Передплата 2024 «Добрий господар»

Левко ПРОКІПЧУК: «Я не запрошував із Києва представників „Авто Євро Сили“ і не оплачував їм готель»

Після скандального звільнення начальника Львівської митниці журналіст «ВЗ» з’ясовувала, що він робитиме далі і яке підгрунтя цього кроку

Начальник Львівської митниці ДФС Левко Прокіпчук написав заяву на звільнення, але наразі залишається на своїй посаді. «Я далі працюю. Не знаю, яка буде реакція керівництва на мою заяву», — сказав Левко Прокіпчук журналісту «ВЗ». Адже погодити відставку має глава відомства у Києві. А там і своїх відставок не бракує: в. о. голови Державної фіскальної служби Мирослав Продан написав заяву на звільнення, а Кабмін 5 вересня погодив її.

Нагадаємо, 3 вересня львівські активісти, що входять до Громадської ініціативи «Рух за людські права», зайшли в кабінет до начальника Львівської митниці Левка Прокіпчука і таки дотиснули його, аби написав заяву на звільнення. Перед тим активісти усе літо пікетували митницю, вимагаючи оголосити прозорий конкурс на посади керівництва та начальників митних постів, наголошуючи, що так борються із корупцією і хабарництвом на митниці. Тиснути на самого Прокіпчука не могли, бо він більше року перебував у відпустці за власний рахунок (як пояснив, за сімейними обставинами).

Ситуацію зі звільненням «ВЗ» детально висвітлював у тижневому номері «ВЗ» (6−12 вересня, «Хотілось би вірити, що поява громадських активістів чудодійним чином впливає на черги на кордоні…»). Прокоментувати нам факти, викладені у тій статті, Левко Прокіпчук не мав можливості, бо саме в той час, коли верстався номер, у нього в кабінеті сиділи кількадесят громадських активістів. «У принципі у статті усе коректно, лише дві речі не відповідають дійсності. Я не запрошував із Києва представників „Авто Євро Сили“ і не оплачував їм готель, — сказав Левко Прокіпчук. — А також не було такого, щоб мені напередодні хтось дзвонив із центрального відомства і казав, щоб я писав заяву на звільнення. Моя відставка жодним чином не пов’язана із тим, що керівник Державної фіскальної служби Мирослав Продан написав заяву на звільнення».

— Пане Левку, як сталося, що активісти «Авто Євро Сили» після розмови з вами пішли розбиратися до начальника Західного регіонального управління Держприкордонслужби генерал майора Володимира Єгорова?

— Я сказав їм (і це є на відео), що питання перетину кордону автомобілями з іноземною реєстрацією не належить до компетенції митниці. Вони хочуть, щоб їм повернули попередній порядок перетину кордону, коли вони після здійснення паспортного контролю не заїжджали на територію сусідньої держави, а розверталися і в’їжджали назад в Україну. Я їм пояснював, що це питання не до митниці. І все. Це мають бути зміни до Митного кодексу, які затверджує Верховна Рада. Однак, прочитавши вашу статтю, я зрозумів, що мусив попередити прикордонників, що «Євросила» йде до них. Щоб вони краще порозумілися із керівником Західного регіонального управління ДМСУ. Бо так виходить, через ту річ могли бути проблеми.

— Чому далі є черги на пунктах пропуску?

— Зараз на Угринові, Раві та Шегинях — незначна черга, на Краківці — достатньо велика (наша розмова відбувалася у четвер, 6 вересня, о 8.30 ранку. — Авт.). Це не тільки за рахунок автомобілів на іноземній реєстрації. Якщо, наприклад, забрати транзитні автомобілі, справді буде менше машин. Коли з 1 січня внесли зміни в податковий кодекс щодо обмеження так званих човникових перевізників, кількість транспортних засобів значно зменшилася. Небагато, на 3−4%, але зменшилися.

— Але зараз теж є черги…

— Треба розуміти, що пункти пропуску були проектовані під певну кількість транспорту. Тривалий період часу їх не реконструювали, не збільшували пропускну спроможність. Щороку (крім цього року), кількість транспорту, що проїжджала, зростала приблизно на 10%. Тут далася взнаки і угода про безвіз. Люди зараз мають можливість їхати за кордон більше, ніж колись, і цим користаються. Тобто щоб не було черг, треба будувати більше пунктів пропуску.

— Раніше багато казали про експеримент: кошти від перевиконання митних надходжень на Львівщині йдуть на ремонт доріг. Дороги активно ремонтувалися. Зараз про це чомусь не говорять

— Експеримент триває і дає добрі результати. Наприклад, у серпні, було перевиконання митних надходжень на 150 мільйонів грн. Кінцеву суму, яка надійде на дороги, поки що не можу сказати. Але це є найбільше перевиконання з початку року. Просто за рахунок того, що ми два роки суттєво перевиконували індикативні показники митних надходжень, то на цей рік нам ці індикативи підвищили. Хто добре виконував торік — отримав цього року більше завдання. Хто не виконував — отримав менше…

Схожі новини