Передплата 2024 ВЗ

Катастрофа МН17: Повна версія звіту Міжнародної слідчої групи

  • 28.09.2016, 15:24
  • 4 756

СБУ оприлюднила результати роботи Спільної групи з розслідування катастрофи літака Малайзійських авіаліній МН17.

Рейс МН-17 був збитий ракетою ЗРК «Бук», випущеною з району смт Первомайське.

Про це йдеться на сайті СБУ.

Члени Міжнародної слідчої групи, що розслідує причини катастрофи рейсу МН-17, яка сталася 17 липня 2014 року, переконані, що мають у своєму розпорядженні незаперечні докази того, що лайнер був збитий зенітною ракетою серії 9М38 зенітно-ракетного комплексу «Бук». Крім того, в розпорядженні слідства є докази, які дозволяють стверджувати, що місцем запуску ракети було поле в районі смт Первомайське, яке на той час перебувало під контролем проросійських бойовиків. Про це було оголошено сьогодні в ході презентації для родичів загиблих у катастрофі. Держави, що входять у Міжнародну слідчу групу (Австралія, Бельгія, Малайзія, Нідерланди і Україна), ведуть спільне кримінальне розслідування причин катастрофи авіалайнера.

Сьогодні слідством були представлені проміжні висновки, в тому числі щодо системи озброєння, з якої було збито літак, і місця запуску ракети. Слідство щодо винних у катастрофі триває.

Версії

Проведені експертні дослідження, показання свідків, дані, зняті з мереж мобільного зв'язку, супутникові знімки, радіолокаційні дані, експертні висновки та інші докази, якими володіє слідство, вказують на те, що літак був збитий зенітним комплексом із землі.

При цьому наголошується, що Міжнародною слідчою групою було опрацьовано й інші версії причин катастрофи. Зокрема, слідством були виключені версії про позаштатну ситуацію і теракт на борту літака. Навпаки, результати експертних досліджень підтверджують версію про те, що літак зазнав руйнівної дії ззовні. Версія про те, що авіалайнер був збитий у повітрі військовим літаком була перевірена, проте, на підставі радіолокаційних даних, показань свідків і даних експертних досліджень, вона була визнана неспроможною.

Міжнародна слідча група своєму розпорядженні має достатню кількість радіолокаційних даних (отриманих як від України, так і від Росії), які в сукупності дають повну картину повітряного простору над східною частиною України. На підставі цих даних встановлено, що на момент катастрофи повітряних суден, здатних збити рейс МН-17, поблизу не знаходилося.

Минулого тижня Російська Федерація заявила про виявлення «нових» даних первинної радіолокації, на підставі яких вона також зробити висновок про те, що поблизу авіалайнера інших літальних апаратів, які могли б його збити, не було.

Засоби ураження

Розслідування показало, що літак, що здійснював рейс МН17, був збитий ракетою серії 9М38, що використовується в зенітно-ракетному комплексі «Бук». Слідство зіставило фрагменти ймовірного засобу ураження, виявлені на місці катастрофи, з матеріалом порівняння. Для цього було проведено розбирання різних типів ракет серії 9М38 ЗРК «Бук» і проведено порівняльний аналіз даного опорного матеріалу з металевими фрагментами, знайденими на місці катастрофи.

Судова експертиза

До завдання групи експертів входило встановлення зв'язку між виявленими фрагментами і обставинами збиття рейсу МН17. Необхідно було довести, що дані фрагменти не знаходились на даній території до моменту катастрофи і не були поміщені туди третіми особами згодом. Місце катастрофи не було обгороджено з метою проведення огляду експертами. Очевидно, що доступ до місця падіння літака був вільний.

Два приклади, що підтверджують наявність зв'язку:

• При розтині тіл членів льотного екіпажу було виявлено кілька осколків бойової частини ракети серії 9М38 ЗРК «Бук». На поверхні одного з фрагментів були виявлені сліди скла характерного типу, що використовується в конструкціях кабіни пілотів літака Боїнг 777. Було встановлено, що даний фрагмент проник всередину повітряного судна зовні через вікно кабіни.

