Передплата 2024 ВЗ

«Маски-шоу» в офісах турецького «Онуру»

Шукають 50 мільйонів євро, проплачені іспанській фірмі, яка обіцяла облаштувати дорогу Броди – Стрий

У київському та львівському офісах турецької дорожньої компанії “Онур” одночасно відбулися обшуки з вилученням документів. “Маски-шоу” за участі спецпідрозділу СБУ “Альфа” відбулися у середу, 6 квітня. Були вилучені фінансові документи про нібито розкрадання бюджетних коштів на ремонт доріг на Львівщині. Головний інженер львівського офісу компанії “Онур” Віктор Онищук підтвердив журналісту “ВЗ”, що в цьому офісі було проведено обшуки. “Обшуки і вилучення документів були, - сказав Віктор Онищук. - Вони не мають претензій до нашого будівництва — бруківки, цементу. Їх цікавлять лише фінансові документи, тому їх і вилучали”.

У прес-службі прокуратури Львівської області нам повідомили, що справою займається Генеральна прокуратура України. Однак там не вдалося отримати оперативного коментаря. У прес-службі Управління СБУ у Львівській області “ВЗ” повідомили, що кримінального провадження щодо “Онуру” у них немає. Можливо, зареєстровано провадження у Генеральній прокуратурі України, а львівські співробітники СБУ можуть бути залучені до обшуків і вилучення матеріалів.

За інформацією компетентного джерела “ВЗ”, швидше за все, ситуація лежить у площині з’ясування стосунків між комерційними структурами на загальноукраїнському рівні. Посадові особи Львівщини до цього стосунку не мають. Хоча і йдеться про ремонт дороги Броди-Стрий. Як повідомляла ще у січні 2014 року прес-служба Укравтодору, “вперше в Україні до експлуатаційного утримання доріг залучено приватну компанію, що отримуватиме оплату своїх послуг не за виконані обсяги робіт, а за експлуатаційний стан автомобільної дороги - після приведення її у відповідність до необхідного рівня експлуатації”. Переможцем відповідного тендеру у 2013 році стала іспанська компанія Elsamex S.A. Вона мала здійснювати експлуатаційне утримання ділянки автомобільної дороги М-06 Київ-Чоп від Бродів до Стрия протягом семи років. Згідно з умовами контракту, іспанська компанія мала не лише виконати капітальний ремонт двох об’єктів, розташованих на цій ділянці (обхід Олеська також обхід Гамаліївської дамби), а також влаштувати додаткове освітлення, облаштувати пункти вагового контролю, встановити метеостанції. ремонтні роботи мали розпочатися навесні 2014 року.

Однак у серпні 2014 року Укравтодор розірвав контракт із іспанською фірмою. За словами голови дорожнього відомства Сергія Підгайного, офіційною причиною розірвання контракту стало незадовільне виконання підрядником контрактних зобов’язань. Справа не пішла далі аналізу проб шарів покриття і проектування окремих місць ділянки. “1 липня 2014 року Європейському банку реконструкції та розвитку, який фінансує цей проект, було скеровано лист-прохання надати своє “не заперечую” на розірвання контракту, укладеного з іспанською фірмою, - цитує слова керівника Укравтодору інформаційний портал “Транспортний бізнес”. - А також на підписання нової угоди з учасником тендеру, який запропонував другу за ціною тендерну угоду — турецькій компанії ONUR Taahhut Tasimacilik”. 15 серпня 2014 р. голова Укравтодору Підгайний і керівник компанії ONUR TaahhutTasimacilik Онур Четинджевіз уклали угоду на виконання робіт у рамках пілотного проекту експлуатаційного утримання ділянки автодороги М-06 Київ - Чоп (від Бродів до Стрия). Вартість підписаного контракту — близько 50 мільйонів євро. Натомість, за словами джерела “ВЗ”, Укравтодор на той час уже проплатив іспанській фірмі певні кошти за роботи. Фінансові папери щодо цього і шукають в офісах “Онуру”...

Схожі новини