Передплата 2024 «Добра кухня»

Як путінські диверсанти знищили українське літакобудування, а хто тепер хоче знищити його майбутнє?

Деякий час моє життя було пов’язане з українським літакобудуванням. Правда, безпосередньо до проєктування і виготовлення літаків стосунку не мав, оскільки займався юридичними і міжнародно-правовими питаннями, будучи віцепрезидентом Д П Антонов, але мав прямий стосунок до розвитку української авіації

Не можна сказати, що в 2014—2016 роках був якийсь прорив в літакобудуванні, але в той період ще продовжувався випуск серійних літаків і навіть був створений і відправлений в небо новий перспективний АН 178, а також почалася робота зі створення літака АН 132. В той період підприємство ще мало колосальні перспективи і надію на своє відродження. Були укладені серйозні контракти, і почали реалізовуватись потужні міжнародні зв’язки, які могли змінити українську авіацію і значно підсилити обороноздатність країни. Але усі ці перспективи і потужні ділові контакти з багатьма країнами світу у налагодженні спільного виробництва нової авіаційної техніки закінчились в один день — коли легендарний авіаконструктор і президент Д П Антонов Дмитро Ківа, спочатку був оббреханий, а потім звільнений і замість нього був призначений провінційний автодилер.

З цього моменту почалось остаточне знищення української авіації і її флагмана — Д П Антонов.

Це вже зараз я повною мірою усвідомлюю, що його звільнення було ворожою диверсією, оскільки український патріот не потрібний був путінській агентурі на чолі такого важливого підприємства, якому у планах наших ворогів належала надзвичайно важлива роль. Ворожа агентура, без сумніву, доклала максимальних зусиль, щоб на чолі цього підприємства був необхідний їм керівник. Адже зараз уже усім ясно, що летовище в Гостомелі, яке належить Д П Антонов, повинно було відіграти вирішальну роль у захопленні Києва і знищенні політичного керівництва української держави. Саме на летовище у Гостомелі повинні були приземлитись у повному спорядження передові, найбільш підготовлені російські десантні війська: ціла дивізія повітряно-десантних сил, вона і повинна була здійснити основну роботу із захоплення України.

Тому і зрозуміло, що такі керівники, як Дмитро Ківа ворогам не були потрібні. Дмитро Ківа ніколи не допустив би, щоб такий важливий стратегічний об’єкт був без надійної охорони і фактично відкритий для ворога. І щоб на летовищі підприємства була знищена гордість українського народу «Мрія» і цілої низки інших потужних літаків.

Тепер вже очевидно, що саме ця ж агентура не допустила, щоб на Д П Антонов було налагоджено виробництво важких ударних БПЛА і сучасних літаків для оборони.

Ніхто не повинен сумніватись, що підприємство, яке створило і виготовило найбільший у світі літак «Мрія» було здатне запустити у серійне виробництво БПЛА нового покоління, які могли істотно вплинути на хід російської агресії. Творчий колектив Д П Антонов був здатний створити найбільш сучасні і ефективні, як важкі ударні, так і тактичні, БПЛА.

Нещодавно легендарний авіаконструктор Дмитро Ківа повідомив мені страшні речі. Виявляється, знищення українського літакобудування їм, мабуть, замало, а тепер вирішили знищити під корінь саму можливість відродження української авіапромисловості.

Про що йде мова. Дмитро Семенович зазначає: «Звертаюсь до Вас у зв’язку з новими введеннями щодо спеціалізації в Харківському національному аерокосмічному університеті ім. М. Є Жуковського «ХАІ», які можуть знищити в Україні вищу авіаційну освіту та аерокосмічну галузь. Міністерство науки і освіти пропонує виключити спеціальність «Авіаційна та ракетно-космічна техніка» з Переліку знань та спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти в «ХАІ». Вищеназвану спеціалізацію пропонується включити в спеціальність «Машинобудування і приладобудування».

Звертаю увагу на наступне: авіаційно-космічна галузь — це в першу чергу не «машинобудування», а розробка, побудова дослідних зразків, випробування і сертифікація складної польотної техніки. Завдяки цим розробкам українські підприємства створили одні із найкращих в світі літаки Ан-2, Ан-12, Ан-124, Ан-225, Ан-158, Ан-178 та багато інших, а їх «будування» відбувалось також і на підприємствах інших країн (Польща, Китай, Іран, росія, Узбекистан). Аналогічно розроблялися та вироблялися двигуни та ракетно-космічна техніка.

Видатний український авіаконструктор та мій вчитель О. К. Антонов, протягом багатьох років очолював кафедру конструкції літакобудування «ХАІ».

Спеціалізація та фаховий рівень випускників «ХАІ» дозволяють створювати та виробляти в Україні сучасні літаки, що не поступаються характеристикам славнозвісних F16, на які очікують в Україні.

Випускники «ХАІ» в Україні можуть створювати складну ракетно-космічну техніку та її системи керування, які розробляють і виробляють на українських підприємствах. Важливою зброєю сучасних війн стали безпілотні повітряні літальні апарати (БПЛА), які можуть створюватись та вироблятись на деяких фірмах України, завдяки знанням, отриманим їх фахівцями в «ХАІ».

На сьогодні вже не є проблемою створення українських БПЛА, характеристики яких перевищують досягнуті. Все вищезазначене дає підстави для того, щоб спеціалізація «Авіаційна та ракетно-космічна техніка» була однією з головних в «ХАІ», а до її складу, при необхідності, могла би входити спеціальність «Машинобудування і приладобудування».

Привертаю вашу увагу до того, що в світі існує не більше 8 країн, які мають повний цикл розробки, виробництва авіаційної та ракетно-космічної техніки, двигунів, систем керування і обладнання до них. Серед них і наша Україна, при цьому основна частина фахівців готувалася в «ХАІ». Фашистська росія, яка почала війну з нами, саме прагне того, щоб Україна не мала таких можливостей.

Можу припустити, що виключення в «ХАІ» спеціалізації «Авіаційна і ракетно-космічна техніка» є першою частиною руйнування авіакосмічної промисловості України, і робиться це, можливо, на замовлення кремля".

Мені видається, що аргументація видатного українського авіаконструктора, переконлива.

Щось додавати до того, що сказав знаний фахівець — не потрібно.

Сподіваюсь, що і Міністр освіти і науки України, і Уряд України візьмуть до уваги занепокоєння Героя України, професора, академіка НАН України, легендарного Генерального авіаконструктора, який разом з Олегом Антоновим та Петром Балабуєвим і створили Українську авіаційну галузь і видатні літаки, які і сьогодні є неперевершеними у світі, і не допустять реалізацію цих шкідливих пропозицій, які неодмінно призведуть до втрати творчого і кадрового потенціалу авіаційно-космічної галузі, яка після нашої Перемоги, неодмінно відродиться.