«Шефе, на годинник дивилися? По роботі!»
Новий закон у Австралії: працівники можуть не відповідати керівникам, якщо ті турбують їх у позаробочий час
Як інформує ВВС, у Австралії вирішили полегшити життя працівникам, яким після завершення їхнього робочого дня доводиться відповідати на телефонні дзвінки своїх керівників або ж реагувати на їхні текстові повідомлення у месенджерах.
Згідно з «правом на вимкнення», австралійські працівники можуть тепер за бажання ігнорувати спілкування зі своїми начальниками у позаробочий час, не побоюючись службових наслідків. Закон не забороняє працедавцям «наярювати» працівникам після роботи, але ті, якщо захочуть, можуть не відповідати своїм шефам — крім тих випадків, коли таку поведінку визнають необґрунтованою.
Але хто саме це визначатиме? На Зеленому континенті «розрулювати» спірні ситуації, що можуть виникати у ході спілкування шефів і підлеглих, доручили спеціальному органу — Австралійській комісії щодо добросовісної роботи (FWC).
Якщо Комісія визначить, що дії працівника, який після роботи не захотів відповісти шефові, були обґрунтованими, то може наказати керівникові, аби той більше не намагався контактувати з підлеглим у позаробочий час. А якщо FWC уважатиме відмову працівника від відповіді шефу необґрунтованою? То може зобов’язати працівника відповісти начальнику. Чесно кажучи, важко уявити, як усе працюватиме на практиці… Попри це, штрафи FWC може «впаяти» нівроку: працівникові - до 19 тисяч австралійських доларів, а компанії - аж до 94 тисяч.
Австралійські профспілки новий закон сприйняли позитивно. «Це забезпечить працівникам кращий баланс між роботою і особистим життям», — заявили в Австралійській раді профспілок. Привітав новий закон і експерт із ринку праці Джон Гопкінс (Технологічний університет Свінберна). «Будь-яка компанія, де працівники краще відпочивають і мають кращий баланс між роботою і особистим життям, матиме співробітників, які менше хворітимуть і не захочуть піти з цієї компанії до іншої, — розповів Джон Гопкінс BBC News. — Усе, що приносить користь працівнику, також приносить користь працедавцеві».
А що думають самі співробітники компаній? (За даними дослідження, оприлюдненими торік, у середньому австралійський працівник аж 281 годину на рік працює безоплатно й понаднормово).
«Цілими днями багато часу проводимо в наших телефонах, „сидимо“ в електронній пошті, — розповів Reuters працівник рекламної галузі. — У такій ситуації відімкнутися справді важко… Тож дуже важливо, що нарешті матимемо таке право». А ось думка співробітника фінансової компанії: «Це чудова ідея, сподіваюся, це приживеться. Але, чесно кажучи, сумніваюся, що це приживеться в нашій галузі».