Передплата 2024 ВЗ

російську нафти досі імпортують до Великої Британії, — ЗМІ

  • 05.02.2024, 18:25
  • 416

Два звіти свідчать про те, що правила нафтопереробки дозволяють продуктам, виробленим з російської сирої нафти, потрапляти до Британії

Фото ілюстративне із сайту Фокус
Фото ілюстративне із сайту Фокус

Британія є однією із багатьох західних країн, які заборонили імпорт нафти і нафтопродуктів, що походять з рф, намагаючись зменшити кількість доходів, які росія може отримати від викопних видів палива.

Та два окремі звіти свідчать про те, що правила нафтопереробки дозволяють продуктам, виробленим з російської сирої нафти, потрапляти до Британії.

Ця «лазівка в нафтопереробці» означає, що такі країни, як Індія і Китай, які не запровадили санкції проти рф, можуть легально імпортувати російську нафту і переробляти її в нафтопродукти. Йдеться про авіаційне пальне і дизельне паливо.

Потім ці держави експортують цю продукцію до Британії чи країн ЄС.

«Проблема цієї лазівки полягає в тому, що вона збільшує попит на російську нафту і дозволяє збільшити обсяги продажів, а також підвищує їхню ціну, що збільшує кошти, які надходять до військової скарбнички Кремля», — заявив Ісаак Леві, керівник відділу європейсько-російської політики та енергетичного аналізу CREA.

В окремій дослідницькій роботі кампанія Global Witness підрахувала, що протягом 2023 року до Великої Британії було імпортовано майже 5,2 мільйона барелів нафтопродуктів, вироблених з російської сирої нафти.

Більша частина імпортованого палива — 4,6 мільйона барелів — це авіаційне пальне, яке, на думку дослідників групи, використовувалося в кожному 20 авіарейсі у Британії.

Згідно з ексклюзивними даними CREA, протягом перших 12 місяців дії заборони на постачання російської нафти з грудня 2022 року нафтопродукти, що імпортуються Британією, були отримані з російської нафти на суму 569 млн фунтів стерлінгів.

В обох звітах вказано, що так звана лазівка побічно забезпечила рф понад 100 млн фунтів стерлінгів податкових надходжень.

У них також йдеться, що основна частина імпорту надходила в основному з трьох нафтопереробних заводів в Індії - Jamnagar, Vadinar та New Mangalore, а також з дев’яти інших у кількох країнах, включаючи Китай.

Більшість оцінок CREA та Global Witness були засновані на аналізі даних про постачання нафти від аналітичної компанії Kpler, а дані про ціни — на основі даних Євростату та деяких інших джерел.

І CREA, і Global Witness заявили, що обидва дослідження ґрунтуються на припущеннях, і визнали наявність проблем та обмежень під час аналізу такої торгівлі.

Дані Міжнародного енергетичного агентства підтверджують, що імпорт російської нафти в Індію зріс після початку війни в Україні.

Схожі новини