• В одному з віконних прорізів був виявлений металевий фрагмент, ідентифікований як фрагмент ракети серії 9М38 ЗРК «Бук». Даний фрагмент був витягнутий з отвору в деформованому вигляді, що свідчить про те, що він потрапив у вікно внаслідок вибуху великої потужності.

Транспортування ЗРК

Міжнародній слідчій групі вдалося встановити більшу частину маршруту, яким слідувала СОУ ЗРК «Бук» на територію України, а також маршрут її руху в зворотному напрямку. Це стало можливим завдяки обробці інформації, отриманої із записів перехоплених телефонних розмов, показань свідків, фотографій і відеоматеріалів, розміщених у соціальних мережах, а також відеоматеріалу, який ще не надавався розголосу і був отриманий від свідка. ЗРК переміщався з території Росії на територію Східної України і пізніше був перевезений на білому тягачі марки «Volvo» і тралі. Даний транспортний засіб супроводжувало кілька машин і люди у військовій формі.

Територія запуску ракети

Кінцевим пунктом призначення ЗРК «Бук» стали сільськогосподарські угіддя неподалік від смт Первомайське. Даний факт підтверджується інформацією, наданою великою кількістю свідків, які бачили і яким вдалося зафіксувати конденсаційний слід ракети, запущеної за допомогою ЗРК «Бук», а також її рух у повітрі. Інша група свідків допомогла встановити зв'язок між конденсаційним слідом і СОУ ЗРК «Бук», яку вони бачили раніше 17 липня 2014 року.

Слідча група провела роботу зі свідками, які бачили стовп диму, СОУ ЗРК «Бук» на місці запуску ракети в районі смт Первомайське, а також саму ракету після моменту її запуску.

Журналісти взяли інтерв'ю у свідків, які спостерігали за запуском ракети з невеликої відстані від місця запуску. Ці свідки стверджують, що вони чули дуже інтенсивний і високий свистячий звук.

Після того як запуск ракети було проведено за допомогою ЗРК «Бук», СОУ ЗРК «Бук» покинула місце запуску ракети своїм ходом. Через деякий час її знову завантажили на тягач марки «Volvo» і відвезли до російського кордону. Вночі колона перетнула кордон у напрямку Російської Федерації.

Винні особи

Після того як ми визначили, що сталося, слідство наразі зосереджує основну увагу на встановленні винних осіб. Щоб дати відповідь на це питання знадобиться багато часу. На даний момент Міжнародна Слідча Група встановила особи майже 100 людей, які можуть бути причетними до збитого MH17 або транспортування самохідної вогневої установки БУК. Міжнародна Слідча Група отримувала відомості про цих людей з різних джерел, такі як записи перехоплених телефонних розмов і показання свідків.

Крім цього ведеться розслідування щодо структури командування. Хто віддав наказ привезти самохідну вогневу установку БУК в Україну, і хто наказав збити літак, що виконував рейс MH17? Екіпаж бука приймав рішення самостійно, або він виконував наказ свого командування? Ці питання важливі для кваліфікації злочинів, скоєних підозрюваними особами.

Міжнародна Слідча Група хоче підкреслити, що вона продовжує розшукувати додаткову інформацію і докази, в тому числі й інформацію про свідків, які мали безпосереднє відношення до скоєного злочину. Українське законодавство передбачає менший термін ув'язнення, а за певних обставин звільнення від кримінальної відповідальності для тих, хто співпрацюватиме зі слідством.

Крім того, на веб-сайті www.jitmh17.com розміщено декілька перехоплених телефонних розмов. Міжнародна Слідча Група запитує інформацію про певних людей, які брали участь у цих розмовах. Людей, які можуть впізнати ці голоси, просять повідомити про це Міжнародну Слідчу Групу.

Міжнародна Слідча Група буде активно включена до розслідування найближчим часом, і з цих міркувань угоду з Міжнародною Слідчою Групою було продовжено вчора до 1 січня 2018 року.

Повний текст звіту

Сьогодні Об'єднана слідча група (JIT) представляє перші результати кримінального розслідування причин катастрофи авіалайнера рейсу МН17

17 липня 2014 року у рамках цієї слідчої групи спільно працюють представники Австралії, Бельгії, Малайзії, Нідерландів і України.

