Передплата 2024 «Добре здоров’я»

Знайдений метеорит виявився каменем, який повернувся на Землю після тривалої подорожі

Цікаві подробиці про знайдений метеорит, що виявився земним каменем, який багато тисяч років тому вилетів у Космос, а зараз повернувся на Землю

Несподівану знахідку виявили вчені, які спеціалізуються на вивченні об'єктів, що потрапили на Землю з Космосу. Як повідомляє МЕТА, метеорит, який попався дослідникам на очі в Марокко у 2018 році, виявився земного походження. Виявилося, що він якимось чином опинився в космічному просторі та через кілька тисяч років повернувся назад на Землю.

Подорож метеорита

У метеорита, про який ідеться, є офіційна назва — «Northwest Africa (NWA) 13 188». Це унікальний земний об'єкт природного походження, який побував у тривалій подорожі в космосі та повернувся назад на Землю. Можливо, що аналогічні випадки вже траплялися й раніше, але сучасним ученим про це нічого не відомо.

Новини від МЕТА, також повідомляють, що метеорит важить 646 грамів і має бульбашкову структуру. Після вивчення текстури кристалів та їхнього хімічного складу стало зрозуміло, що камінь являє собою земну гірську породу, утворену багато років тому з розплавлених мінералів, які з’явилися з вулканів. Найімовірніше ці вулкани затонули недалеко від океанічних плит на нашій планеті.

Ще однією важливою рисою цього каменю, яка відрізняє його від типових метеоритів, є наявність суміші ізотопів кисню, яких не буває в метеоритів, що були утворені за межами Землі.

Дослідник Джером Гаттачек, який є співробітником Французького національного центру наукових досліджень, тривалий час вивчав знахідку і зробив висновок, що подорож каменя в космосі була неймовірно цікавою. Виявляється, довгий час він перебував на орбіті Землі.

Під тривалим впливом космічних променів такі елементи, як гелій, берилій і неон, були утворені в певній концентрації, яка виявилася набагато нижчою, ніж в інших раніше знайдених метеоритах, але значно вищою, ніж у всіх наявних каменях, що завжди перебували на поверхні Землі.

Цікаві факти

Виявляється, у знайденого метеорита була склоподібна «кора термоядерного синтезу». Це означає, що він міг розплавитися під час потрапляння в атмосферу. Цей факт є ще одним підтвердженням, що камінь повторно повернувся на земну поверхню.

З’ясувати, як камінь із Землі потрапив у космос кілька тисячоліть тому, вченим поки що не вдалося. Не виключено, що він зміг подолати земне тяжіння після того, як був викинутий з вулкана під час чергового виверження. Друга версія полягає в тому, що він вилетів у Космос у той момент, коли на Землю впав справжній метеорит великих розмірів.

Перша версія, на перший погляд, здається правдоподібнішою, але ймовірність того, що камінь вилетів із жерла вулкана, дуже мала, оскільки висота вулканічних шлейфів зазвичай досягає тільки 40−45 км над поверхнею Землі.

Що стосується другої версії, то вона, найімовірніше, правильніша, оскільки під час сильних зіткнень астероїдів із Землею каміння могло потрапляти в Сонячну систему. Підтвердженням цьому є камінь земного походження, який був виявлений на Місяці в 1971 році. Найімовірніше, він був викинутий таким же чином і після цього приземлився на поверхні супутника Землі.

Вік каменю, що повернувся на Землю, поки що не визначено. Для того щоб зробити датування з високою точністю, вченим необхідно провести складні дослідження, що передбачають вимірювання рівня концентрації ізотопу аргону. Тобто рідкісному зразку ще належить пройти нові випробування та надати вченим багато іншої цікавої інформації.