів пропонують...

Найчастіше до парламенту пенсіонери та безробітні навідуються

Після виборів ярмарок щедрості для електорату зачиняється до наступних виборів. Хтось з обранців взагалі забуває про свої обіцянки (післявиборча амнезія), а хтось згадує про них лише з наближенням нової кампанії. Так що у період затишшя (без виборів) чимало виборців навіть прізвища тих, кому віддали свій голос, встигають призабути. Але є контингент електорату, який керується принципом «якщо депутати не йдуть до народу, до народ іде до депутатів». Найпробивніші знають, як виглядають громадські приймальні не лише окремих нардепів, а й головна, парламентська. Хто і з чим приходить сюди на особисті прийоми, відзвітували у Відділі з питань звернень громадян Апарату Верховної Ради.

За останні півроку парламентські пороги оббивали 390 відвідувачів. Хто зі скаргами приходив, хто з надією вирішити квартирне питання чи отримати гроші, а хто й — із власною законотворчістю. Були і такі, котрі по кілька разів навідувалися.

Найактивніші серед «ходоків» — пенсіонери. У топ-п'ятірці з ними — безробітні, чиновники та підприємці. Навідуються також бюджетники і навіть студенти.

Географія відвідувачів зводиться головно до Києва (64%) та Київської області (12%). Приїжджих — у рази менше.

Серед «найходовіших» комітетів, до керівництва яких зверталися прохачі і скаржники, — з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності (12,6% звернень); з питань прав людини, нацменшин і міжнаціональних відносин (10,8%) та у справах ветеранів й осіб з інвалідністю (9%). А ось найменш популярні — податково-митний (0,7%), регламентний, транспортний і з питань промислової політики та підприємництва (по 1%).

Із фракцій першість — за «Батьківщиною»: на прийомі в її керівництва за півроку побував 41 відвідувач із народу. Далі у лідерській трійці — «Опоблок» (24) та фракція Радикальної партії Ляшка (22). Найменше навідувалися до «Народного Фронту».

Проблеми, з якими звертаються громадяни, найрізноманітніші. Від скарг на судове свавілля і роботу правоохоронців до субсидій, пенсій та цін на ліки. Хтось приходить матеріальну допомогу просити, хтось на халатність лікарів скаржитися, а комусь хочеться виговоритися, що не так з президентом, парламентом, урядом чи місцевими чиновниками.

Як реагують у Верховній Раді на народні скарги та звернення? Судячи зі звіту, останні півроку найчастіше (майже у половині випадків) обходилися роз'ясненнями. 21% клопотань скерували на розгляд правоохоронних органів, органів виконавчої влади та місцевого самоврядування. «Порєшалі» лише сьому частину озвучених прохачами і скаржниками питань.

Схожі новини