Передплата 2024 «Неймовірні історії життя»

Будемо їздити в електротранспорті знову за 1 гривню 25 копійок

Щоб збільшити виручку від продажу квитків, введено новий формат контролю «зайців» — контролери заходять через усі двері

Проїзд в електротранспорті Львова подешевшав на 25 копійок: з 1,5 гривні до 1,25. Таке рішення прийняли на сесії Львівської міської ради депутати. Вони скасували рішення виконкому, яке підняло проїзд у трамваях та тролейбусах. У липні депутати уже знижували тариф, але міський голова Львова Андрій Садовий наклав вето на ухвалу, бо перевезення стануть нерентабельними. Але міські райці вдруге вдарили по тарифу.

Депутатська більшість міської ради запевняє: до такого кроку вдалися тому, що здирати з пасажирів 25 копійок — “зажирно” для “Львівелектротрансу”, оскільки нова транспортна стратегія мала принести підприємству прибутки. Також міські райці не в захваті від того, що підвищувати тариф вимагав Європейський банк реконструкції та розвитку, який виділяє кредит на оновлення доріг вздовж трамвайних маршрутів №№2 та 6.

“Я голосував “за” подолання вето міського голови, щоб таки зменшити вартість проїзду для львів’ян, — розповів “ВЗ” депутат Львівської міської ради від фракції Народний рух України Валерій Веремчук. — Депутати мають право скасовувати рішення виконкому щодо підвищення тарифів. У електротранспорті їздять малозабезпечені пасажири, для яких навіть 25 копійок — значні гроші. А “Львівелектротранс” не збідніє, якщо недоотримає їх. Насправді фінансова ситуація на цьому підприємстві не настільки критична. Кажуть, частина щоденної виручки не доходить до каси “Львівелектротрансу”. Потрібно активніше боротися із продажем підроблених квитків. Якщо буде нормальний контроль виручки, тоді можна говорити про збільшення тарифу в трамваях та тролейбусах”.

Менший тариф зажене «Львівелектротранс» у борги

Мер Львова Андрій Садовий вважає, що прийнята ухвала — це популізм, що присвячена вона старту виборчої кампанії, і тому зашкодить роботі ЛМКП “Львівелектротранс”. “Є лише два міста в Україні, де тариф у електротранспорті менший за 1,5 грн. Це — Чернівці, де вже йде процедура підняття тарифу, та Вінниця. Якщо у Львові зменшити ціну, працівники на підприємстві, водії, слюсарі будуть без зарплати. Також це призведе до негативних наслідків у співпраці з Європейським банком реконструкції та розвитку (ЄБРР), який кредитує місто та покращує стан електротранспорту. Банк не зрозуміє, якщо місто не виконуватиме взяті на себе зобов’язання ”.

Підняття тарифу на 25 копійок лише частково покращило фінансовий стан «Львівелектротрансу». Витрати на електроенергію зросли на 25%, заробітна плата збільшилась на 25%. На утримання та ремонт виробничого обладнання видатки збільшились на 50%. Підприємство ще має кредитні заборгованості. У тарифі 1,5 грн. закладена рентабельність у 10%. Новий тариф погодили в усіх інстанціях, зокрема профільних міністерствах.

За день ловлять 60 «зайців»

Відтепер пасажирів, які не хочуть платити за поїзд в електротранспорті, суттєво поменшає. Контролери, які працюють у супроводі охоронців з “Тайфуну” та “Сек’юріті”, заходять у трамвай через усі двері. Кажуть, це унеможливить втечу “зайців” з електротранспорту. Нововведення запровадили через те, що з осені збільшився пасажиропотік. Як розповів на прес-конференції начальник управління транспорту та зв’язку Львівської міської ради Микола Жук, чотири бригади контролерів, які заходять у трамвай, за три хвилини перевіряють квитки у всіх пасажирів. Тепер за день на усіх лініях ловлять по 60 “зайців”, а раніше у кілька разів менше. “Колись заходила одна група контролю, а пасажири, що не придбали квиток, встигли втекти через інші двері, — розповів пан Жук. — Новий спосіб боротьби із пасажирами, які не хочуть платити, ефективніший. Люди повинні зрозуміти, що за проїзд треба платити, бо інакше водіям не буде з чого платити зарплату”.