Йдеться про велике і складне розслідування. Щоб проілюструвати свої слова хочу навести кілька даних, які допоможуть вам уявити собі його масштаби:

Протягом тривалого періоду часу у розслідуванні, в складі Об'єднаної слідчої групи JIT, брало участь від 100 до 200 слідчих і різного роду експертів. До цього дня, щодня, працюють над справою до ста слідчих, прокурорів і експертів. За минулі два роки найскрупульознішим чином було розслідувано вміст десятків контейнерів, що вміщають тисячі фрагментів та уламків. 1448 з цих фрагментів були внесені до бази даних як речові докази. До більше ніж 20 країн було направлено 60 запитів про правову допомогу, і на багато з них була отримана відповідь. Ми досліджували двадцять різних систем озброєння. Ми зафіксували п'ять мільярдів сторінок Інтернету, зміст яких розглядається на предмет цінності для розслідування. Було проведено ретельне розслідування і фіксація півмільйона відеозйомок і фотографій, і було допитано понад 200 свідків. Крім того, було прослухано 150 000 записаних телефонних розмов, зміст яких було коротко викладено і проаналізовано на предмет цінності для розслідування і справжності. У зв'язку з цим понад 3500 з цих прослуханих телефонних розмов було повністю і ретельно зафіксовано, переведено і проаналізовано. Все це оформлено в понад 6000 протоколів.

Раніше Рада безпеки Нідерландів уже оголосила результати свого розслідування. Різні розслідування були здійснені також багатьма журналістами і групами дослідників, як, наприклад, «Беллінгкет». При цьому висувалися різні сценарії і теорії, як в засобах масової інформації, так і в мережах Інтернету.

Наше кримінальне розслідування направлено на встановлення істини і його остаточна мета — виявлення і кримінальне переслідування винних. Істотна різниця між нашим розслідуванням і журналістським документальним фільмом або ув'язненням розслідування за знайденими в Інтернеті матеріалів, складається в тому, що ми не можемо обмежитися висновками, зробленими на основі ймовірності. Висновки, які спираються на законні і переконливі докази — найважливіше в розслідуванні Об'єднаної слідчої групи. Причому вимоги до доказів високі — ці докази повинні вистояти можливу критику в залі суду. І ми впевнені, що зібрані нами докази виключать будь-які сумніви в причинах катастрофи. Звичайно, останнє слово належить суду. Саме він винесе остаточне рішення.

За минулий період ми змогли зібрати стільки доказів, — як було вже заявлено раніше, - щоб могли дати відповідь на питання про використаний вид зброї, але що ще більш важливо, про те, де конкретно ця зброя була використана. Розслідування з виявлення винних потребує великих зусиль і додаткового часу.

Зазвичай ми з великою стриманістю ставимося до заяв про результати ще не завішених розслідувань; результати розслідування видаються тільки в залі суду. Однак дана справа торкнулося весь світ так глибоко, що ми шукали можливості представити вам результати кримінального розслідування вже в більш ранній стадії. Ми ще не можемо і не маємо наміру розповісти все; інакше ми ризикуємо зіграти на руку злочинцям. Крім того, суд надає великого значення таємниці інформації. Тому те, що ми сьогодні розповімо, обмежене існуючими рамками. Ми також не покажемо весь наявний у нас обсяг доказів. Ми зробили підбірку, яка ілюструє хід наших умовиводів і висновків.

• Перш за все, ми зупинимося на різних версіях, які ми досліджували, і на висновках, зроблених нами в зв'язку з цими версіями.

• Після цього ми перейдемо до результатів розслідування, зокрема щодо використаного зброї та місця запуску.

• В кінці ми приділимо належну увагу продовженню розслідування, спрямованого на пошук винних.

Дана презентація допоможе зрозуміти, в якій фазі знаходиться розслідування. Крім цього, ми готові заявити про те, що ми змогли зібрати більш ніж достатню кількість доказів і доказів, щоб скласти досьє, в якому чітко, не залишаючи місця сумнівам, буде розкрита причина катастрофи.

