Передплата 2024 «Неймовірні історії життя»

Створили електричні квадроцикли для армії

Війна змусила групу київських умільців перейти на випуск продукції, яка сьогодні вкрай потрібна для фронту. На замовлення ЗСУ вона виготовила перший десяток квадроциклів Crafter Himaks з електричними двигунами. Воюватимуть ці бойові машини на донецькому напрямку

Електроквадроцикл для ЗСУ. Фото з архіву Максима Гуза.
Електроквадроцикл для ЗСУ. Фото з архіву Максима Гуза.

Рухаються майже беззвучно

Кияни створили армійський квадроцикл на базі цивільних моделей, які випускали для ді­тей та дорослих.

— Військовим була потріб­на машина, що тихо пересу­вається, і на ній можна пере­возити декількох бійців, у тому числі поранених, та боєкомп­лект, — говорить керівник про­єкту Максим Гуз. — Ми вихо­дили з цих вимог, створюючи власну модель. Наш квадро­цикл їздить так тихо, що коли наздожене, скажімо, на про­гулянці у парку маму з немов­лям у візочку, то ніхто з них точно нічого не почує. Адже за­стосували інженерне рішен­ня, яке забезпечує майже без­звучну передачу обертального руху. Єдине, що може «виказа­ти» квадроцикл, — тріск злама­них гілок під колесами.

Отож завдяки такій розроб­ці українські бійці мають мож­ливість майже у повній тиші здійснювати рейди в тил во­рога для виконання бойових завдань. Зовсім недавно ці ж умільці спроєктували електро­квадроцикл з дахом.

— Досить на нього накинути маскувальну сітку під деревом — і жодні ворожі безпілотники його не побачать, — продовжує розмову Максим. — Вночі чи ввечері на режим світломаску­вання квадроцикл переходить майже миттєво — на маленько­му дисплеї з кількома шарами тонувальної плівки виводить­ся необхідна інформація для водія. Тож транспортний засіб перетворюється на «невиди­му» хатинку на колесах. І наші бійці отримують можливість перепочити у повній безпеці чи перечекати якийсь час у пев­ному місці. Крім того, дах захи­щатиме їх від сонця чи негоди.

Цей квадроцикл з легкіс­тю долає будь-яке бездоріж­жя, де звичайні армійські ван­тажівки не пройдуть. Якщо ж раптом зав’язне у багнюці, то навіть один боєць зможе його витягнути чи пересунути у по­трібне місце.

Без підзарядки їде 180 кілометрів

Рух машини забезпечують аж два акумулятори.

— Вони — знімні, можуть ви­конувати роль павербанків та прикурювачів, — зауважує Максим. — Можна їхати або на першому, або на другому. За умови повного завантаження машина може подолати на од­ному заряді акумуляторів до 180 кілометрів. Якщо її укомп­лектувати третім акумулято­ром, то пробіг збільшиться до 250 кілометрів.

За словами Максима, ква­дроцикл спроєктовано із запа­сом ходу. Бо ж вимоги військо­вих були скромнішими: щоб можна було проїхати 40−50 кі­лометрів в один бік і стільки ж назад. Максим також поділив­ся планами розробників: вони працюють над тим, щоб оснас­тити квадроцикл сонячною па­неллю. За дві години вона під­зарядить акумулятор так, що машина зможе додатково про­їхати не менш ніж 20 кіломе­трів. Звісно, якщо довше його заряджати, то, відповідно, до­вший шлях проїде квадроцикл.

Коштує такий квадроцикл з двома акумуляторами 430 ти­сяч гривень. Фахівці ствер­джують, що він здатний повер­нути піхоті її головну перевагу — маневреність, мобільність та «невловимість». Звичайно, це дасть можливість нашим бій­цям ефективніше винищувати тили ворога та руйнувати його логістику.

Схожі новини