На місці Смоленської трагедії «знайшли» сліди вибухівки...

Польські експерти виявили сліди вибухівки на рештках літака Ту-154, який розбився під Смоленськом у 2010-му, написала газета Rzeczpospolita з посиланням на генпрокурора Польщі Анджея Серемета. Сам Серемет цього не коментував, а глава військової прокуратури Варшави Іренеуш Шельонг заперечив дані газети: «Експерти з прокуратури, які зараз досліджували рештки Ту-154, не знайшли ані тротилу, ані жодної іншої вибухівки. Газета подала або викривлені дані, або відверто неправдиві». Пізніше у редакції визнали: висновок про сліди вибухівки зробили передчасно...

Rzeczpospolita написала, що на 30 пасажирських сидіннях, у місці з’єднання крил літака з фюзеляжем Ту-154, та на землі серед уламків польські експерти знайшли сліди тротилу і нітрогліцерину. Видання написало, що повторну експертизу провели місяць тому, бо польську сторону не влаштували висновки російського експерта-вибухотехніка. Старе дослідження (на місці катастрофи і решток літака) провели польські слідчі, але наданих їм матеріалів було замало для однозначних висновків. Для повторної експертизи використали сучасніше обладнання. Газета написала, що, за однією з версій, вибухівка на місці катастрофи опинилася від боєприпасів, що залишилися там із часів Другої світової війни, коли в околицях Смоленська йшли важкі бої. За іншою версією, сліди вибухівки на місці аварії були через те, що там тривалий час був полігон, на якому випробовували зброю. Під час катастрофи рештки вибухівки нібито потрапили назовні та в середину літака... Із Варшави Ту-154 вилітав «чистим» — його перевіряли кінологи.

Днями під Варшавою знайшли повішеним у власному домі одного з ключових свідків Смоленської катастрофи — бортінженера польського Як-40 Ремігіуша Муся. Поліція вважає, що це було самогубство. Мусь був у кабіні літака Як-40, який сів за годину до трагедії в аеропорту «Смоленськ-Північний». Через бортову радіостанцію він слухав переговори екіпажу фатального рейсу зі смоленським диспетчером. Мусь казав, що черговий дозволив президентському літаку знизитися до «висоти прийняття рішення» у 50 м, попри густий туман. За офіційною версією, диспетчер не дозволяв знижуватися більш як на 100 м. Згідно зі свідченнями Муся, Як-40 перед цим теж дозволили знизитися до 50 м.

Літак Ту-154 Леха Качинського розбився під Смоленськом вранці 10 квітня 2010-го. Під час посадки літак зачепився за верхівки дерев в умовах поганої видимості. Загинули 96 осіб. Серед них президент Польщі Лех Качинський, його дружина та представники керівництва Польщі.

Схожі новини