Передплата 2024 ВЗ

Німці рвонули по бензин до Польщі

Бо літр пального там дешевший аж на 65 євроцентів

Із 1 лютого у Польщі знижено ПДВ (податок на додану вартість) на основні продукти харчування й пальне. У такий спосіб Варшава хоче стримати зростання цін. Антиінфляційний задум уряду Польщі вплинув і на сусідню Німеччину, зокрема її східні землі. На автозаправках ФРН уже кілька тижнів фіксують цінові рекорди, тому чимало німецьких водіїв заправляються у Польщі, де бензин і солярка коштують менше. Зараз, після зниження ПДВ, пальне на польських АЗС стало ще дешевшим. А відтак машин із ФРН там побільшало.

Уже через кільканадцять годин піс­ля зниження у Польщі ПДВ німець­кі ЗМІ цитували власника одні­єї з берлінських АЗС. Той був у розпачі: “Мені телефонують мої колеги, не зна­ють, що їм робити”... Із 1 лютого у Поль­щі подешевшало пальне, і на АЗС у Схід­ній Німеччині клієнтів поменшало аж на 70%.

Як повідомило німецьке Radio Berlin-Brandenburg, через зниження у Польщі ПДВ на пальне з 23% до 8%, його літр подешевшав там із близько 1,3 євро до близько 1,1 євро. Тож літр бензину чи солярки коштує зараз у Польщі на 60-65 євроцентів дешевше, ніж у Німеччи­ні. Заллєш у Польщі 30 літрів – зеконо­миш не менше ніж 18 євро. Навіть якщо до польської АЗС і назад проїхати сто кі­лометрів, все одно будеш у виграші.

Як вважає голова Північно-Схід­ної асоціації автозаправних станцій (об’єднує АЗС у землях Берлін і Бран­денбург) Ганс-Йоагім Рюлєман, кілька­сот німецьких АЗС, розташованих по­близу кордону з Польщею, можуть “не вижити”. “Ситуація ще ніколи не була на­стільки поганою, – каже Рюлєман. – Чи­мало власників АЗС думають про те, аби призупинити роботу”. Власник АЗС у ні­мецькому Еберсвальде (30 км від поль­ської Цедині) Райнер Штремпель каже, що розуміє співвітчизників, які хочуть платити за заправку своїх автівок наба­гато менше. Але, зізнається, зараз йому та його колегам йдеться вже “про існу­вання”...

За словами Рюлємана, на продажу пального власники німецьких АЗС за­робляють зараз украй мало. “Після від­рахування усіх податків і витрат АЗС отримує чистий прибуток у розмірі 1,1 євроцента за літр проданого пального”, – констатує фахівець. Тож бензин і “ди­зель” для АЗС не так джерело прибутків, як товари, що приваблюють клієнтів. Які витрачають свої гроші на закуски, напої, газети, журнали й солодощі... Але якщо немає клієнтів, то й каву на АЗС не про­даси.

...Минулого тижня літр бензину “су­пер” коштував у Німеччині 1,74 євро, а літр солярки – 1,66 євро. “Дорожче не було ще ніколи”, – констатує портал RBB24. За його даними, з грудня 2020 року вартість пального у ФРН зросла на понад 40 євроцентів за літр.

За даними опитування, проведеного Інститутом досліджень Forsa на замов­лення Федеральної асоціації споживачів, 61% німців стурбований зростанням цін на пальне. Як наслідок, 40% німецьких водіїв планують частіше залишати ма­шину вдома й користуватися велосипе­дом, автобусом чи потягом. 7% німець­ких власників автівок кажуть, що хочуть їх продати. І тільки 24% опитаних відповіли, що теперішнє подорожчання пального їх узагалі не турбує.

Читайте також: На німецьких автозаправках - цінові рекорди

Схожі новини