Передплата 2024 «Добрий господар»

NASA ремонтують телескоп «Хаббл» у космосі (ФОТО)

• 14.04.2024, 19:15

Місії з обслуговування телескопа «Хаббл», які систематично здійснює NASA, вплинули на космічні польоти людей і змінили спосіб роботи астронавтів поза межами Землі

Фото NASA

Телескоп «Хаббл» — перша складна оптична обсерваторія, виведена на орбіту навколо Землі в 1990 році. Завдяки розташуванню у відкритому космосі, над атмосферою нашої планети, прилад отримує зображення набагато більшої яскравості, чіткості та деталізації, ніж наземні телескопи з подібною оптикою.

За весь час свого існування «Хаббл» здійснив більше 1,6 мільйонна спостережень, які значно поглибили знання про космос.

Після другої місії інструмент Pistol Grip Tool став звичним пристроєм, який викорстовують астронавти.

Розробка телескопа передбачала, що ремонтні роботи та модернізація вимагатимуть присутності астронавтів у відкритому космосі. Працівники NASA під час періодичних візитів забезпечували безперебійну роботу телескопа та оснащували його все більш потужними інструментами — це дозволило збільшити можливості пристрою.

Після виведення «Хаббла» на орбіту було п’ять місій для його обслуговування — у їхніх межах астронавти провели в космосі 57 днів, 15 годин, 48 хвилин і вісім секунд.

Досвід від цих місій, уплинув на космічні польоти людей і спосіб роботи поза межами планети.

Відтак дослідникам удалось адаптувати інструменти, які використовують астронавти.

Працюючи в громіздких скафандрах і жорстких рукавичках у небезпечному середовищі, складно використовувати навіть звичайні господарські прилади. Крім того, через невагомість інструменти часто відлітають, як тільки їх втрачають із поля зору.

Врахувавши досвід першої місії, у NASA розробили Pistol Grip Tool. Цей прилад дуже схожий на механічну викрутку, але має певні покращення:

• додаткову можливість попередньо встановити швидкість, кількість обертів, напрямок та інші функції для кожного окремого завдання;
  • функцію запису інформації про роботу, яка стає у пригоді під час повторної роботи на тій же ділянці.

Pistol Grip Tool уперше використали під час другої місії обслуговування «Хаббла». Тепер він — стандартний інструмент для роботи в космосі.

Джерело: NASA