Передплата 2024 ВЗ

Микола Ростов: «Жодного поштового відділення не закриватимемо»

  • 07.07.2015, 10:00
  • 6 521

Минуло сто днів, відколи Львівська дирекція “Укрпошти” отримала нового керівника.

“Спадок”, який отримав Микола Ростов від попередників, був у не найкращому стані, однак за короткий період йому вдалося покращити показники поштового підприємства Львівщини. Попри те, що листи люди пишуть здебільшого електронні, а посилки тепер можна доставити не лише традиційною поштою, а й кур’єрською доставкою, новий керівник переконаний — Львівська дирекція “Укрпошти” може бути успішним підприємством. Головне, не гаяти час на з’ясування питання «хто винен», а думати “що робити” та будувати чіткі схеми дій. Про це Микола Ростов розповів “ВЗ”.

- Якими досягненнями можете похвалитись за 100 днів перебування на посаді?

- Львівська «Укрпошта» взяла курс на оптимізацію. Мова йде не про оптимізацію чисельності кадрів, а про усунення непродуктивних витрат. За незначний період часу централізовано функції управління на рівень дирекції (інструкторів з експлуатаційних питань, маркетологів, фахівців з інформаційних технологій). Змінено форму управління в Центрі перевезення пошти. Змінено Зональний вузол оброблення пошти на Центр оброблення пошти і включено його до складу дирекції. Ми провели роботу з кожним працівником адмінапарату та відновили вертикаль управління діяльністю підприємства.

Основним елементом діяльності поштової мережі нині є продуктивність праці наших людей, бо основні гроші для нас заробляє саме виробничий поштовий персонал. Персонал у Львівській дирекції підбирається досить ретельно — працюють лише ті люди, які мають відповідну освіту, кваліфікацію та досвід роботи і прагнуть ефективно працювати та нарощувати доходи. Тому у нас відбулася певна ротація кадрів. На даний час Львівська дирекція в числі прибуткових філіалів «Укрпошти».

Значну роль в підвищенні ефективності роботи дирекції відіграє логістика. Для стабільної роботи підприємства маємо забезпечувати оперативну доставку за обмеженого фінансового ресурсу. На сьогодні це одне з основних завдань щодо організації роботи дирекції. Саме тому склали план дій у вигляді «Програми реорганізації мережі поштового зв’язку Львівської дирекції УДППЗ «Укрпошта» на 2015 рік, яка узгоджена з владою та затверджена наказом УДППЗ «Укрпошта». Ця програма передбачає кілька пунктів. Насамперед це скорочення непродуктивних адміністративних витрат (оптимізація управлінського персоналу), зменшення кількості етапів обліку, покращення його достовірності. Збільшення кількості автоматизованих операційних вікон за рахунок вивільнення комп’ютерної техніки дозволить зменшити черги у відділеннях поштового зв’язку. Оптимізація мережі логістики, що включає в себе зменшення пробігу на господарських та службових перевезеннях. Перехід на контейнерні перевезення дозволить зменшити час на завантаження пошти в автомобілі, зменшить навантаження на засоби механізації (транс­портери), задіяні при обміні пошти з автомобілями, а також підвищить схоронність поштових відправлень при перевезенні до місць обміну. Впровадження проекту дозволить зменшити кількість автомобілів, задіяних при перевезенні пошти, їх пробіг і економію коштів.

Ця програма дає можливість оптимізувати процес обробки первинних даних з відділень поштового зв’язку, поступово перейти до автоматизації робочих місць у сільській місцевості. При цьому перевагою програми є підняття статусу територіальних одиниць та створення Центральних відділень у районних центрах.

- Оптимізація передбачає скорочення персоналу?

- Для покращення рівня обслуговування споживачів та зменшення кількості черг плануємо збільшити кількість робочих місць у всіх міських відділеннях зв’язку. Наскільки це буде можливо оптимізуємо роботу сільських відділень, але це зовсім не передбачає закриття жодного відділення та скорочення тих людей, які безпосередньо надають послуги.

- Чи передбачає ця програма підвищення зарплат для поштарів, особливо у сільській місцевості, де їм доводиться долати не один кілометр по бездоріжжю, аби рознести пошту?

- Так, програма дає можливість підвищувати заробітну плату працівникам виробничого персоналу. При корпоратизації підприємства, що не виключено вже цьогоріч, хотілося б підкоригувати фінансово-невигідні тарифи на певні послуги та підняти заробітні плати поштовикам. Розуміємо, що низька заробітна плата (більш як 50% працівників на неповному робочому дні), негативно впливає на якісний склад працівників та можливості Укр­пошти як підприємства. Тому пріоритетом для нас є покращення фінансового забезпечення для своїх працівників. На жаль, ми зіткнулись з певними ризиками, які уповільнюють втілення наших планів. Левову частку з доходів підприємства поглинають витрати. Серед основних — подорожчання енергоносіїв, орендної плати на приміщення, пального, ремонт та обслуговування поштових автомобілів, а також сплата єдиного соціального внеску не із заробленої працівником заробітної плати, а з мінімальної (згідно зі змінами від 01.01.2015 р. до нового законодавства). Відтак з січня по червень поточного року додаткові витрати збільшилися на понад 300 тис. грн. Зараз на порядку денному у нас робота Львівської дирекції в осінньо-зимовий період. Оскільки саме тоді витрати на електроенергію та тепло складатимуть значну частину витрат підприємства. Вже відтепер створена робоча група щодо вирішення питань скорочення витрат на енергоносії та дотримання режиму жорсткої економії енергоресурсів. Продовжуємо роботу з переведення відділень зв’язку на альтернативне опалення.

- «Укрпошта» залишається монополістом на ринку поштового зв’язку, однак останнім часом все активніше розвиваються мережі приватних поштових служб, кур’єрська доставка. Як це впливає на роботу “Укрпошти”?

- Збільшення кількості конкурентів вимагає від нас бути новаторами. Людям завжди хочеться спробувати чогось нового, особливо, коли конкуренти пропонують низькі «замасковані» тарифи. Таким чином відбувається відтік грошових потоків від “Укрпошти”. Маємо враховувати, що люди все активніше користуються інтернетом. Так, вони пишуть значно менше паперових листів, зате все активніше купують товари в інтернет-магазинах. А інтернет-покупки потребують доставки. Тому намагаємось налагодити співпрацю з інтернет-магазинами. У нас з’явилась нова послуга — “Прискорена пошта”. Це альтернатива кур’єрської доставки. Наша перевага над конкурентами — розгалужена мережа відділень та досвідчений колектив..

Схожі новини