Передплата 2024 «Неймовірні історії життя»

«У таксі заробітку майже немає. Тільки машину товчеш по тій дорозі…»

Скаржаться таксисти… А пасажири нарікають, що є нечесні таксисти, які «здирають по три шкури»

Фото ілюстративне з сайту pexels
Фото ілюстративне з сайту pexels

«То є славне місто Львів… На рівному місці таксист просить з вокзалу до Оперного театру 200 грн, — написав на своїй сторінці у Фейсбуці військовослужбовець Назар Розлуцький, який приїхав з фронту у відпустку. Чоловік був, звісно, у військовій формі. — І ще 200 грн з пари, яка теж їде у центр, приблизно до Оперного… Викликаю таксі через мобільний додаток, вартість проїзду — 139 грн.

У Запоріжжі я за 200 грн об'їжджаю по колу увесь Лівий берег. У Києві добираюсь від залізничного вокзалу на ДВРЗ (місцевість у столиці. — Авт.) — у протилежний кінець міста. У Львові ще треба знайти таксиста, який погодиться проїхати 2, 5 км…".

Після цього посту «понеслися» коментарі у соцмережах про львівське жлобство… Ще один військовий написав: «Був у відпустці у січні. Таксист з залізничного вокзалу до стрийського автовокзалу взяв 400 грн. Чекати і шукати інше таксі не мав часу, поспішав додому. А, можливо, те, що я був у формі, і можна було загнути нормальну суму? Ми ж багато заробляємо…».

Звісно, не можна усіх таксистів узагальнювати, бо завжди знайдуться ті, хто займається відвертим здирництвом. Я не раз писала репортажі про таксистів, які мають «козирні» точки біля вокзалу, аеропорту та автовокзалу. Ціни на таксі у таких місцях зашкалюють! Крім того, там діють свої закони, якщо таксист проситиме менше коштів за проїзд, його звідти швиденько витурять…

Про подробиці роботи львівських таксистів мені розповів пан Іван. Він не один рік таксував, але зараз залишив цю роботу, бо заробітки у таксі, з його слів, мізерні.

«У «бордюрників» ціни «космічні»

— Тих таксистів, що стоять на вокзалі, називають «бордюрниками». У них ціни — космічні! — каже Іван. — Патрульна поліція, що не бачить, що на вокзалі стояти під знаком заборонено!? Нічого не змінюється вже скільки років… Ніхто їх звідти не виганяє… (Коли почалася повномасштабна війна, на в'їзді в аеропорт поставили блокпост, тож тепер таксисти там не стоять. — Авт.).

Щодо тих «бариг», які луплять такі ціни, навіть не знаю, що вам сказати… Я вже не таксую, бо це невигідно. На доставці піци-суші можна заробити більше. У таксі заробітку майже немає. Тільки машину товчеш по тій дорозі… У мене, до речі, не було дитячого крісла, то я один раз заплатив штраф — 510 грн. Якби оштрафували вдруге, уже треба було б заплатити 850 грн. Заробляв на день 1000 грн, «накатував» 150−170 км. Із цих грошей мав відкласти на амортизацію. У січні відремонтував ходову, то заплатив 20 тисяч грн. І це ще не все, ще багато чого треба ремонтувати.

«В Україні досі немає закону про таксі»

— В Україні досі немає закону про таксі, — веде далі пан Іван. — Держава не регулює ринок таксоперевезень. Якщо фірма встановила коефіцієнт на перевезення на рівні - 1,1 — 2, 9, відповідно вартість проїзду зростає втричі! А водій мусить заплатити від цієї суми фіксований відсоток компанії - від 19 до 25% (у кожної компанії він різний). До речі, цей коефіцієнт є «плавуючим». Коли, наприклад, несприятливі погодні умови (сильний дощ, сніг) він зростає. Або коли люди повертаються з роботи у час-пік. Потім він падає, а з десятої години вечора знову підвищується.

У нас є державна служба з безпеки — «Укртрансбезпека», але вони займаються переважно фурами… На мою думку, у Львові - 99% таксі нелегальні. Є таксисти-підприємці, які оформлюють ФОП, мають ліцензію на право перевезення пасажирів, їм зараховується трудовий стаж до пенсії, але їх одиниці.

Якби б був відповідний закон, таксист мав би придбати ліцензію, встановити таксометр, пройти техогляд автомобіля, а також медогляд в лікаря. У таксиста був би затверджений графік роботи. Колись в одній з компаній таксисти мали право працювати 10 годин, після цього програма вимикалася. В інших компаніях працювали… скільки Бог дасть тобі здоров’я!

Зараз діє комендантська година, але є фірми таксі, які працюють. Купив перепустку — і їздиш. У нас все «рішається». Безлад був і є. Жодних змін!

— Чому у нас дотепер немає закону про таксі?

— Лише одна компанія по всій Україні виконує до 50 тисяч поїздок на день. І з кожної такої поїздки треба сплатити податки… А вони не хочуть цього робити. Платять єдиний соціальний внесок (ЄСВ), і все. Мені, наприклад, зарплата надходила із-за кордону. Очевидно, виводять гроші в офшори…

Якби таксі працювало легально, згідно з правилами, це б полегшило роботу і самому таксисту. Він, наприклад, міг би їздити по смузі громадського руху і не стояти у корках! Мав би пільги, скажімо, на паркування. У Львові є парковки для таксі, але їх небагато. А вартість паркування у центрі - від 15−30 грн за годину. Поблизу центру ще залишаються кілька точок, де немає платної парковки. Але це питання часу…

P.S. Я зателефонувала в одну з компаній, яка надає послуги таксі, і запитала, скільки у них коштує кілометр за проїзд?

— Стандартна машина — 10 грн, — відповіла дівчина.

Загалом є різні тарифи у таксі: «економ», «стандарт», «комфорт», «універсал», «бізнес», «мікроавтобус», тож вартість проїзду може бути дорожчою.

Схожі новини