Створили електричні квадроцикли для армії
Війна змусила групу київських умільців перейти на випуск продукції, яка сьогодні вкрай потрібна для фронту. На замовлення ЗСУ вона виготовила перший десяток квадроциклів Crafter Himaks з електричними двигунами. Воюватимуть ці бойові машини на донецькому напрямку
Рухаються майже беззвучно
Кияни створили армійський квадроцикл на базі цивільних моделей, які випускали для дітей та дорослих.
— Військовим була потрібна машина, що тихо пересувається, і на ній можна перевозити декількох бійців, у тому числі поранених, та боєкомплект, — говорить керівник проєкту Максим Гуз. — Ми виходили з цих вимог, створюючи власну модель. Наш квадроцикл їздить так тихо, що коли наздожене, скажімо, на прогулянці у парку маму з немовлям у візочку, то ніхто з них точно нічого не почує. Адже застосували інженерне рішення, яке забезпечує майже беззвучну передачу обертального руху. Єдине, що може «виказати» квадроцикл, — тріск зламаних гілок під колесами.
Отож завдяки такій розробці українські бійці мають можливість майже у повній тиші здійснювати рейди в тил ворога для виконання бойових завдань. Зовсім недавно ці ж умільці спроєктували електроквадроцикл з дахом.
— Досить на нього накинути маскувальну сітку під деревом — і жодні ворожі безпілотники його не побачать, — продовжує розмову Максим. — Вночі чи ввечері на режим світломаскування квадроцикл переходить майже миттєво — на маленькому дисплеї з кількома шарами тонувальної плівки виводиться необхідна інформація для водія. Тож транспортний засіб перетворюється на «невидиму» хатинку на колесах. І наші бійці отримують можливість перепочити у повній безпеці чи перечекати якийсь час у певному місці. Крім того, дах захищатиме їх від сонця чи негоди.
Цей квадроцикл з легкістю долає будь-яке бездоріжжя, де звичайні армійські вантажівки не пройдуть. Якщо ж раптом зав’язне у багнюці, то навіть один боєць зможе його витягнути чи пересунути у потрібне місце.
Без підзарядки їде 180 кілометрів
Рух машини забезпечують аж два акумулятори.
— Вони — знімні, можуть виконувати роль павербанків та прикурювачів, — зауважує Максим. — Можна їхати або на першому, або на другому. За умови повного завантаження машина може подолати на одному заряді акумуляторів до 180 кілометрів. Якщо її укомплектувати третім акумулятором, то пробіг збільшиться до 250 кілометрів.
За словами Максима, квадроцикл спроєктовано із запасом ходу. Бо ж вимоги військових були скромнішими: щоб можна було проїхати 40−50 кілометрів в один бік і стільки ж назад. Максим також поділився планами розробників: вони працюють над тим, щоб оснастити квадроцикл сонячною панеллю. За дві години вона підзарядить акумулятор так, що машина зможе додатково проїхати не менш ніж 20 кілометрів. Звісно, якщо довше його заряджати, то, відповідно, довший шлях проїде квадроцикл.
Коштує такий квадроцикл з двома акумуляторами 430 тисяч гривень. Фахівці стверджують, що він здатний повернути піхоті її головну перевагу — маневреність, мобільність та «невловимість». Звичайно, це дасть можливість нашим бійцям ефективніше винищувати тили ворога та руйнувати його логістику.