I Дослідження різних версій

Об'єднана слідча група (JIT) провела максимально широке розслідування, досліджуючи ряд версій. Ми надавали великого значення розслідуванню цих версій, незважаючи на те, що вже досить швидко після початку розслідування одна з них представлялася найбільш вірогідною. Адже розслідування повинно бути неупередженим і об'єктивним. Не виключено, що в майбутньому в процесі судового розгляду ці версії будуть грати роль, якщо на них, як на можливі альтернативи, будуть посилатися обвинувачені і їх захисники. Прокуратура Нідерландів повинна буде висунути переконливі аргументи на спростування цих альтернатив.

Дві з цих версій могли бути виключені вже незабаром, як я вже повідомляв раніше. Цими версіями були нещасний випадок внаслідок технічних причин або людського фактора, і можливість теракту, скоєного особою, яка перебуває всередині авіалайнера. Обидва сценарії були нами досліджені і ми не знайшли нічого, що вказує в даних напрямках. Рада безпеки Нідерландів (OVV) вже оголосила цей висновок 13 жовтня минулого року.

Після цього залишалися ще дві версії.

По-перше, можливість того, що авіалайнер рейсу МН17 був збитий іншим літаком, що має певну систему озброєння. Дану версію називають також версія: «повітря - повітря».

За минулий період нам вдалося виключити і цю версію — «повітря-повітря».

Після цього піде пояснення того, як ми прийшли до такого висновку.

Якби авіалайнер рейсу МН17 був збитий іншим літальним апаратом, він був би виявлений радіолокаційними системами. Радіолокаційні зображення (РЛЗ) стали приводів для багатьох суперечок і занепокоєння, але ми маємо в своєму розпорядженні достатню кількість РЛЗ, що мають ключове значення. Знаходяться в нашому розпорядженні РЛЗ надані Об'єднаній слідчій групі JIT як Україною, так і Російською Федерацією. Нещодавно група JIT після здійснення інтенсивних розшукових заходів, виявила цінні первинні дані військових радіолокаційних систем, зафіксовані мобільним радаром в Україні. Ці дані належали до досліджуваного регіону. Момент, що нас цікавить, даний мобільний радар проводив випробування нового програмного забезпечення. Даний радар мав обмежений діапазон, але виявив авіалайнер рейсу МН17 і, крім того, послужив для довершення картини.

Тому, з нашої точки зору, дискусію щодо РЛЗ можна вважати закритою. Сьогодні ми хотіли б підкреслити, що матеріали в нашому розпорядженні дають більш ніж достатню базу для висновків у кримінальному розслідуванні. Тому ми не потребуємо подальших додаткових матеріалах, щоб надати ще більшої переконливості кримінальному досьє.

Крім наявних у нашому розпорядженні РЛЗ, ми маємо у своєму розпорядженні протоколи допитів свідків, як, наприклад, авіадиспетчерів, які перебували на чергуванні в момент катастрофи. Слідчі групи JIT мають також аудіозаписи переговорів українських авіадиспетчерів з пілотами літаків, що пролітали в українському повітряному простору 17 липня 2014 року, включаючи авіалайнер рейсу МН17.

Усі ці дані в комплексі створюють досить повне уявлення про пересування повітряних суден в безпосередньому оточенні авіалайнера рейсу МН17. На базі цього подання слідчі групи JIT прийшли до висновку, що в районі авіалайнера рейсу МН17 не знаходилося ніяких повітряних суден, які могли його збити. Цього вже достатньо, щоб виключити дану версію. Крім цього, багато інших зібраних доказів вносять свій внесок у доказову базу на користь останньої версії. І ця версія така: Авіалайнер рейсу МН17 збитий наземним зенітно-ракетним комплексом.

Також і Російська Федерація поставила нас до відома про те, що вона має в своєму розпорядженні «нові» РЛЗ. Виходячи з цих міркувань, наданих Російською Федерацією, також був зроблений висновок про те, що на них не видно 2-го повітряного судна, яке могло б збити авіалайнер рейсу МН17. Також і в інших питаннях ці зображення не суперечать нашим нинішнім висновкам.

