Передплата 2024 «Добрий господар»

У Червонограді туристів пригощатимуть «вугільною» піцою

Соляні копальні Вєлічка і Бохня у Польщі, срібні родовища в Раммельсбергу у Німеччині набули статусу масового туризму

Це шахта «Червоноградська», яка за кілька років може стати прибутковим туристичним об’єктом. Фото «Варіанти»
Це шахта «Червоноградська», яка за кілька років може стати прибутковим туристичним об’єктом. Фото «Варіанти»

У Червонограді запровадять екскурсії в шахти, аби депресивний регіон, де раніше активно видобували вугілля, отримав фінансовий імпульс. Вартість екскурсії буде не кожному по кишені - понад три тисячі гривень (для порівняння — у Європі в середньому це коштує 80−90 євро). Чому так дорого? Ціну аргументують тим, що спуск у вугільну копальню пов’язаний з дотриманням техніки безпеки: видачею касок та іншого спорядження. У Червонограді гідами таких екскурсій стануть колишні шахтарі, які знають усі нюанси поводження в шахті. До екскурсій не планують залучати звичайних гідів. А ресторани Червонограда пригощатимуть гостей чорною піцою. З яких інгредієнтів вона складатиметься — наразі тримають в таємниці.

Про це повідомив для «ВЗ» т. в.о. начальника управління туризму та курортів Львівської ОВА Тарас Лозинський.

«Проєкт щодо екскурсій в шахти Червонограда реалізовують за підтримки німецького фонду GIZ (ця структура понад десять років ремонтує у Львові старовинні брами та вікна. — Авт.), — наголошує чиновник. — Оскільки переходимо на альтернативні джерела тепла, вугільним громадам треба знайти рішення, як трансформуватися. Потрібно створювати нові робочі місця, перекваліфікуватися. Коли у Червонограді будуть перші екскурсії - важко сказати, працюємо над концепцією: аби вони були змістовні та поєднані з гастрономічним туризмом та вуличним мистецтвом (графіті). Разом з різними експертами нещодавно обговорювали досвід Румунії, Польщі, де вугільні шахти трансформовані в туристичні локації. Ми теж реалізуємо у Червонограді індустріальний туризм. У світі це високооплачуваний вид туризму».

У світі в шахтах проводять не лише екскурсії. Там працюють ресторани, також проводять конкурси для туристів. Тарас Лозинський каже, наразі ресторани, де готуватимуть у Червонограді чорну піцу, будуть наземними. До креативного проєкту також долучився холдинг емоцій «Фест».

Що стане це must visit Червонограда?

Засновниця культурної ініціативи «Спадщина.UA» Ганна Гаврилів розповіла для «ВЗ», що фокус туризму в Червонограді буде спрямований саме на вугілля, попри те, що тут є чимало замків та знаменитих пам’яток.

«Потрібен магніт — той самий must visit Червонограда, що буде містоутворюючим, бюджетонаповнюючим, масовим, що охопить всі цільові аудиторії і дасть поштовх системному розвитку туристичного, а відтак і соціально — економічного потенціалу колись великого шахтарського міста, — наголошує Ганна. — Мрієте потрапити „на небо“ останнього поверху Бурдж Халіфа у Дубаї чи на Ейфелевій вежі в Парижі. А якщо так само потрапити вглиб землі - спускатися в клітях на сотні метрів униз, мандрувати лабіринтами старих копалень і потім ласувати „чорною“ піцою?».

Ганна Гаврилів каже, шахтарське містечко Рерус в Норвегії, Цолтферайн у Німеччині, Блайневон у Великобританії давно монетизували індустріальний туризм.

«Соляні копальні Вєлічка і Бохня в Польщі, срібні родовища в Раммельсбергу в Німеччині, ртутні копальні в Альмадені в Іспанії, олов’яні родовища в Корнуоллі у Великобританії, ландшафти золотих копалень Лас-Медулас в Італії, мідні гори Валун у Швеції… Таких прикладів — безліч, і всі вони — про масовий туризм», — підсумувала Ганна Гаврилів.

Схожі новини