Передплата 2024 «Неймовірні історії життя»

«Потрібно ламати психологічні, соціальні та архітектурні бар'єри»

У Львові рестораторів та готельєрів продовжують навчати правил гостинності без обмежень

Фото Романа Балука
Фото Романа Балука

Фінішував другий етап навчання для готельєрів та рестораторів «Гостинність без обмежень». Проєкт про те, як пристосувати інфраструктуру ресторанів та готелів для людей з інвалідністю, серед яких чимало ветеранів війни, які проходять тривалу реабілітацію у Львові. Експерти вчать надавати інклюзивні послуги у закладах громадського харчування. Безбар'єрність — не лише пандуси на адміністративних будівлях.

«ВЗ» уже писав, що до кінця року у місті розробляють стандарти «Гостинності без обмежень». Експерти кажуть, що необхідно пропи­сати механізм контролю за виконанням цих стандартів: хто це буде перевіряти, у сфері відповідальності якого управління чи департаменту буде цей напрям діяльності, які терміни виконан­ня.

Керівниця управління туризму Львівської міської ради Христина Лебедь повідомила: «Цього року управління туризму має на меті провести навчання „Гостинність без обмежень“ для пів тисячі представників сфери гостинності Львова. На першому етапі залучили сорок рестораторів та готельєрів. На другому — теж сорок. За останній рік у нас різко зросла кількість маломобільних груп населення, тому наш обов’язок — зробити заклади міста доступними для кожного. Щоб батьки з дітками і люди з інвалідністю могли однаково якісно отримати послуги у готелях та ресторанах, мали доступ до зручних вбиралень. Кожен має почувати себе гідно, де б не був, в якій ситуації не опинився».

Соціальний психолог Павло Козак каже, що навчання важливе для покращення якості послуг, відчуття необмеженості для маломобільних груп населення. «Також важливо, що тут збираються люди з різним досвідом, з різних галузей, тому всі мають можливість комунікувати, ділитись своїми знаннями, надихатись впроваджувати в життя успішні практики, — наголошує Павло. — Досконалості немає меж, тому потрібно постійно розвиватись, ламати психологічні, соціальні, архітектурні бар'єри, робити комфортні для всіх умови».

«Не робіть нічого для нас без нас»

Перший заступник міського голови Львова Андрій Москаленко додав: «У нашому суспільстві є багато Героїв, які отримали поранення, ампутацію, пересуваються на візках чи протезах, тому важливо, щоб якомога більше місць у Львові були доступними та відкритими для всіх. Хочемо донести готельєрам і рестораторам важливість цього питання».

«Офіс туризму Львова робить важливу справу в розвитку безбарʼєрності міста, створює прецедент для інших міст України, є локомотивом, який рухає цей процес, — сказав у коментарі для „ВЗ“ керівник Школи гостинного сервісу Horeca School Михайло Шевелюк, який був присутній на навчанні. — Нова норма для ресторанної сфери — Львів відкритий для світу в сфері доступності закладів. Нам не потрібно акцентувати на інвалідності гостей в ресторанах, а навпаки — на доступності нашого закладу для усіх-усіх. Не потрібно давати людям відчувати себе обмеженими. Потрібно давати відчуття потрібності для усіх груп населення. Важливим елементом безбар'єрності є коректна комунікація, основним правилом якого — людина в центрі уваги. Помічником для рестораторів та готельєрів є довідник безбарʼєрності. З 2014 року повільно відбувається перебудова і мислення, і інфраструктури в суспільстві. Хоча у Львові це відбувається у рази швидше, ніж в Києві. Треба ще швидше!».

На навчання львівських рестораторів прийшли незламні ветерани, які особисто розповіли, як пересуватися містом на інвалідному візку.
На навчання львівських рестораторів прийшли незламні ветерани, які особисто розповіли, як пересуватися містом на інвалідному візку.

На навчаннях рестораторів та готельєрів були також присутні пацієнти реабілітаційного центру «Незламні». Вони в один голос кажуть: «Не робіть нічого для нас без нас». Хочеш облаштувати заклад для усіх відвідувачів — запроси туди не лише експертів з питань державно-будівельних норм, а й людей, яким потрібні пандуси, низькі бордюри, кнопки виклику при вході… Різні форми інвалідності потребують різної комунікації, різних підходів.

Схожі новини