На базі маси зібраних доказів ми змогли встановити, що саме це був справжній сценарій подій і що саме він мав місце.

Результати кримінального розслідування, а саме в плані використаної зброї та місця запуску цієї зброї, будуть проілюстровані за допомогою трьох відеофільмів. В їх кадрах буде продемонстрована добірка зібраних доказів.

Частина кадрів відображає справжні матеріали і події, частина зроблена за допомогою комп'ютерної анімації, тобто створених нами зображень. Два зауваження перед показом. У записах деяких телефонних розмов, які будуть прослухані, згадуються імена окремих осіб. З цього ще не випливає, що ці особи є підозрюваними. Крім цього, я б хотів щось відзначити щодо написання назв населених пунктів сходу України. Назви деяких населених пунктів має різне написання, що, серед іншого, пов'язано з відмінностями між українською та російською мовою.

Контекст

У поясненнях до ситуації в липні 2014 року на сході України, буде використовуватися слово «сепаратисти». Об'єднана слідча група JIT вважає важливим пояснити, що під цим терміном маються на увазі всі особи, незалежно від їх національної належності, що воюють на сході України проти українських урядових військ.

У липні 2014 року на південному-сході Донецької області велися важкі бої. Сепаратисти вели бої, прагнучи забезпечити коридор до російського кордону, що проходить на півдні зони конфлікту. Під час збройних зіткнень українська армія намагалася шляхом активного використання авіації зупинити цей напад. Внаслідок цього сепаратисти понесли значні втрати, як в чисельності особового складу, так і військовому спорядженні. Із записів перехоплених телефонних розмов випливає, що сепаратисти в переддень відзначення 17 липня обговорювали нестачу більш ефективних зенітних комплексів для захисту від атак з повітря. У цих переговорах конкретно згадується система «БУК». Це пов'язано з тим, що система БУК має більш широкий радіус ураження, ніж зенітні ракетні комплекси, такі, як «Стріла» і «Голка», якими доти користувалися сепаратисти.

Як ілюстрацію ви почуєте перехоплені телефонні переговори учасників збройних формувань на боці проросійських сепаратистів, які розмовляють російською мовою. Ці бесіди представляють цінність для розслідування і мали місце ввечері 16 липня 2014 року і раннім ранком 17 липня 2014 року.

З цих бесід випливає, що сепаратисти мали гостру потребу в зенітно-ракетних комплексах БУК, і що вони їм дійсно були поставлені.

З другою частиною звіту можна ознайомитись тут.

Росія не передала слідству первинні дані з радарів

Росіяни не передали слідству первинні дані з радарів, що могло б допомогти у розслідуванні збиття авіалайнера Boeing-777 рейсу МН17.

Про це йшлося в ході прес-конференції в середу в Нідерландах за результатами розслідування, повідомляє кореспондент Укрінформу.

«Ми направили кілька запитів щодо юридичної допомоги і отримали відповіді частково. На багато запитань ще не відповіли. Ми так і не отримали первинні дані радарів», - повідомили експерти.

Раніше сьогодні Міжнародна слідча комісія оприлюднила висновок проведеного розслідування, вказавши, що авіалайнер "Малайзійських авіаліній" рейсу МН-17 був збитий над територією України з території, контрольованої сепаратистами, із зенітно-ракетної установки «Бук».

Заступник Луценка виступив на прес-конференції щодо причин катастрофи MH17

Заступник генпрокурора Юрія Луценка Дмитро Сторожук заявив, що Україна як ніхто зацікавлена в об'єктивному і неупередженому розслідуванні цього злочину

Про це він заявив на прес-конференції міжнародної слідчої групи з рослідування причин авіакатастрофи MH17, передає Еспресо.TV.

"Я б хотів подякувати Національній прокуратурі і Нацполіції Нідерландів за проведення цього заходу. Ця трагедія трапилась в повітряному просторі України над Донецькою областю, яка на жаль тимчасово непідконтрольна державній владі. Україна як ніхто зацікавлена в об'єктивному і неупередженому розслідуванні цього злочину. Ми зробимо все можливе для того, щоб надати всю необхідну допомогу, яка від нас залежить", - заявив Сторожук.

