Передплата 2024 ВЗ

«Перевізники втрачають на кожному пасажирові сім гривень, які ніхто не компенсує»

Однак у мерії запевняють, що найближчим часом тариф на проїзд у маршрутках не зміниться

Львівські перевізники вкотре вимагають від виконавчого комітету Львівської міської ради удвічі підвищити плату за проїзд у маршрутках Львівської ОТГ — зі 7 до 14 гривень. (Востаннє зверталися до мерії з цією вимогою орієнтовно минулого місяця). Кажуть, якщо проїзд не коштуватиме 14 гривень, громадський транспорт зупиниться.

«Вартість проїзду, яка мала змінитись ще до виборів (восени минулого року), залишається незмінною, — заявив голо­ва Асоціації перевізників Львівської області Іван Велійка. — Зараз реальний тариф без інвестиційної складової — не менше ніж 14 гривень. Перевізники втра­чають на кожному пасажирові 7 гривень, які ніхто не компенсує. Дотація за пільго­ві перевезення виплачується підприєм­ствам на рівні минулого року, хоча кіль­кість пільговиків у Львівській ОТГ зросла. Автотранспортні підприємства працю­ють в умовах „карантинних обмежень“. Це призвело до втрати доходів щонай­менше наполовину. Жодної фінансо­вої підтримки від влади перевізники не отримали. Обіцяні додаткові компенса­ційні кошти так і залишились обіцянка­ми».

За словами Івана Велійки, борг ав­тотранспортних підприємств Львова за пальне (включно із комунальним АТП-1) — понад 6 мільйонів гривень. І це без вра­хування боргів за запчастини, колеса, мастильні матеріали…

Як сказав у коментарі для «ВЗ» на­чальник управління транспорту ЛМР Орест Олеськів, львівські перевізни­ки подали у міську раду свої розрахунки. І на перший погляд виглядає, що тариф справді варто підвищувати, але не аж удвічі. Розрахунки перевізників ще ма­ють вивчити фахівці у мерії та в Антимо­нопольному комітеті. Також процедура підвищення тарифу вимагає проведення громадських слухань, а остаточне слово — за виконкомом.

«У нас є певні сумніви щодо деяких розрахунків перевізників, — зауважив пан Орест. — 14 гривень — трохи завели­ка сума для оплати послуг проїзду. Під час карантину багато людей втратили роботу, не кожен дозволить собі їздити за таку суму. Будемо піднімати питан­ня дофінансування автотранспортних підприємств Львова. Але ще не маємо остаточного рішення».

Народний депутат України Олег Синютка («Європейська Солідарність») вважає, що вимоги перевізників підви­щити тариф за проїзд аж удвічі свідчать насамперед про бездіяльність міської влади.

«Системних проблем у транспортній сфері ніхто не вирішує, — стверджує пан Синютка. — Чиновники не можуть про­вести обліку пасажирів, вивчити паса­жиропотоки, запровадити квитки, як у всіх цивілізованих країнах світу. Уже „надцять“ років уся транспортна сфе­ра тримається на підкилимних договор­няках і „чорній“ бухгалтерії. Це жахливо, так не має бути. Кілька років чекаємо на обіцяний е-квиток. Минулого року мали видати безкоштовні картки для пільго­виків, щоб нарешті вперше за всю істо­рію порахувати їх у місті та в пілотному режимі поетапно встановити валідатори у громадському транспорті. Але віз і досі там. Чи не тому, що коли немає контро­лю, то значно легше списувати мільйо­ни гривень у підпорядковані комуналь­ні установи? За таких умов підвищення тарифів не приведе до підвищення ком­форту».

Схожі новини