Передплата 2024 «Добрий господар»

Боржникам за електрику влаштують «темну»…

Набула чинності постанова Кабміну, яка припиняє мораторій на відключення житлово-комунальних послуг

Фото з відкритих джерел
Фото з відкритих джерел

Через воєнні дії у країні майже два роки споживачі житлово-комунальних послуг мали змогу оплачувати комуналку «за можливістю». Адже від 5 березня 2022-го уряд ввів мораторій на відключення ЖКП, нарахування штрафів і пені, стягнення заборгованості. Зробили це з огляду на складне матеріальне становище громадян після початку повномасштабного вторгнення рф в Україну.

Час ішов, і багато хто наробив бор­гів за комуналку. У масштабах країни це вилилося у гігантські суми. Радник прем'єр-міністра та член нагля­дової ради НЕК «Укренерго» Юрій Бойко повідомив, що борги побутових спожи­вачів за електроенергію з початку вели­кої війни зросли на 15 мільярдів гривень, зокрема 2023 року — на 7,7 мільярда, пише «Економічна правда». За його сло­вами, «рекордсменами» з боргів є Київ та Київська область, Дніпропетровщина та Харківщина.

І ось «час Ч» настав: від 29 січня набула чинності постанова Кабміну № 1405, яка скасовує заборону на припинення жит­лово-комунальних послуг, нарахування штрафів і пені, а також на стягнення за­боргованості за ЖКП.

Столична компанія-енергопостачаль­ник Yasno запланувала розпочати від­ключення боржників від електроенергії з 29 січня. А як у Львові? Чи будуть у нас відключення, штрафи, судові позови? Про це «Високому Замку» розповіла ме­неджерка з комунікацій ТОВ «Львівенергозбут» Юлія Потієвська.

«ТОВ «Львівенергозбут» — енергопос­тачальна компанія, продає споживачам електроенергію і газ, — розповіла Юлія Потієвська. — Відключеннями займають­ся оператори системи розподілу (ОСР) — наприклад, ПрАТ «Львівобленерго». Час­то споживачі плутають постачальника з оператором системи розподілу, а це все окремі структури з різними функціями.

Щодо суми заборгованості за елек­трику по Львову й області, то ми такої інформації не розголошуємо. Відклю­чення боржників будуть, але не одразу. Попередження про відключення спожи­вач отримає поштою, рекомендованим листом. Якщо його телефон є у нашій базі, також додатково отримає повідо­млення від кол-центру ТОВ «Львівенергозбут» — з проханням погасити борг. Після отримання рекомендованого листа спо­живач матиме десять робочих днів на по­гашення заборгованості. Якщо не пога­сить борг, ТОВ «Львівенергозбут» буде змушене рекомендувати такого спожива­ча оператору системи розподілу (ОСР) на відключення від послуг електропостачан­ня. Відключення проводить той ОСР, який обслуговує споживача. У разі відключен­ня споживач буде змушений додатко­во оплатити послуги ОСР з відключен­ня та повторного підключення до мережі. Це досить дорогі послуги. Повторне під­ключення триватиме від трьох днів у міс­тах та від п’яти — у сільській місцевості. Тому краще постаратись закрити питання з боргом до десяти робочих днів.

Проводимо індивідуальну роботу з кожним клієнтом, який до нас звертаєть­ся. Завжди готові допомогти знайти ком­фортне рішення щодо будь-якого склад­ного питання. Якщо споживач не реагує на повідомлення, відбуваються стягнен­ня у судовому порядку — з подальшим виконанням рішення через органи при­мусового виконання, зокрема через дер­жавну виконавчу службу".

Юлія Потієвська нагадала, що дізна­тись суму заборгованості, а також швид­ко та легко оплатити послуги з елек­тропостачання можна за допомогою застосунку ЛЕЗ, доступного для всіх смартфонів. Там можна стежити одразу за кількома рахунками — наприклад, до­лучити рахунок ваших батьків чи інших близьких.

Схожі новини