Інстаграмер – хобі чи нова професія?

Українські блогери розповіли «ВЗ», як заробляти на бажанні людей хвалитися своїм життям та заглядати у чуже.

Сучасні технології дуже спрощують наше життя. Не треба чекати ранкової газети, аби дізнатися найсвіжіші новини, – варто на смартфоні переглянути популярні сайти. Не потрібно чекати листів поштою понад тиждень – електронні приходять за кілька секунд.  А ті, хто користується популярним додатком Instagram, можуть спостерігати за життям інших  людей та виставляти напоказ своє…

Соціальну мережу Instagram створили у жовтні 2010 року американці зі  Сан-Франциско Кевін Систром та Майк Крігер.  Це такий собі електронний фотоальбом, де виставляють найцікавіші, найкращі фотографії. У  грудні 2016  року кількість активних  користувачів  Instagram сягнула 600 млн. Причому 100 млн. зареєструвалися протягом  половини 2016  року.

Та за допомогою Instagram можна не лише ділитися власними світлинами та особистими історіями, а й заробляти. Якщо у вашому профілі понад 5 тисяч підписників – очікуйте повідомлень від маленьких косметичних компаній чи інтернет-магазинів щодо співпраці. Зазвичай вони пропонують бартер: ви отримуєте їхній товар у подарунок, а натомість пишете коротенький відгук про продукцію. Відтак рекламуєте її своїм “фоловерам”. Крім цього, можна заробити на рекламі інших акаунтів.  Достатньо викласти фото та позначити на ньому сторінку замовника реклами. Такі пости можуть коштувати від 200 гривень до   1000 гривень за добу. Вартість залежить лише від популярності сторінки, яка поширює рекламу. Якщо підписники активні (коментують фото, поширюють їх), то такі профілі  «приречені» на успіх.

Тож хто вони — популярні  інстаграмери України?

Ірина, Київ (@ klaire_kipley): «Заради  унікального кадру готова лежати на асфальті о шостій ранку серед побитих яєць»

Свій профіль дівчина створила у 2013 році. “Кожне моє фото несе у собі якусь історію. Заради унікального кадру готова лежати на асфальті о шостій ранку серед побитих яєць. Або прикладати до лоба льодяний ріжок з морозива, щоб бути схожою на єдинорога”, — з усмішкою розповідає Ірина.

Дівчина любить перевтілюватися у різні образи, до прикладу, брутальна Сейлор Мун (героїня мультфільму). Ірина докладає чимало зусиль, щоб не втрачати уваги користувачів та залучити нову аудиторію. За її словами,  може годинами сидіти за обробкою лише одного кадру.  Натхнення знаходить у всьому, що впадає їй у вічі. На нову ідею можуть підштовхнути випадково почута пісня, фільми, гарні краєвиди, навіть кошик з продуктами.

Сьогодні в Ірини понад 65 тисяч користувачів-підписників.  Вже  заробляє на своєму акаунті: рекламує профілі та косметику у своєму Інстаграмі. Такі рекламні пости  публікує кілька разів на тиждень та запевняє, що це досить прибуткова справа.

Тим, хто починає свою інстаграм-кар’єру, радить бути відвертим зі своєю аудиторією.  Каже, останнім часом  великої популярності набувають профілі, фото яких зроблені в одній кольоровій гамі.

Христина, Львів (@sala4ka):   «У мене бірюзова хвороба»

Понад рік Христина наповнює галерею свого профілю в одному кольорі — бірюзовому.  “До бірюзової хвороби у моєму профілі мала понад тисячу звичайних світлин. Було  боляче видаляти такі близькі серцю світлини, адже кожне фото — наче машина часу”, — каже Христина. Свого часу заради гарного знімка вмовила охоронця, що охороняв одне з івано-франківських озер, пустити її на закриту територію.  Відтоді в її акаунті  з’явилась фотографія з бірюзовим човником.

“Проте пошук цікавих місць для фото – справа непроста”, — пояснює інстаблогер. Каже, що завдяки своїй любові до бірюзового кольору часто отримує запрошення на різні закриті заходи, адже її акаунт вже знає 23 тисячі людей. “Якщо  маєте особистий профіль і  хочете отримувати від нього прибуток, стежте за акаунтами, які приносять вам естетичне задоволення. Коли  дивимось на щось прекрасне,  і самому хочеться створити унікальну світлину”.

Тетяна,Тернопіль (@tanyaprentkovych): «Вагітно-популярна»

Особливої популярності набувають профілі “інстаграмерів-матусь”. Це жінки, які виставляють зворушливі фото своїх дітей,  діляться власним досвідом, розповідають цікаві історії зі сімейного життя.

Профіль Тані був створений у 2012 році. Та активним “інстаграмером” дівчина стала під час вагітності.  До вагітності на профіль Тані було підписано 10 тисяч користувачів, але після того, як вирішила не приховувати свого стану від фоловерів, їх кількість різко зросла. Акаунт майбутньої матусі перетворився у щоденник вагітної.

Таня  вигадала окремий гештеґ #мої40тижнів. Гештеґ  – це невеликий текст зі символом «решітка», який полегшує пошук фото та постів з потрібною інформацією. За її цікавим станом віртуально спостерігало понад 60 тисяч людей. “Найпопулярнішим  стало фото, де наш пес Барбур облизував мій живіт під час вагітності.  Довелось намастити живіт медом, аби вийшло таке миле фото”, — з теплом розповідає Таня.

Тисячі користувачів Інстаграм чекали народження маленького Івана. Ім’я для сина Таня обирала разом зі своїми фоловерами. Цього зіркового малюка знає вже понад 73 тис. користувачів. Окрім власної сторінки, Таня веде ще дві, які пов’язані з її бізнесом. За допомогою додатку  Instagram користувачі дізналися про заклад харчування, який належить Тані. Вони можуть просто поставити гештеґ   або позначити сторінку закладу на фото та розповісти про нього своїй аудиторії. Кількість відвідувачів закладу постійно зростає, а з ними й прибуток.

Instagram у початковому варіанті був призначений лише для айфонів, але згодом розробники вирішили поширити додаток і на інші операційні системи. Тепер цією соціальною мережею можуть користуватися абсолютно всі власники смартфонів.

Вподобали цей додаток не лише звичайні українці, а й політики, зірки та навіть традиційні  ЗМІ. На сторінці президента України Петра Порошенка  -  85 тисяч фоловерів. У своєму профілі президент розміщає світлини з різних зустрічей та відеопривітання. Зірки шоу-бізнесу надають більшу перевагу відео та фото з різних концертів та прямим трансляціям.  Відома українська співачка Тіна Кароль, будучи членом журі на конкурсі «Голос країни», часто викладає в Інстаграм відео з прямих ефірів. А телеведуча Катя Осадча часто ділиться знімками з особистого життя. Наприклад, виставляє світлини, де вона без макіяжу.

 «Багато людей користуються додатком Instagram, аби отримати  схвалення від оточуючих.  Люди хочуть здаватись кращими, ніж є насправді, — пояснює психолог Софія Влох. — Відтак стають залежними від свого смартфону, який не випускають з рук. Людина витрачає на  перегляд стрічки (тобто чужих фото) чи не увесь вільний час. А також постійно стежить за своєю сторінкою, дивиться, хто їй лайкнув фото, чи є нові підписники. Це вже стає психологічною проблемою».