Він сказав, що "ті докази, які ви сьогодні побачили і більшу частину з яких ми сьогодні не показали, ми зробили все можливе, щоб їх можна було використовувати у розслідуванні і в суді".

"Ми вдячні членам міжнародної слідчої групи з Нідерландів і Австралії, які спільними зусиллями відкрили офіс в Києві і наряду з нашими слідчими працюють над нашою справою. Ми зробимо все, щоб покарати винних", - заявив Сторожук.

У Путіна заперечили причетність бойовиків до знищення MH17

Росія запевняє, що ракету, яка збила рейс MH17, запустили з території, яка не контролюється бойовиками

Про це заявив прес-секретар президента Росії Володимира Путіна Дмитро Пєсков, повідомляють російські ЗМІ.

Він зазначив, що ці висновки базуються на "беззаперечних фактах", які начебто були зібрані завдяки російським радіолокаційним систем, які не зафіксували жодних ракет, що злітали з територій, захоплених терористами.

"В даному випадку важливо робити висновки, враховуючи останню інформацію, яка була опублікована, а саме первинні дані радарів, які фіксували всі літальні об'єкти, які могли б стартувати або перебувати в повітрі на території, контрольованій ополченцями", - наголосив Пєсков.

Таким чином, за його словами, ракету могли запустити тільки з "іншої території".

"Я в даному випадку не стверджую, з якою. Це справа фахівців", - додав Пєсков.

Слідчі у справі MH17 не готові звинуватити Росію у трагедії

Вестербек зазначив, що слідчі роблять все можливе, щоб дізнатися усі подробиці падіння літака.

Наразі слідство у справі щодо збиття рейсу MH17 не може визнати Росію винною у катастрофі попри те, що зенітний ракетний комплекс "Бук" було направлено до селища Первомайське саме з Росії.

Про це під час прес-конференції заявив очільник групи міжнародного розслідування щодо MH17 Фред Вестербек, повідомляє Еспресо.TV.

"Ми не робимо жодних заяв з цього приводу, ми лише встановили те, що "Бук" доправлено з Росії та відправлено до Росії. Це єдине, що ми можемо стверджувати напевно, спираючись на докази, що у нас є", - наголосив він.

Міжнародні експерти сказали, коли завершать розслідування щодо МН17

Наступними питаннями розслідування щодо збиття Boeing-777 рейсу МН17 буде визначити, хто стояв за цим запуском, та ступінь причетності виконавців. При цьому міжнародні експерти планують завершити розслідування у жовтні.

Про це йшлося в ході прес-конференції в середу в Нідерландах, повідомляє кореспондент Укрінформу.

«Не можливо точно сказати, скільки потрібно часу, але наступного місяця добігає кінця угода. Отож, маємо мету успішно завершити розслідування до цього терміну», - повідомили експерти.

Наступним кроком слідство планує визначити, хто саме стояв за запуском ракети, та рівень провини кожного.

«Є 100 підозрюваних осіб, які можуть бути пов’язані зі збиттям і транспортуванням цього комплексу... Інші особи також сприяли або якимось чином відігравали роль у інциденті. Вони не є автоматично підозрюваними, але маємо чітко уявляти ієрархію», - заявили експерти.

Окрім того, експерти вказали, що поки офіційних підозрюваних немає, та відмовилися називати імена потенційних підозрюваних.

Майже 100 людей причетні до збиття літака МН17

Майже 100 людей тим чи іншим чином причетні до транспортування "Бука" і запуску ракети, яка збила літак МН17.

Про це йдеться у доповіді міжнародної групи слідчих, передає Еспресо.TV.

"Майже 100 людей тим чи іншим чином причетні до транспортування "Бука" і запуску ракети. Ці люди пов’язані з отриманням "Буку", з транспортуванням і запуском ракети. Наразі ми працюємо над вирішенням питання наскільки цих людей можна вважати винними, або причетними, або підозрюваними у вчиненні певних дій, які призвели до катастрофи", - йдеться у доповіді.

