Передплата 2024 ВЗ

За під’їзд до платформи автовокзалу – 30 гривень...

Біля Приміського вокзалу з міжміських перевізників за це плату не брали.

На Львівщині тривають транспортні бунти щодо зміни схеми руху (з 1 жовтня усі міжміські та приміські маршрути доїжджають лише до автостанцій). Трасу Київ-Чоп перекривали жителі Сколівщини, вимагали відновлення кінцевої зупинки біля Приміського вокзалу. Тепер автобуси їдуть з автовокзалу на вул. Стрийській. Пасажирам незручно добиратися по Львову, від автовокзалу бракує громадського транспорту. А той, що є, працює зі збільшеним навантаженням. Незадоволені всі — і львів’яни, і ті, що доїжджають. Перед тим трасу Київ-Чоп перекривали біля села Чишки Пустомитівського району. Бунти були і на Жовківщині.

Транспортні новації ви­про­бувала журналіст “ВЗ”, яка минулими вихідними їздила до рідних у Жидачівський район. Маршрутки №234 Львів-Монастирець тепер їдуть від автовокзалу, раніше — від Приміського вокзалу. Востаннє користувалася “послугами” автовокзалу ще у студентські часи. З того часу тут мало що змінилося. При вході надалі торгують біляшами та пиріжками-“тошнотиками”, біля платформ — брудно, в залі очікування — некомфортні крісла. Окрема тема — туалети. Плата — три гривні. Кошти треба кидати у спеціальний апарат. Коли засвітить зелене світло, можна проходити через пропуск. Прибиральницям треба частіше навідуватися туди зі шваброю та дезінфікуючими засобами.

Перекусити на автовокзалі можна або в міні-кафе, де продають кебаб, хот-доги в лаваші, або у генделиках, де від “кислого” виразу обличчя продавчині зникає апетит. Кава — 9 гривень, капучино — 10, лате — 9, щось до кави (міні-шоколадка, міні-вафля, міні-халва) — 4-7 гривень.

Йду до кас, щоб придбати квиток. Виявляється, каси для маршруток Жидачівського, Миколаївського, Стрийського напрямків існують формально. У касі мені сказали, що квитків пасажирам наразі не продають, їх, мовляв, купують водії. Йду до водіїв. У них інша версія: “Які квитки? Ні нам, ні пасажирам у касі не дають документа на проїзд. Платимо в касу лише “мито” за заїзд на платформу — 30 гривень. Якщо за робочу зміну тричі їдемо від кінцевої (автовокзалу), то вийде близько 100 гривень. Ціна за проїзд до Жидачева, Монастирця і Журавного не змінилася”.

Нема квитків — значить, ринок перевезень надалі чорний. Але ж суть транспортних змін у тому, щоб на автостанціях пасажирів обілечували і в галузі не було чорної каси. Як бачимо, нічого не змінилося.

Окрім графіка руху приміських маршруток. Усі маршрути Жидачівського напрямку посунули на 25 хвилин вперед. Пасажири шоковані такими незручностями. Хтось доїжджав на вокзал на таксі, аби встигнути. Хтось двома-трьома маршрутками, і раптом виявилося, що графік зміщено.

Водії пояснили, що плюс 25 хвилин — той час, який раніше витрачався на доїзд автобуса від Приміського вокзалу до виїзду зі Львова (вул. Стрийська). Логічно, що в такому випадку тариф за проїзд до Жидачева мав би коштувати на

4 гривні дешевше. Водії запевнили, що їхні власники маршруту уже працюють над зменшенням тарифу. “Власники усіх приміських та міжміських маршруток мали б відкоригувати тариф у бік зменшення на ту суму, яку люди платять по місту”, — зазначила на сесії Львівської обласної ради заступник голови Львівської ОДА Ірина Гримак.

Пасажирів на маршрутки біля автовокзалу обмаль. Коли автобуси їздили від Приміського — були черги, навіть вранці. Тепер автобуси відправляються майже порожніми. Водії кажуть, що пасажиропотік відчутно знизився. Людям невигідно їхати від автовокзалу. Хтось пересідає на бла-бла-кар, хтось відмовився від поїздки в райони. Самі ж автобуси тісняться на стоянці, що неподалік платформ. Ніде розвернутися... Потім усі відправляються у напрямку від Стрийської, де хаотично зустрічаються із автобусами міжобласного та міжнародного напрямків.

Після поїздки на Жидачівщину від автовокзалу в мене залишився осад від поганого сервісу, незручностей з добиранням та незрозумілими речами щодо графіка маршруток і продажем квитків.

Після майже місячних транспортних мук пасажирів області та Львова свій коментар оприлюднив голова Львівської ОДА Олег Синютка: “Область не може опинитися у транспортному колапсі! Ситуація з пасажирськими перевезеннями стала критичною і викликає обґрунтоване незадоволення людей. Це спричинено непродуманим і непідготовленим рішенням міської влади Львова. Рішення щодо маршруток — знущання як з мешканців, які не живуть у Львові, не можуть безперешкодно дістатись до центру, так і з мешканців Львова, які відчувають дискомфорт через переповнені міські маршрутні автобуси. Звертаюсь до міського голови Львова негайно ухвалити рішення про збільшення кількості міського пасажирського транспорту на маршрутах від кінцевих автостанцій”.

Схожі новини