Передплата 2024 «Неймовірні історії життя»

Як Андрій Садовий  квиточки у трамваї роздавав 

Від 17 листопада на Сихів їздитиме довгоочікуваний трамвай.

Сихівчани нарешті дочекались давно обіцяного трамвая.

Вісім новеньких вагонів виробництва “Електрону” у четвер, 17 листопада, рушили за маршрутом №8. У перший “рейс” від кінцевої зупинки на площі Соборній вирушили один за одним три трамваї. У першому помістилося керівництво міста й області (міський голова Андрій Садовий та перший заступник голови Львівської облради Парасковія Дворянин, секретар Львівської міської ради Анатолій Забарило) та ВІП-гості - директор представництва ЄБРР в Україні Шевкі Аджунер, представник уряду Німеччини Юрген Кайнхорст, керівництво турецької фірми-підрядника “Онур”, керівництво французької компанії Egis (компанія контролювала якість робіт). У другий трамвай набилися журналісти. У третій — решта міських чиновників, депутати, дирекція ЛКП “Львівавтодор”. Голови Львівської ОДА Олега Синютки не було. Хоча, за інформацією «ВЗ», Львівська міська рада надіслала йому запрошення на трамвайні урочистості, але він не прийшов.

Перед відправленням електротранспортного засобу з площі Соборної йду в кабіну водія. Пані Ірина працює водієм трамвая двадцять років. Каже, й раніше працювала на новітньому трамваї від «Електрону». Навчилася усіх азів швидко, бо мала хороших вчителів. Питаю, з яким настроєм поїде у перший рейс на Сихів. «З позитивним, - каже водій. - Набагато комфортніше, бо все нове і нова лінія. Побільше б у місті таких маршрутів».

Міський голова всю дорогу стояв і роздавав пасажирам сувенірні квитки.
Міський голова всю дорогу стояв і роздавав пасажирам сувенірні квитки.

Журналіст “ВЗ” протиснулася у VIP-вагон, в якому їхав міський голова Андрій Садовий. Мер привітався у усіма, підбадьорив перед стартом. Андрій Іванович, до речі, всю дорогу стояв, відмовлявся сісти, навіть коли йому пропонували. І навіть сам роздавав сувенірні квитки на проїзд у трамваї. Пасажири наввипередки тягнулися до мера, щоб взяти у нього “щасливий квиточок”. У салоні не було де яблуку впасти. Кондуктор (в цій ролі був прес-секретар ЛМКП «Львівелектротранс» Антон Лягушкін) був одягнений в історичну форму австрійських часів, яку спе­ціально відтворили до урочистого старту трамвая.

Перші враження від трамвайного вагона — супер! Комфортні крісла, інформаційне електрон­не табло. Дехто з пасажирів одразу “поскаржився” - у салоні спекотно. Та добре, що салон опалюється! Бо старі львівські трамваї були “холодильниками на рейках”. По динаміку озвучують історію львівського трамвая, дитячі жартівливі вірші про електротранспорт. Однак обіцяного Wi-Fi у салоні ще не було, тож написати цей репортаж просто із салону мені не вдалося...

У салоні панував піднесений настрій. Усі вітали одне одного зі святом. Щоправда, приблизно на середині вулиці Стуса трамвай неочікувано зупинився. Що сталося? Чоловіки пожартували: «А тепер повернемося до історичних часів зародження львівського трамвая: вагон на Сихів потягнуть коні». Виявилося, трамвай зупинила група мешканців з вулиці Тернопільської, яка перекрила колію. Львів’яни переважно літнього віку вимагали створити їм саме тут трамвайну зупинку. Андрій Садовий вийшов із вагона і розрядив ситуацію, запрошуючи протестувальників проїхатися у трамваї. Дехто погодився на таку пропозицію, колію розблокували. Вже пізніше на брифінгу мер сказав, що “такі провокації-блокади планувалися на багатьох зупинках вздовж маршруту на Сихів”. Хтось мав вимагати зміщення трамвайної колії, комусь не подобається, що бракує зупинок, треба, мовляв, додати нові. За його словами, де буде технічна можливість і потреба - облаштують додаткові зупинки.

На кінцеву зупинку (площа перед кінотеатром імені Довженка) трамвай приїхав за двадцять хвилин. Там електротранспорт бурхливо вітали жителі Сихова, махали руками, фотографували вагони. Думки містян щодо проекту «Трамвай на Сихів» - позитивні: «Нарешті, це сталося!», «Боже, які ж красиві ці трамваї!», «Тепер до центру поїду не машиною, а трамваєм!». Як наголосив під час відкриття руху на новій трамвайній лінії міський голова Львова Андрій Садовий, «Трамвай на Сихів» — один із найбільших інфраструктурних проектів, реалізованих в Україні за часів Незалежності.

Колію з вулиці Стуса до Сихова прокладали близько двох років. Під час будівельних робіт змушені були поміняти дірявий колектор на вул. Угорській на новий, звести новий міст на Хуторівці, відселити ринок “Санта-Барбара”, а ще “роздути” кошторис на 9 мільйонів євро (загальна вартість проекту — 25 мільйонів євро). Відкриття “Трамвая на Сихів” тричі переносили, лінію обіцяли відкрити торік. Прокладено 11,5 кілометра колії. Згідно із розрахунками ЛКП «Львівелектротранс», із Сихова до центру Львова трамваєм можна буде дістатись за 25-30 хвилин. Спочатку маршрут пролягатиме від площі Соборної до кінотеатру імені Довженка. До кінця року трамваї курсуватимуть до кінцевої зупинки на вул. Вернадського (“Санта-Барбара”). Щодня на Сихів із інтервалом руху 5-6 хвилин курсуватимуть 13 трамваїв, сім із них — недавно придбані “Електрони”. Їздити можна буде з 6-ї години ранку до опівночі. Але у мерії виношують плани щодо цілодобової роботи “Трамвая на Сихів”.

З досьє «ВЗ»

Проект “Трамвай на Сихів” реалізовується за рахунок кредиту від Європейського банку реконструкції та розвитку (ЄБРР) - 12 млн. євро, гранту німецького уряду - 5 млн. євро, технічної допомоги ЄС - 1,5 млн. євро та за кошти з міського бюджету — 8,850 млн. євро. Будівництво трамвайної колії на Сихів передбачено у Генеральному плані Львова.

Фото автора

Схожі новини