Слідчі повідомили, що вони опрацьовують дані, які можуть викрити підозрюваних.

"Ми зараз працюємо над даними, завдяки яким можна зрозуміти, наскільки та чи інша людина може бути підозрюваною чи свідком у цій справі", - йдеться у доповіді.

Слідчі розповіли, чи винні українські диспетчери в катастрофі МН17

Слідчі міжнародної групи розслідування катастрофи МН17 над Донбасом розповіли про роль українських авіадиспетчерів у трагедії

Про це повідомляє Еспресо.TV.

Це питання порушив російський журналіст, присутній на представленні звіту розслідування.

"В України було достатньо доказів для закриття повітряного простору над Донецьком. Але вона не зробила цього", - сказав представник ЗМІ, попросивши прокоментувати це.

"Щодо закриття повітряного простору. Це не є предметом розслідування саме кримінальної справи", - відповіли слідчі.

Генпрокурор Нідерландів заявив, що говорити про суд у справі МН17 поки передчасно

За його словами, спочатку потрібно визначити хто ж буде підозрюваним.

Визначати судову інстанцію, яка розглядатиме матеріали розслідування міжнародної спільної слідчої групи (Joint Investigation Team, JIT у справі збитого в небі над Донбасом "Боїнга" МН17) поки передчасно. Про це заявив голова національної прокуратури Нідерландів Фредерік Вестербеке під час презентації доповіді щодо розслідування катастрофи.

"Якщо ми зробимо все те, що необхідно, то ми впевнені, що це виллється в судовий розгляд і буде відповідне звинувачення. А зараз не час визначати, який саме суд буде визначати відповідним для цієї справи, щоб притягти підозрюваних до відповідальності. І тоді дуже важливо знати про підозрюваних, їх громадянство, місце перебування, і в залежності від цього є кілька варіантів проведення відповідного суду. Ми не будемо вибирати до того, поки не дізнаємося, хто буде підозрюваним", - заявив він.

Джерело: Інтерфакс-Україна

Слідчі підтвердили, що MH17 збив російський «Бук» з території, контрольованої бойовиками

Міжнародна група слідчих дійшла висновку, що пускову установку «Бук», з якої збили Boeing 777 на Донбасі, доставили на територію України з Росії, передає голландське видання Nos.

У документі йдеться, що рейс MH17 був збитий ракетою з території біля селищ Первомайське і Первомайський, які перебували в липні 2014 року під контролем сепаратистів. Після пуску установку повернули на територію Росії. При цьому слідчим не вдалося встановити, хто зробив пуск.

Обидва населені пункти знаходяться поруч з містечком Сніжне, ці населені пункти входять в зону, яку Нідерланди раніше встановили як місце пуску ракети. У доповіді Стверджується, що точка пуску перебувала в шести кілометрах від Сніжного.

Відомо також, що у міжнародній комісії, яка розслідує причини катастрофи малайзійського Boeing на Донбасі, є список зі ста підозрюваних в причетності до цієї катастрофи, повідомляє Reuters з посиланням на родичів загиблих.

Український СУ-25 не міг збити малайзійський боїнг

У результаті міжнародного розслідування катастрофи рейса MH17 було виявлено, що український літак СУ-25 не міг збити боїнг.

Про це під час прес конференції заявив очільник групи міжнародного розслідування щодо MH17 Фред Вестербек, повідомляє Еспресо.TV.

"Ми виключили два сценарія щодо тодішніх подій. Перший - можливість нещасного випадку, а другий - напад всередині повітряного судна. Ми також відкинули сценарій зіткнення боїнга та українського СУ-25", - наголосив він.

Слідчі допитали 200 свідків і перевірили 500 тис. фото і відео

У розслідуванні авіакатастрофи літака рейсу МН17 слідчі застосували понад 5 мільярдів матеріалів з інтернету, 500 тисяч фотографій і відеоматеріалів, а також свідчення понад 200 людей.

Про це у Гаазі заявив голова міжнародної слідчої групи з розслідування авіакатастрофи літака рейсу МН17, повідомляє Еспресо.TV.

"У своєму розслідуванні ми використовували багато різних матеріалів. Так само ми співпрацювали з багатьма слідчими, поліцейськими та представниками правоохоронних органів з різних країн", - зазначив він.

Голова слідчої групи додав, що під час розслідування було детально досліджено багато фотознімків, кадрів, а також інших матеріалів, які дозволили зробити певні висновки.

"У нашому розслідуванні ми також застосували понад 5 мільярдів матеріалів з інтернету, 500 тисяч фотографій та відеоматеріалів, а також свідчення понад 200 людей. Ми зробили понад 150 тисяч дзвінків. Так само ми змогли перехопити і розшифрувати аудіозапис переговорів, які велися у цій зоні", - наголосив він.

Родичам жертв авіакатастрофи MH17 розповіли про місце пуску ракети

Пасажирський літак "Боїнг" Малайзійських авіаліній був збитий ракетою з комплексу "Бук", розташованого в шести кілометрах від села Сніжне Донецької області.

Про це повідомляє NOS.

Представники Міжнародної слідчої групи повідомили про це на зустрічі з родичами жертв катастрофи.

Територія, з якої була пущена ракета, перебувала під контролем проросійських сепаратистів. Потім комплекс "Бук" був повернутий в Росію.

Голландський прокурор Фред Вестербеке представив сім'ям жертв рейсу MH17 проміжний звіт першого етапу роботи Спільної слідчої групи.

Спираючись на опитування свідків, перехоплення розмов бойовиків, дані радарів, відео з соціальних мереж, знімки із супутників, слідчі стверджують: причиною загибелі 298 осіб була ракета серії 9М38, випущена з ЗРК "Бук". ЗРК був встановлений на височині поля розміром 500 на 600 м поблизу селища Первомайський Донецької області.

Як зазначено в звіті, це найвище місце в радіусі 5 км. Зазначена територія в липні 2014 року контролювалася проросійськими сепаратистами.

Слідство зазначає: той факт, що зенітно-ракетна установка прибула в Україну з Росії і після того, як випустила ракету по MH17, повернулася назад в РФ, може говорити про участь російських солдат в управлінні комплексом.

Але, на думку слідчих, те, що ЗРК "Бук" прибув з РФ і потім повернувся назад, не є самодостатнім, щоб висунути звинувачення. Щоб передати справу до суду, потрібно чітко визначити коло підозрюваних, ланцюжок підпорядкування і передачі наказів і т.д.

Комісія з MH17 знає все, включаючи прізвища екіпажу БУКа

У Фінляндії міжнародна об'єднана слідча група (JIT) провела секретні тестові запуски ракет, щоб визначити, якою зброєю був збитий літак.

Про це повідомляє нідерландська газета De Telegraaf з посиланням на джерело, близьке до розслідування.

Результати випробувань показали, що літак збили з російського «Бука», а не українського, як стверджує Москва.

Місце і час проведення експериментів не зазначаються, зазначає Yle і нагадує, що до цього про секретних експериментах на території Фінляндії повідомляло інформаційне агентство STT.

Стратегія звинувачення, за даними джерел газети, поступово змінюється. Судове переслідування підозрюваних стане можливим, коли буде оприлюднено остаточний доповідь об'єднаної слідчої групи, куди входять представники Нідерландів, Бельгії, Австралії, України, Малайзії та Євроюсту (агентство Європейського союзу). Як повідомляє нідерландська газета NRC, висновки будуть опубліковані в середу, 28 вересня, залишається питання, чи будуть названі конкретні злочинці, які віддали команду натиснути на кнопку.

«Ми дуже добре знаємо, хто це зробив і хто їх направляв. Але покарати цих людей важко, тому що між деякими країнами не існує договору про екстрадицію», — сказав Еверт Витема, представник шести юристів, які представляють інтереси родичів загиблих.

Як писала The Star, малайзійський міністр транспорту Лиоу Тіоне Гавкіт висловив надію, що слідча група в кінці цього або початку наступного місяця вкаже відповідальних за загибель літака.

«Ми хочемо, щоб злочинцям були пред'явлені звинувачення», — сказав він.

Схожі новини